het is een wei van 1x1 km als je achter een paard aanrend met een halster kan je natuurlijk verwachten dat ze niet alleen voor in de wei blijf rond galopperen...
Ik vond mezelf ook heel wijs toen ik mijn merrie wilde inrijden. God wat was ik blij dat ik continu elke dag begeleiding had. Anders was het me nooit gelukt want heb regelmatig met mijn handen in het haar gestaan.
Een paard is niet echt chaggerijnig. Het reageerd op jullie en zal daar op inspelen. Wat doe je precies en hoe reageert paard? Dan kan iemand je misschien verder helpen.
Een paard inrijden lijkt allemaal rozenkleur en maneschijn, natuurlijk is het ook hartstikke leuk, mits je de nodige ervaring en kunde hebt. Je moet aanvoelen wat voor het paard goed is, wat teveel is, wanneer je door kunt tasten, wat je volgende stap gaat zijn.
Daarnaast is het inrijden veel meer dan zorgen dat je er op kan gaan zitten en een rondje door de bak kan hobbelen. Een paard moet goed aan de hulpen komen te staan en vooral leren hoe hij zijn lijf moet gebruiken. En dat is nog maar een kleine greep uit de velen dingen die een paard wel niet moet leren. En dan is het voor zo een kleuterpaardje heel moeilijk als zijn enthousiaste inrijdruitertjes ook nog heel jong zijn en zelf nog niet zo heel veel geleerd hebben.
Ik denk dat het voor jullie veel leuker is als jullie bij dit paardje het inrijproces meekijken en nog heel veel gaan leren over paardrijden en het inrijden van paarden. Dan kunnen jullie het over een paar jaar misschien wel zelf!
we hebben tips opgezocht en gevraagd, we hebben geen bak maar een wei van 1x1 km... we weten wel wat we doen.... alleen niet precies hoe veel en lang we moeten hangen en dat soort dingen, daarom deze topic "Inrijd TIPS" om tips zodat we een beetje een beginnetje kunnen maken...
de enige tip die hier van toepassing is is een ervaren iemand erbij zoeken en niet zelf gaan rommelen.. of je wil dat het paard 'verpest' word of 1 van jullie in het ziekenhuis terecht komt??
euhmm nee ik snap niet dat je moeder begeleiding niets vind, ik zou het juist zeer verstandig vinden. heeft je moeder uberhoud wel vestand van paarden?