jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:54

Mijn dochter van 13 is helaas te serieus bezig tegenwoordig met haar pony om nog de Penny uit te hangen. Ik moest zelfs haar abonnement op de Penny opzeggen want dat werd nu toch echt te kinderachtig... En wat moet ik nu lezen?????
Een beetje Penny trekjes heeft ze nog wel hoor, zo kan ze zich erg opwinden over andermans paarden bij ons op stal die nodig naar de smid zouden moeten, waar te weinig mee gedaan wordt enz..... Gelukkig maar, ik zou mijn eigen kleine Penny maar moeten missen zeg....
Kortom, hoort erbij op die leeftijd hoor! Sommige dingen die ik hier lees gaan écht veel te ver maar dat heeft in mijn ogen alles te maken met opvoeding en niks met het Penny zijn.

Sophie_Elsje

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 00:08

wat een geweldig topic is dit!
ik heb m helemaal gelezen en heb gewoon hardop lopen lachen, geweldig _/-\o_

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 00:12

Inderdaad geweldig topic, haha! :D
Ik heb zelf nog niet veel penny-ervaringen meegemaakt. Wat ik hier lees is soms wel echt heel erg hoor!
Vroeger was ik zelf wel echt een Penny.. :o (niet qua pony's claimen etc!)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 00:17

mamamier schreef:
Mijn dochter van 13 is helaas te serieus bezig tegenwoordig met haar pony om nog de Penny uit te hangen. Ik moest zelfs haar abonnement op de Penny opzeggen want dat werd nu toch echt te kinderachtig... En wat moet ik nu lezen?????
Een beetje Penny trekjes heeft ze nog wel hoor, zo kan ze zich erg opwinden over andermans paarden bij ons op stal die nodig naar de smid zouden moeten, waar te weinig mee gedaan wordt enz..... Gelukkig maar, ik zou mijn eigen kleine Penny maar moeten missen zeg....
Kortom, hoort erbij op die leeftijd hoor! Sommige dingen die ik hier lees gaan écht veel te ver maar dat heeft in mijn ogen alles te maken met opvoeding en niks met het Penny zijn.

Dat penny gedrag komt later misschien terug, heb zo'n 2 jaar 'serieus' gewerkt met mijn pony (arme dier, scherp bit + slofteugel en de grootste onzin :(:) ) en nu?
'Hey kijk ik kan de zweep van de grond pakken zonder te vallen' *klautert naar onder, pakt zweep en komt niet meer op het paard*
'Oh die teugels zijn leuk' (Heb van die coole 4 kleurige teugels van Decathlon)
'Oh dat roze halster, en die peeskappen. Roze frontriem? Paars? Prachtig!'
Volgens mij begint mijn 'jeugd' al weer, en ik ben er net een beetje uit. Roze rijbroek, elastiekjes, overal moeten vlechtjes, hou op, af en toe schaam ik me voor mezelf :+

Heb zelf ook genoeg 'penny' uitgevreten moet ik bekennen.

mamamier

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 00:32

Haha, geweldig zulke dingen toch? Ik heb er ook een handje van hoor. Kom ik op stal kijken, rijdt mevrouw zonder zadel. Goed he Mam? Ja kind, ik loop erop af, trek zijn hoofdstel af, kan je het nu ook nog? Stap, draf, galopje, alle figuren, ze doet het.... Geweldig! Lol met je knol is dat toch gewoon? Pony uit het land halen, voor een boom parkeren zodat ze erop kan klimmen en vol gas het land door met alleen een halster om. Pony met een hengstenvlecht waarin allemaal paardenbloemen gestoken zitten en dan een buitenritje maken. Staat ze ineens met die pony in de voortuin met al die bloemen in zijn manen, prachtig! Ik hou ervan... :j
En ja hoor, als ze blauwe stijgbeugels ziet (ik heb een blauwe Penny), weet ze alweer waarvoor ze gaat sparen hoor!
Gelukkig is ze helemaal niet van de hulpteugels enzo. Mag ze ook niet. Ze moet alles overleggen met haar tante (die de verantwoordelijkheid draagt op stal over haar pony, zij heeft hier ook haar eigen paard staan).
Ze is nu echt fanatiek bezig, hard aan het trainen en veel op wedstrijd. (met name springen en cross) Dus wat minder tijd voor Penny-activiteiten.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 00:34

Hahaha wat een verhalen!! Ik was vroeger wel penny.. maar niet gemeen of brutaal. Als ik de bak inreed stelde ik me altijd voor dat iedereen stond te klappen :+ cowboy spelen vond ik ook altijd leuk, op het erf in een keer heel hard weg galoperen, weetje net zoals in films midden door de stad heen. En dan met een lasso in'n handen :+ ook heb ik eens een tent gebouwt. En daar me shetlanders ingezet.. arme pony midden in het zeil :o gelukkig kwa penny's niet veel te maken gehad..

Ben blij dat mijn paarden niet vlak bij een weg staan, en er een slot op het hek zit!
In hazerswoude rijndijk staan ook een kudde shetlanders..
Elke dag staan er een ander groepje kinderen....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 01:52

Iris82 schreef:
* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

En bedankt :+

Hahaha. Oke, oke ik geef toe.
Stiekem ben ik ook een penny.
(maar alleen op het knuffel/poets en vlecht gebied dan.)

Mijn eigen paard is ook echt mijn eigen paard. :Y)

P.S. Als je Danielle heet dan is het heel moeilijk om een bokt naam te krijgen hoor.
daan, danielle, danielle01 daantje daantjuh, daantjuhh daantjeh. enz enz.. Allemaal bezet }>

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:06

Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.
Nee.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.
Ik vindt het wel zielig maar ik houdt er zeker niet van.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.
Nee.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.
Nee, een paard moet toch ook soms slapen.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.
Nee nog nooit gedaan.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!
Ook niet.

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.
Oke, ik geef eerlijk toe dat ik dat soms wel doe gewoon een vlechtje maken
.
* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.
Nee ik rijd alleen met een zweepje soms ondat dà moet bij onze manegelessen.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.
Mossje_bobb zijn 2 paarden.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.
Ik vind het wel altijd leuk om in de kraamstal te kijken, maar ik schrijd wel altijd lief.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.
Ik heb nog nooit een verzorgpony gehad.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.
[/quote]
Ik heb mijn eigenantwoorden er achtergeschreven

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:42

BOKTMANDYY schreef:
sannedeedee1 schreef:
Ja ik vind dat als je iemands paard mag rijden en/of verzorgen, dat je daar al blij genoeg mee moet zijn.op een manege pony ga je toch ook niet zomaar de weg op als je gezegt word at het niet mag? Of sla je een pony niet helemaal verrot, en ga je niet rijden als je gezegt word apdat je er niet op kan rijden...
Echt sommige mensen! Daar doe ik dit van : :r

Ja inderdaad ik heb haar een flink pak slaag teruggegeven je gaat ***** mijn pony toch niet slaan, zeker als hij helemaal niets fout doet toch ?
het slaan van haarr vond ik ook erger dan dat zijn zomaar stiekem achter mijn rug is gaan rijden met mijn pony, dat is ook heel erg, want het zijn geen afspraken, maar ho! handen thuis hoor, sla je mijn paard of pony en ik zie het dan kun je klappen terug verwachten toch !?

Ja daarom!
Het slaat nergens op om een paard helemaal verrot te slaan zonder reden.... Ook met reden, kijk als ie nou wat deed en je gaf een corriceer tikje oké. Maar zonder reden een paard kapot maken, daar heb ik echt een bloed hekel aan :r
Maarja, gelukig zijn er ook wel betrouwbare verzorgsters, ik heb er nu 2 waar ik echt het beste mee voor heb :D
2 super lieve meiden, die heel respectvol met mijn pony omgaan, altijd alles netjes vragen goed met spullen omgaan en het belangrijkste dat ze heel lief met mijn pony zijn! :)

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:57

Enphalu schreef:
Ik had een twee-jarig welshje, wil ik ze in de stal gaan zetten zie ik ineens 2 meisjes van ong. 9/10 in de wei lopen met mijn welsh. Dus ik vroeg is dat jullie pony? Hun: Ja, ik heb hem ( het is een merrie :D) nog niet zolang. Ik: Ooh leuk! gaan jullie ermee wandelen? Hun: We wilden eigenlijk gaan rijden.
Ik heb hem maar overgenomen en in de stal gezet, heb ze nooit meer gezien gelukkig :)

ik zou pissig worden, dat zijn nou echt penny's

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:02

sannedeedee1 schreef:
BOKTMANDYY schreef:

Ja inderdaad ik heb haar een flink pak slaag teruggegeven je gaat ***** mijn pony toch niet slaan, zeker als hij helemaal niets fout doet toch ?
het slaan van haarr vond ik ook erger dan dat zijn zomaar stiekem achter mijn rug is gaan rijden met mijn pony, dat is ook heel erg, want het zijn geen afspraken, maar ho! handen thuis hoor, sla je mijn paard of pony en ik zie het dan kun je klappen terug verwachten toch !?

Ja daarom!
Het slaat nergens op om een paard helemaal verrot te slaan zonder reden.... Ook met reden, kijk als ie nou wat deed en je gaf een corriceer tikje oké. Maar zonder reden een paard kapot maken, daar heb ik echt een bloed hekel aan :r
Maarja, gelukig zijn er ook wel betrouwbare verzorgsters, ik heb er nu 2 waar ik echt het beste mee voor heb :D
2 super lieve meiden, die heel respectvol met mijn pony omgaan, altijd alles netjes vragen goed met spullen omgaan en het belangrijkste dat ze heel lief met mijn pony zijn! :)

Daar moet je blij mee zijn hoor, met je huidige verzorgertjes :D
een GOEDE verzorgster/bijrijder is tegenwoordig akelig moeilijk te vinden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:11

Leuk topic. Ik heb als tussenstation, van stal waar ik stond en de stal waar ik nu sta, 1,5 maand op een manege gestaan. Hilarisch!! Daar waren veel meisjes met alle wijheid in pacht, op een irritante maar ook op een schattige manier. Maar ik heb me ook doodgelachen om het beleid.

Ik kan zo gauw even niets verzinnen van de 'penny'meisjes eigenlijk maar ik heb vaak zat smakelijk gelachen. Grappigst vond ik dat ze daar nog nooit een bitloos(hackamore) hoofdstel, touwhalsters met ropes, of een bbp hebben gezien. Die gezichten hihi.

Ik denk eigenlijk wel dat de grootste penny die daar liep, een vrouw was van rond de 40. Met haar tweejarige friesse hengst die ze niet kon handlen, waar ze vaak op reed en die niet gelongeerd kon worden. Ze was de enige "instructice" die er rond liep.
En je mocht geen instructrice van buitenaf laten komen. Lol. En dat terwijl ze zelf wel behoorlijk wat lesjes nodig had :(:)
Maar ze bemoeide zich niet met andermans zaken, godzijdank, iets waar kleine meisjes een handje van hebben

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:49

sannedeedee1 schreef:

Of ze zitten te ver weg :') Want zoals ik heb geen auto, kan alleen met trein (tot schagen) en met fiets... En zit in Den helder, kan ook niet betalen (wegens geld gebrek, kan nog net lessen betalen) dus paard is ook moeilijk te vinden die op goede locatie is etc.:')

Maarja, sommige mensen zijn idd verschrikkelijk.. Als je een VP heb... Moet je blij zijn, en ervoor zorgen dat baas en paard tevreden blijft... Dus de spullen niet kwijt/stuk maken (of je wilt veel betalen _O-).

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:53

noorhermans1 schreef:
JasmijnJoy schreef:
Haha jaah! We gaan alle penny's een lesje leren. Want hun doen "poownie's" pijn. En dat is "siieeluugh"! :')

_O-

go jasmijn!

:')

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:53

JasmijnJoy schreef:
Haha jaah! We gaan alle penny's een lesje leren. Want hun doen "poownie's" pijn. En dat is "siieeluugh"! :')

_O-

geweldig idee, haha zijn we eigenlijk wel heel penny bezig _O-[/quote]

Haha weet ik toch! :')

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:57

Laura_Stella schreef:
Godzijdank lopen er op de manege waar ik rij en mn paardje stal niet van die brutale kindertjes rond :')
Soms vraagt iemand lief of ze mogen helpen met poetsen haha, maar de meeste kleine kindjes zijn heel schattig <3 Moet wel soms beetje lachen, als een meisje die op een bepaalde dag bij mij komt staan als ik paardlief poets en dan haar hart lucht over een ander meisje die ze niet uit kan staan haha

Haha leuk is dat he!
Vandaag ook bij ons op stal. (bij mijn bijrijdpaard)
Een meisje op een shetje. De hele tijd galopperen, wel met stappen en draf er tussen. Maar zo vaak mogelijk galopperen. En dan helemaal blij. EN moeder die met haar andere dochter dingen zit uit te leggen over hoe ik aan het rijden ben. Bijvoorbeeld dat "staan-zitten".
Of dan is er een meisje haar ponytje aan het opzadelen gaat ze alles over haar ondeugende pony vertellen. En kunstjes die hij allemaal kan. Zo schattig! <3

xhannaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:58

hahahaha wat een leuk topic
bij ons op stal/manege lopen er ook een stuk of 3 rond
mijn paard stond net 1 dag op de manege daar en ik ging met hem op buiterit (staprit) ik moest eerst een klein stukje door het dorp hoor ik ineens HEEE *naam van mn paard * ik dacht tsja in 1 dag al zo populair dat je word nageroepen op straat :+ :+

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:25

Oh ja, nog een van een tijd geleden alweer: Ik liep een keer met een manegepony over het terrrein droog te stappen, maar hij stopte opeens gewoon, dus ik wieber met de zweep achter zijn kont om hem weer aan het stappen te krijgen.
Hij stapte weer netjes door. Komen er twee meisjes aan, eentje neemt de pony gewoon van me over, en de andere gaat een tak halen vanuit het kleine stukje bos achter de reservestallen en begint mij ermee te prikken terwijl ik ruzie maak met het andere meisje. Omdat ik de zweep erbij had zou ze me wel even laten voelen hoe het voelde... 8)7 En dan te bedenken dat ik alleen even met het zweepje achter de kont wieberde.
We waren volgens mij allemaal een jaar of 8 toen. Huilen dat ik deed toen ik thuis kwam. Ik was totaal niet zo op die leeftijd. Ik was dan wel goed gebekt maar van binnen was ik heel onschuldig, dusja, dan schrik je wel..
Ze hebben me ook de hele middag nog lopen achtervolgen.
Echt, achteraf denk ik echt, ohohoh. Moeten ze nu bij me proberen :+
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 01-07-13 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:25

ik vind het echt UBER PENNY als zo een jong meisje verhalen verzint over ''haar pony'' (=geen pony heeft) die zo veel wedstrijden wint in de categorie ZZ Dressuur en Z Springen (=nog nooit op een wedstrijd geweest of gelopen of dergelijke.) Dingen op bokt zet en foto's van paarden gebruikt die ze nog nooit gezien heb, ga zo maar door, :P

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:26

Opeens herinner ik me weer wat van vroeger.. :+
Ik mocht geen eigen pony toen ik kleiner was, dus deed ik alsof de fiets mijn pony was. Zat vervolgens de halve dag te lichtrijden op mijn fiets, cap op, zweepje om de fiets af en toe een tik te geven.. _O- :')

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:27

puppy1128 schreef:
sannedeedee1 schreef:

Of ze zitten te ver weg :') Want zoals ik heb geen auto, kan alleen met trein (tot schagen) en met fiets... En zit in Den helder, kan ook niet betalen (wegens geld gebrek, kan nog net lessen betalen) dus paard is ook moeilijk te vinden die op goede locatie is etc.:')

Maarja, sommige mensen zijn idd verschrikkelijk.. Als je een VP heb... Moet je blij zijn, en ervoor zorgen dat baas en paard tevreden blijft... Dus de spullen niet kwijt/stuk maken (of je wilt veel betalen _O-).

Klopt inderdaad wat je zegt, leuk dat je in Den Helder woont, ik ben een van de Water, geboren en (kort) getogen in Den Helder, :D
Ja ik weet hoe het is spullen kwijt te raken -:(-

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:28

Lynnepinny schreef:
Opeens herinner ik me weer wat van vroeger.. :+
Ik mocht geen eigen pony toen ik kleiner was, dus deed ik alsof de fiets mijn pony was. Zat vervolgens de halve dag te lichtrijden op mijn fiets, cap op, zweepje om de fiets af en toe een tik te geven.. _O- :')

DAT DEED IK OOK! Lichtrijden, in de verlichte zit tijdens een drempel, hahaha :') Met rijkleren en zweepje etc was alleen als ik naar de manege toeging, niet dat ik daarmee voor de lol ging fietsen. En écht lang geleden, had ik een touwtje aan mijn stuur vastgebonden, een teugel :')

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:30

mijn 2 pony's staan tegen over een camping. de kleine kindertjes die vragen of ze pony mogen aaien zijn wel leuk maar die brutale monsters die daar zitten nou het is maar goed dat mijn Fjord een soort van buldozer is de ze als het ff kan ze gewoon om ver loopt. dan komt er zn kindje die alles van paarde weet mij vertellen dat ik een prachtige fries heb ( het is een tinker ;) ) of mijn Fjord met lange manen die vaak Haflinger,Konik's pony,ijslander of Wesh word genoemd ;) om die reactie's lig ik vaak helemaal dubbel hoor ze gemiddelt 3 keer per week ( en vaak zijn het of Duitse toeristen die dat zeggen of van voorbijgangers met de hond die gewoon een praatje willen maken)

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:33

CoSnuf schreef:
Hahaha ik vraag me ook af wie hier de penny is, en dat bedoel ik niet gemeen oid.
Maar ik denk dat je er niet zo zwaar aan moet tillen :9 En je er zo boos om moet maken.

Maar wat betref ik heb mee gemaakt, ik zag een keer 2 meisjes lopen met mijn toemalige E pony, dus ik dacht huh? Was er een beetje in de war van ik dacht wat raar!! Dus ben even verder gereden, en heb ze aan gesproken. 'Lekker aan de wandel dames?' Ja zeker vertelden ze. 'Wat een mooie pony hebben jullie!' Ja, mooi he nou hele verhalen wat ze wel niet reden. Ik heb ze verteld dat ik het allemaal super knap van ze vond maar dat ik dan nu mijn eigen pony wel even over zou nemen en terug naar de wei zou brengen. Ik heb ze verteld die avond even langs te komen om even met hun ouders te gaan praten. Zomaar een pony uit de weiland is diefstal.
Ik heb de dames nooit meer gezien.

Wel had vroeger van die dingen altijd een witte rijbroek aan willen. Als we dan naar divoza oid gingen wilde ik altijd in me rijkleding want iedereen moest natuurlijk wel zien dat ik paard reed *\o/*

Maar naar vreemde pony's toe gaan om erop te zitten manen te knippen ze uit de wei te halen. Deed ik niet en heb ik ook nooit overwogen. Misschien omdat ik mijn eigen shetlander had, daarna een D pony erbij, maar ook als je die niet hebt als penny meisje hoor je niet ongevraagd ergens het land in te stappen.

Ik heb 5 jaar in een ruitersport zaak gewerkt en vond het altijd wel leuk om al die kleine ikjes te zien haha je pikt ze er zo uit. Niks mis mee {:}

Ah wat erg! Ik vind het wel super komisch hoe je er mee om bent gegaan haha! Ik had ze alleen wel aangegeven en een klap voor hun kop gegeven zijn ze helemaal gek!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:34

Tja nooit echt iets met penny's meegemaakt, heb mij er altijd over gezet dat sommige kinderen in de droom leven dat ze de wereld aan kunnen op een pony, had ik vroeger immers ook :j Maar ja, penny's zijn pakweg tot een jaar of 10-11 oud, maar je hebt genoeg jongvolwassenen en volwassenen die zich ook zo gedragen, dat noem ik dan arrogantie en bijdehand... Daar heb je er op elke stal/manege genoeg van :D