Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mamamier schreef:Mijn dochter van 13 is helaas te serieus bezig tegenwoordig met haar pony om nog de Penny uit te hangen. Ik moest zelfs haar abonnement op de Penny opzeggen want dat werd nu toch echt te kinderachtig... En wat moet ik nu lezen?????
Een beetje Penny trekjes heeft ze nog wel hoor, zo kan ze zich erg opwinden over andermans paarden bij ons op stal die nodig naar de smid zouden moeten, waar te weinig mee gedaan wordt enz..... Gelukkig maar, ik zou mijn eigen kleine Penny maar moeten missen zeg....
Kortom, hoort erbij op die leeftijd hoor! Sommige dingen die ik hier lees gaan écht veel te ver maar dat heeft in mijn ogen alles te maken met opvoeding en niks met het Penny zijn.
Iris82 schreef:* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.
BOKTMANDYY schreef:sannedeedee1 schreef:Ja ik vind dat als je iemands paard mag rijden en/of verzorgen, dat je daar al blij genoeg mee moet zijn.op een manege pony ga je toch ook niet zomaar de weg op als je gezegt word at het niet mag? Of sla je een pony niet helemaal verrot, en ga je niet rijden als je gezegt word apdat je er niet op kan rijden...
Echt sommige mensen! Daar doe ik dit van :
Ja inderdaad ik heb haar een flink pak slaag teruggegeven je gaat ***** mijn pony toch niet slaan, zeker als hij helemaal niets fout doet toch ?
het slaan van haarr vond ik ook erger dan dat zijn zomaar stiekem achter mijn rug is gaan rijden met mijn pony, dat is ook heel erg, want het zijn geen afspraken, maar ho! handen thuis hoor, sla je mijn paard of pony en ik zie het dan kun je klappen terug verwachten toch !?
Enphalu schreef:Ik had een twee-jarig welshje, wil ik ze in de stal gaan zetten zie ik ineens 2 meisjes van ong. 9/10 in de wei lopen met mijn welsh. Dus ik vroeg is dat jullie pony? Hun: Ja, ik heb hem ( het is een merrie) nog niet zolang. Ik: Ooh leuk! gaan jullie ermee wandelen? Hun: We wilden eigenlijk gaan rijden.
Ik heb hem maar overgenomen en in de stal gezet, heb ze nooit meer gezien gelukkig
sannedeedee1 schreef:BOKTMANDYY schreef:
Ja inderdaad ik heb haar een flink pak slaag teruggegeven je gaat ***** mijn pony toch niet slaan, zeker als hij helemaal niets fout doet toch ?
het slaan van haarr vond ik ook erger dan dat zijn zomaar stiekem achter mijn rug is gaan rijden met mijn pony, dat is ook heel erg, want het zijn geen afspraken, maar ho! handen thuis hoor, sla je mijn paard of pony en ik zie het dan kun je klappen terug verwachten toch !?
Ja daarom!
Het slaat nergens op om een paard helemaal verrot te slaan zonder reden.... Ook met reden, kijk als ie nou wat deed en je gaf een corriceer tikje oké. Maar zonder reden een paard kapot maken, daar heb ik echt een bloed hekel aan![]()
Maarja, gelukig zijn er ook wel betrouwbare verzorgsters, ik heb er nu 2 waar ik echt het beste mee voor heb![]()
2 super lieve meiden, die heel respectvol met mijn pony omgaan, altijd alles netjes vragen goed met spullen omgaan en het belangrijkste dat ze heel lief met mijn pony zijn!
sannedeedee1 schreef:Daar moet je blij mee zijn hoor, met je huidige verzorgertjes![]()
een GOEDE verzorgster/bijrijder is tegenwoordig akelig moeilijk te vinden.
Laura_Stella schreef:Godzijdank lopen er op de manege waar ik rij en mn paardje stal niet van die brutale kindertjes rond
Soms vraagt iemand lief of ze mogen helpen met poetsen haha, maar de meeste kleine kindjes zijn heel schattigMoet wel soms beetje lachen, als een meisje die op een bepaalde dag bij mij komt staan als ik paardlief poets en dan haar hart lucht over een ander meisje die ze niet uit kan staan haha
puppy1128 schreef:sannedeedee1 schreef:Daar moet je blij mee zijn hoor, met je huidige verzorgertjes![]()
een GOEDE verzorgster/bijrijder is tegenwoordig akelig moeilijk te vinden.
Of ze zitten te ver wegWant zoals ik heb geen auto, kan alleen met trein (tot schagen) en met fiets... En zit in Den helder, kan ook niet betalen (wegens geld gebrek, kan nog net lessen betalen) dus paard is ook moeilijk te vinden die op goede locatie is etc.
Maarja, sommige mensen zijn idd verschrikkelijk.. Als je een VP heb... Moet je blij zijn, en ervoor zorgen dat baas en paard tevreden blijft... Dus de spullen niet kwijt/stuk maken (of je wilt veel betalen).
Lynnepinny schreef:Opeens herinner ik me weer wat van vroeger..
Ik mocht geen eigen pony toen ik kleiner was, dus deed ik alsof de fiets mijn pony was. Zat vervolgens de halve dag te lichtrijden op mijn fiets, cap op, zweepje om de fiets af en toe een tik te geven..![]()
CoSnuf schreef:Hahaha ik vraag me ook af wie hier de penny is, en dat bedoel ik niet gemeen oid.
Maar ik denk dat je er niet zo zwaar aan moet tillenEn je er zo boos om moet maken.
Maar wat betref ik heb mee gemaakt, ik zag een keer 2 meisjes lopen met mijn toemalige E pony, dus ik dacht huh? Was er een beetje in de war van ik dacht wat raar!! Dus ben even verder gereden, en heb ze aan gesproken. 'Lekker aan de wandel dames?' Ja zeker vertelden ze. 'Wat een mooie pony hebben jullie!' Ja, mooi he nou hele verhalen wat ze wel niet reden. Ik heb ze verteld dat ik het allemaal super knap van ze vond maar dat ik dan nu mijn eigen pony wel even over zou nemen en terug naar de wei zou brengen. Ik heb ze verteld die avond even langs te komen om even met hun ouders te gaan praten. Zomaar een pony uit de weiland is diefstal.
Ik heb de dames nooit meer gezien.
Wel had vroeger van die dingen altijd een witte rijbroek aan willen. Als we dan naar divoza oid gingen wilde ik altijd in me rijkleding want iedereen moest natuurlijk wel zien dat ik paard reed![]()
Maar naar vreemde pony's toe gaan om erop te zitten manen te knippen ze uit de wei te halen. Deed ik niet en heb ik ook nooit overwogen. Misschien omdat ik mijn eigen shetlander had, daarna een D pony erbij, maar ook als je die niet hebt als penny meisje hoor je niet ongevraagd ergens het land in te stappen.
Ik heb 5 jaar in een ruitersport zaak gewerkt en vond het altijd wel leuk om al die kleine ikjes te zien haha je pikt ze er zo uit. Niks mis mee