langs de bakrand...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:58

Michelleex schreef:
In de les zeggen, ik ben er nog maar 1 keer afgevallen.
Nou karma hoor, 3 minuten later lag ik ernaast. :')

hahaha had ik een paar jaar geleden ook een keer. Mijn lievelingspony stond erom bekend dat hij nog wel eens flink kon bokken. Ik zei vlak voor de les "Tuurlijk durf ik zonder beugels te rijden, hij bokt toch nooit" en ja hoor, hij begint te bokken en ik lig ernaast :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:01

Peelie schreef:
Nies_ schreef:
Dat vind ik gewoon brutaal := Kopen ze zelf een jonge haflinger, als dochterlief dat zo goed kan :+

Daar ben ik het helemaal met je eens.

Ze hebben het een paar weken geprobeerd, want hij was toch zo braaf!

Zolang ik er op zit is hij redelijk braaf. Maar op een keer ben ik er zelf heel erg hard vanaf gevallen. Die zelfde les net de desbetreffende ouders er bij.

en was die Haflinger opeens toch niet zo leuk meer...

heb er af en toe nogsteeds een dove plek van in mijn bil, zo hard is het gegaan. En het is ondertussen 2 maanden geleden.

En kan je na gaan, het waren meerdere ouders die naar me toe kwamen, dus niet van 1 specifiek kind...

:n
Zo had ik een paar weken geleden wedstrijd, zegt er een dat ze fjorden toch echt helemaaaaal niks vind. Nouja, prima kan he. Maar wat bleek? Haar 12 jarige dochter had nu een paard, daarvoor had ze een 4-jarige fjord, maar daar was ze zo hard vanaf gedonderd dat ze in het ziekenhuis was beland. De fjord was eigenlijk voor haar andere dochter, maar die durfde er niet meer op. Gek joh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:04

Bij ons het laatst een klein meisje:

"Is ginger (pony) kreukel?" Uit de hele bak was "awwww" te horen.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:15

Ik heb een nogal kleine haflinger (1.38) met een babyface..
Komt er iemand naar mij toe: ooooh wat een lieve babyhaflinger!

Ze is 11.... :=

RobinSputnik

Re: langs de bakrand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:00

Ik kom wel eens een al wat oudere man tegen als ik aan het rijden ben (niet in de bak dus, langs de weg) en die vraagt mij als ik met Thyrill rijdt altijd wat voor een 'paardtie' dat is. Dan zeg ik dat het een IJslander is en meneer zo van: 'oooohja die ken ik wel ja, die kunnen zo heel hard van tikketakketikketakke *maakt bijpassende handgebaren alsof hij een paard is* rennen'. En dan altijd de opmerking dat 'ie toch wel een beetje op een Fries lijkt hoor. := De eerste keer dat ik hem tegenkwam waaide het redelijk hard dus Thyrill zag iets en ging een beetje de macho uit staan hangen, dus die man lachend: ''Nou hij heeft in ieder geval wel genoeg kapsones.'' En vervolgens als afsluiter: ''Mooi meissie mooi paardtie!'' :P

Moet altijd lachen om die man als ik hem tegenkom, als ik hem zie weet ik ook echt al wat 'ie gaat vragen/zeggen haha, zo grappig :D

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:08

RobinSputnik schreef:
Ik kom wel eens een al wat oudere man tegen als ik aan het rijden ben (niet in de bak dus, langs de weg) en die vraagt mij als ik met Thyrill rijdt altijd wat voor een 'paardtie' dat is. Dan zeg ik dat het een IJslander is en meneer zo van: 'oooohja die ken ik wel ja, die kunnen zo heel hard van tikketakketikketakke *maakt bijpassende handgebaren alsof hij een paard is* rennen'. En dan altijd de opmerking dat 'ie toch wel een beetje op een Fries lijkt hoor. := De eerste keer dat ik hem tegenkwam waaide het redelijk hard dus Thyrill zag iets en ging een beetje de macho uit staan hangen, dus die man lachend: ''Nou hij heeft in ieder geval wel genoeg kapsones.'' En vervolgens als afsluiter: ''Mooi meissie mooi paardtie!'' :P

Moet altijd lachen om die man als ik hem tegenkom, als ik hem zie weet ik ook echt al wat 'ie gaat vragen/zeggen haha, zo grappig :D

Hahaa, herkenbaar.. mensen die je aanspreken en zulke dingen zeggen over je ´paardtie´ :D Vind het altijd geweldig :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:11

Ik ben op buitenrit trouwens wel eens aangesproken dat ik zo'n dierenbeul was omdat ik al op mijn 'veulen' reed.

Paard was 8 maar had maar een half staartje door een ongeluk. :P

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 18:17

dan moet je even wat uitleggen :P wel stom dat ze dat dan denken...

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:21

Annemiek184 schreef:
gwen1298 schreef:
niet echt raar, maar iets over manege paarden in het algemeen..
was een keer op de manege hoor je van die kleine penny meisjes zeggen; die kan echt geen dressuur of nageeflijk lopen..
Nou even later zit ik dus in de les op die pony die niks zou kunnen.. Gaan we aan de slag met wat dresuur oefeningen, pony braaf aan de teugel en nageeflijk in stap, draf en galop. Volgende keer als je die meisjes dan hoort praten over de pony kan ie opeens alles :')

Haha, dat vind ik ook wel vervelend. 'Ja, op dat paard kan je echt niet doorzitten..' etc. etc. Nee, het ligt niet aan het paard, maar aan jezelf! Je kunt het paard niet de schuld geven dat het jou niet lukt!
Tuurlijk snap ik ook wel dat een paard soms moeilijk of sterk kan zijn hoor..

Idd, mijn lievelingspony maakt in galop echt niet zomaar een (grote) volte... Dus sommige zeuren dat ze het niet voor elkaar krijgen... Ik doe niet eens moeite en het lukt :') Maar ik weet dat pony sterk is, dus ik kan wel trekken en doen, maar heeft toch geen nut, dus ik hoop dat ze reageert op me zit en been, en doet ze ook 4 van de 5 keer ook :') Ja dat andere mensen gaan dwingen trekken en doen, en dat pony dan ook geen zin meer in heeft, niet mijn schuld >.<

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:26

eigenlijk vaak gezeur over de blub... ja sorry, t is geen barbie ga z'n vetten nie weg poetsen... en of ie drachtig is

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:28

Tatanka1 schreef:
amado7 schreef:
ga je je hond uitlaten?
( Hoor ik overigens aardig vaak, voor de grap. )

Shetlandertje van 80 cm smal gebouwd :')

Herkenbaar! Heb zelf een minipaardje waar dat vaak van gezegd word :+
Ook wel eens gehad dat ik met hem aan het wandelen was en dat ik twee ruiters! Tegen kwam. Die zeiden: wat een schattig shetlandertje :') terwijl hij echt heel erg fijn gebouwd is vergeleken met een shetje. Was echt stom verbaasd eerlijk gezegd...

Herkenbaarr

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 18:31

Heee noreen! ook op bokt? (ik rij ook op de eenhoorn, nogwel in dezelfde les als jij, xxx suzanne)

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:34

Heel vaak loop ik met me shetje in het parkje, laat ik m jambette doen maar ik sta ervoor.
Een keertje deed ik eerst jambette toen ereen man stond te kijken daarna liet ik m flehmen.
'Meisje, sla die pony nou eens! Ponys mogen niet trappen of bijten.' Ik zo van-.-'

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:35

Omg hoi suzanne

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:35

Geweldig dit!!

Vaak genoeg gehoord eerder: Je rijd op een veulen....Wat zielig.

--" Hij is 9 en zijn staart is er af gebeten door een enter....
Mooi veulen....:D

Of een keer een fietser dat zich vasthield aan de menwagen. We hadden het te laat door. Anders kon hij zweephappen.....

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 18:37

omg, noreen, jij maakt lollige dingen mee met cutey karel :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:48

stonden 2 bruine paarden los, 1 hele grote bruine ruin met een bruine pony merrie er naast.
"Kijk, een veulentje en dat is zn mama!"

Wou nog zeggen, heb je die enorme leuter niet gezien? :+ :+
maargoed, ik als echte kindervriend heb wijselijk mijn mond gehouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:09

RobinSputnik schreef:

Vind ik nou een hoog Awwww! factor hebben, wat schattig!

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:20

bentlage schreef:
Heee noreen! ook op bokt? (ik rij ook op de eenhoorn, nogwel in dezelfde les als jij, xxx suzanne)

Manege de eenhoorn in Blokker??

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:34

Ik reed altijd bitloos...
In het bos: mamma kijk die mevrouw is haar bit verloren......

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:35

Lady1969 schreef:

Zeker zo'n kind dat geleerd is dat je alleen met bit moet rijden? :')

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:03

puppy1128 schreef:
Lady1969 schreef:

Zeker zo'n kind dat geleerd is dat je alleen met bit moet rijden? :')

Als je kracht haalt uit het bit. Vraag ik me af van wie mensen dat geleerd hebben.

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:40

zat mensen die tijdens de les staan te wijzen naar mij en mijn vriendinnen.. erg vervelend. en dan zijn het nog wel van die kinderen die denken dat ze heel goed kunnen rijden...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:56

tabaflab schreef:
bentlage schreef:

jup :) ben blij.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:03

tabaflab schreef:
bentlage schreef:

jup :) ben blij.[/quote]
Voltigeer daar :D