Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ramboxxx schreef:Sorry hoor maar vind je dit nou echt realistisch? Je zegt zelf dat als ie 500 tot 800 euro kost, dat je dan bijna genoeg hebt om de pony te kopen. Hoor je wel wat je zegt? Bijna genoeg om hem te kopen! Dan heb je dus 0 euro over voor het onderhoud.
Je vertelt zelf dat je ouders niet alles gaan betalen. Reken maar dat je met stalling verzekering hoefsmid inentingen wormenkuur tandarts en de hele mikmak minimaal 350 euro per maand kwijt bent.
Hoeveel gaan je ouders per maand bijschieten? En hoe ga je dan aan de rest van het geld komen? Want je zakgeld en verjaardagsgeld opsparen levert misschien 20 euro per maand op ofzo?? en dat betekent dat je nooit een pony kan betalen.
Je geeft ook steeds maar half antwoord op alle vragen die over geld gaan dus volgens mij weet jij heel goed dat jouw plan niet realistisch is..
.linda_arnold schreef:Ramboxxx schreef:Sorry hoor maar vind je dit nou echt realistisch? Je zegt zelf dat als ie 500 tot 800 euro kost, dat je dan bijna genoeg hebt om de pony te kopen. Hoor je wel wat je zegt? Bijna genoeg om hem te kopen! Dan heb je dus 0 euro over voor het onderhoud.
Je vertelt zelf dat je ouders niet alles gaan betalen. Reken maar dat je met stalling verzekering hoefsmid inentingen wormenkuur tandarts en de hele mikmak minimaal 350 euro per maand kwijt bent.
Hoeveel gaan je ouders per maand bijschieten? En hoe ga je dan aan de rest van het geld komen? Want je zakgeld en verjaardagsgeld opsparen levert misschien 20 euro per maand op ofzo?? en dat betekent dat je nooit een pony kan betalen.
Je geeft ook steeds maar half antwoord op alle vragen die over geld gaan dus volgens mij weet jij heel goed dat jouw plan niet realistisch is..
Ik snap je
Mar wat voor wen pony kan ik dan wel kopen?
Want iedere pony kost geld
.Tigra_ schreef:Joh laat haar toch. Waarom moet iedereen zo betweterig doen. Zij wil die pony en dat zal ze samen met haar ouders wel regelen. Jeetje waar maken jullie druk om. Net of ze die pony zomaar uit de stal plukt en onderhoud met 10 euro per maand. Haar ouders zullen vast wel eens kijken of het mogelijk is en wat de kosten zijn daar kan de manege eigenaar wel bij helpen die zullen ze toch moeten spreken als ze de pony willen spreken.
XxLMMxX schreef:Ik zou het beestje alleen gratis overnemen.
Ik zou trouwens ook nooit voor een beestje voor die leeftijd gekozen hebben.
Ook niet gratis.
Ik zou voor een grotere pony gaan, met een lagere leeftijd.
Als jij besluit toch voor dit beestje te gaan, wens ik jullie heel veel plezier samen.
Met een oude pony kan je ook een goede tijd krijgen
Ramboxxx schreef:Lasca_1987 schreef:Meisje ik snap dat je in die droom leeft en het supergraag wil. Maar ik denk niet dat je de pony kan kopen. En kan je de vragen beantwoorden die nog niet beantwoord zijn?
Welke vragen?
Citaat:Daar lees je dus overheen kennelijk. Bijvoorbeeld of je ouders alle kosten betalen voor de pony?
SMNTH1 schreef:Ik begin mezelf best boos te maken over deze topic!
Ik heb alles gelezen, maar denk niet dat je weet wat het allemaal precies inhoud! Een eigen pony is niet zoiets als een nieuw paar kleren ofzoiets!
Toen ik rond die leeftijd was had ik ook een lievelingspony en die ging ook weg daar heb ik ook veel verdriet van gehad. Maar je kunt niet alles hebben. ik ben nu 21 wel een stuk ouder, maar heb 3 weken geleden voor het eerst mijn eigen paardje gekocht.
Daarvoor wou ik eerst veel ervaring opdoen! Ik heb paarden geleased misschien is dat een leuk idee als dat kan op de manege.
Dat is een stuk minder in kosten en onderhoud voor je zelf en dan kun je kijken of je de verantwoordelijkheid aan kan! want na mijn zeggen als ik alles lees kan jij dit nog niet.
En dat is nog niet alles je hebt alle kosten! Stalling bij mij is dat dan bijna 400 euro, hoefsmid 35 euro, inentingen rond de 30 euro, wormenkuur enz.
Ook kan de pony omdat hij zo oud is sneller ziek worden of wat oplopen waar onverwachte dierenkosten bij komen. Daar moet je ook geld voor apart zetten dan bedoel ik niet 100 euro maar denk maar 1000 euro.
Je zei dat je het zadel/hoofdstel erbij krijgt maar dan komt er nog meer van dekens dekjes noem maar op er is altijd wel weer iets leuk wat je wil en dat heb jij niet alleen maar ik denk alle paardenliefhebbers wel
De pony is 1.38 daar ben jij snel te groot voor! en hij is oud het klinkt nu banketstaaf wat is zeg, maar denk goed na jij wil echt niet een aantal maanden of jaren alleen met een pony aan de hand lopen. Je wilt er ook op kunnen rijden en verder komen dan wat je nu bent.
Over die kosten misschien kunnen je ouders dat wel maar denk gewoon realistisch het is erg als hij dan weg zou moeten meer zijn nog veel meer pony's/paarden waar je maatjes mee kunt worden!
linda_arnold schreef:Citaat:Daar lees je dus overheen kennelijk. Bijvoorbeeld of je ouders alle kosten betalen voor de pony?
Wat doet dat er toe dan???
Zij vraagt hoe duur of goedkoop een oude manege pony in AANSCHAF is![]()
Zij vraagt niet of BOKT wil beoordelen of haar zakgeld hoog genoeg is, of de financiele situatie van haar ouders te bepalen. Tevens vraagt ze ook niet om het advies voor de aankoop van een andere pony.
Het kind heeft 1 PAAR ouders, die volwassen en wijs genoeg zijn te beslissen of die pony er wel of niet komt en laten het meiske echt niet met 800 euro naar de manege vertrekken als zij daar niet achter staan.