Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ragdollcat schreef:Dan ga je toch op het internet kijken wat je weten moet over het ontwormen.
Over de verzorging ervan.
en alles en dan leer je het theoritisch erover en nu nog in de praktijk op een stal waar je ze vragen kan gaan stellen en meekijken.
En koop wat leerzame boeken over de paarden.

yasminlove1 schreef:ik ben niet onervaren als ik op de pony zit maar ernaast weet ik niet veel dat is het..
ik ga ook eerst goed kijken welke pony`s er te koop staan enz.
ik kan het niet makkelijk uitleggen maar als ik zo thuis zit dan weet ik niet veel tot niets over paarden maar als ik nou eenmaal in de buurt van paarden ben of erop zit dan weet ik het weer dan kan ik aan de mooie tijden denken en komt het allemaal omhoog over wat mijn opa en vader tegen me zeiden enz..
Cassidy schreef:yasminlove1 schreef:ik ben niet onervaren als ik op de pony zit maar ernaast weet ik niet veel dat is het..
ik ga ook eerst goed kijken welke pony`s er te koop staan enz.
ik kan het niet makkelijk uitleggen maar als ik zo thuis zit dan weet ik niet veel tot niets over paarden maar als ik nou eenmaal in de buurt van paarden ben of erop zit dan weet ik het weer dan kan ik aan de mooie tijden denken en komt het allemaal omhoog over wat mijn opa en vader tegen me zeiden enz..
Je riep eerder dat je een jong dier wilt.
Als je wat ervaring hebt qua "horen zeggen" van je Opa en je Vader, is dat niet voldoende qua basis voor een jong en onervaren paard. Die kunnen soms heel overwacht uit de hoek komen, en dan moet je reactie echt meteen komen. Je krijgt de tijd niet om eventueel Bokt op te duiken of leerboeken te raadplegen met advies hoe je dingen aan moet pakken.
Dus als je echt voor een paard gaat, neem een volwassen en bevestigd dier waar jij van kunt leren. Alle andere scenarios zijn uiteindelijk verdoemd om te gaan mislukken....
_aapjex schreef:en als je al paarden heb gehad dan weet je er toch al dingen van als je zelf paarden heb ingereden.
en dat je alleen met een jong paard een band kan krijgen en dat alleen die pittig zijn is echt paasei.
ik snap eigenlijk niks van dit topic

yasminlove1 schreef:ik weet hoe jonge paarden zijn daar heb ik wel weer ervaring mee..
Cassidy schreef:yasminlove1 schreef:ik weet hoe jonge paarden zijn daar heb ik wel weer ervaring mee..
Een jong paard iets bijbrengen is een verhaal apart. Foute dingen net ze snel aangeleerd als de goede dingen. De knoppen op een jong paard zetten en hem naar een niveau tillen waar je later nog jaren op voort kunt borduren is echt niet zo simpel als het lijkt. En het zou zomaar heel vervelend zijn als jij door fouten die je zelf maakt je later aan je paard gaat irriteren, en besluit om hem weg te doen omdat hij wel of niet `vul maar in`. Daar zijn duizenden je al in voorgegaan en voor deze fout wil ik je behoeden.
HeleenM schreef:Ik zou ook voor een paard gaan.. misschien heb je hier nog wat aan?
hier zit ik op m'n vorige grote E pony met m'n 1.65 m..
[ Afbeelding ]