Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Halflingers0 schreef:oke. we doen ook geen join ups meer, waren we ook niet van plan. maar we weten wel dat ze nu beter luisteren als we zeggen draf en stap. of als ze bella niet mee wilt lopen luistert ze gelijk. alleen zeder niet...maar die luisterd voor de rest super !
unihorses schreef:-bij een join up "breek" je het paard als het ware, je laat hem denken dat hij doodgaat, want dit is waar de kudde verlaten om gaat. dit doe je 1, hoogstens 2x. en NIET 3x in een half jaar.... nog niet eens 3 x in een heel leven....
- deze beestjes zijn veel te jong, om te springen en longeren. longeren is echt slecht voor hun spiertjes.
ga lekker lange teugelen etc.
- eerst de basis erin ! niet ieder boek verteld de juiste info ! profesionele mensen erbij halen, zeggen ze dat je meerdere keren een "join up" moet doen kan je ze de deur wijzen...
- ga gewoon lekker borstelen, en ze opvoeden, daar begint het mee ! ( en hulp, hulp,hulp,hulp vragen ! )
demixloff schreef:unihorses schreef:-bij een join up "breek" je het paard als het ware, je laat hem denken dat hij doodgaat, want dit is waar de kudde verlaten om gaat. dit doe je 1, hoogstens 2x. en NIET 3x in een half jaar.... nog niet eens 3 x in een heel leven....
- deze beestjes zijn veel te jong, om te springen en longeren. longeren is echt slecht voor hun spiertjes.
ga lekker lange teugelen etc.
- eerst de basis erin ! niet ieder boek verteld de juiste info ! profesionele mensen erbij halen, zeggen ze dat je meerdere keren een "join up" moet doen kan je ze de deur wijzen...
- ga gewoon lekker borstelen, en ze opvoeden, daar begint het mee ! ( en hulp, hulp,hulp,hulp vragen ! )
Ze zijn 4 jaar...? Dat is oud genoeg om te longeren lijkt mij. Ze leven zich helemaal uit als ze longeren vooral Zeder. Ze kunnen dan al hun energie kwijt.
demixloff schreef:@iedereen hier... Haha, vandaag is er een meisje gekomen. Door haar kunnen we nu op ze rijden. Zeder luistert wel naar mij maar niet geweldig naar de andere meiden..
VisibreTeam schreef:Dus je bent er maar gelijk op gaan zitten? Hoe lang zijn jullie?
Ik hoop dat je wel eerst bent begonnen met een zadeltje, goede basis als in meelopen, er op hangen etc?
xclaireschr schreef:chelle_dora schreef:sheyideboer; jij zoekt nu ook iets om mij op af te kraken, daar ik veel meer inhoudelijke reacties heb gegeven.. maar je hoeft ze niet te lezen natuurlijk..
Maar vind alle vriendinnetjes op bokt bij elkaar heel schattig en aandoenlijk hoor..
Als jij zo goed weet hoe die join up moet, leg het is uit dan?
Daar hebben ze misschien nog iets aan, ook al kunnen ze beter bij de basis beginnen.
En wie zegt dat ze "slecht" met de paardjes omgaan, als ze niet over een hindernis willen?
Tuurlijk snapt een pony niet wat die met een 'hindernis' aan moet voor de eerste keer
VisibreTeam schreef:Dus je bent er maar gelijk op gaan zitten? Hoe lang zijn jullie?
Ik hoop dat je wel eerst bent begonnen met een zadeltje, goede basis als in meelopen, er op hangen etc?
AdnerB schreef:ik weet niet of ik zo blij was geweest met jullie als verzorgers van mijn pony's..maar goed wie ben ik..
verder hoop ik maar dat de ponys met respect behandeld worden en dat er niet iemand die te groot/zwaar is op gaat zitten..
meiden jullie hebben nog een heleboel te leren..neem de adviezen uit dit topic alsjeblieft aan..
het klinkt misschien niet leuk maar het is wel de waarheid..doe er je voordeel mee en voorkom ongelukken of verdrietige shetlanders..
demixloff schreef:VisibreTeam schreef:Dus je bent er maar gelijk op gaan zitten? Hoe lang zijn jullie?
nee, we zijn er niet gelijk op gaan zitten. we hebben eerst een zadel opgedaan (er was een meisje bij die ervoor geleerd heeft) en toen is ze rondjes gaan stappen. Daarna is ze even gaan hangen. Toen weer doorlopen. Hangen weer doorlopen. Dit ging heel erg goed!! Na 2 uur ofzo is ze op hem gaan zitten (jullie moeten weten het is een meisje die niet te groot is voor de lieve Shetties). daarna is ze er weer afgestapt en heeft ze een rondje gelopen. Toen is ze erop gestapt en de rest ging vanzelf. Ze bleven heel rustig. Ze kon gewoon op hem rijden. We gaan eerst een paar weken oefenen met stap. Daarna gaan we verder. Dus wees niet gerust. De verzorger en het meisje en wij natuurlijk weten wat we doen.
valyzja schreef:Bij mij is het ook binnen 2 uur geweest hoor. Niet dat het meisje er lang op bleef zitten.
Maar gewoon een paar keer erop zitten is niks ernstigs.
Zadelmak maken was bij mijn shet zadel erop en klaar. Hij vond het niet erg.
Toen heb ik gewoon met zadel een paar rondjes gestapt en toen was hij weer klaar die dag. En de dag er na gewoon weer. Mijne was heel makkelijk hier in. En hij vond het prima toen het meisje op zijn rug zat. Hij ging vanzelf stappen. Het kon hem niets schelen.
Maar dat verschilt natuurlijk wel per pony.