Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 17:05

Nee,hij let alleen op de paarden en mest mijn pony vet.
Wat kan ik ermee berijken door dat op te schrijven?

Iemand nog suggesties wat ik tegen de toezichthouder kan gaan zeggen over die jongen die mijn moeder en vriendin lastigvalt terwijl hij gezegd heeft ons met rust te laten ? :j

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:05

Niet alles wat op google staat is waar.

Echt mensen, vraag het maar aan de DA. Daar staat wel de eigenaar op. Tenzij je zo dom bent je paard niet op je eigen naam te zetten.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:06

Amaris schreef:
punt 1 lijkt me anders best duidelijk

Jep dat is duidelijk maar
Bijv bij 2 staat:
Bij deelname aan evenementen moet het paard op naam van eigenaar staan.

Hoe moet dat dan?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 17:06

Merel, reageer alsjeblieft in een ander topic ;(

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:08

Jeetje TS, wat ontzettend naar dit! Ik hoop voor je dat je je paardje terug kan krijgen, maar de kans is natuurlijk klein..

Succes!

Sommige mensen moeten maar terug naar Young rider talk!

Maaikee43

Sommige kampers zijn echt heel raar en soms ook wel eng. :P
Hoe oud was die gozer dan aangezien jij pas 14 bent?
Wel sneu voor je dat paardje weg is.

Meeerel

Neejj, Ik heb nu al zo vreselijk vaak gezien hoe dit allemaal ging. Ga het maar aan de DA vragen. Je hebt zelf gezegd daat tucker geen paspoort heeft. Dan word er toch ECHT ECHT ECHT naar de chip gekeken.

Tigra_

Meeerel schreef:

Echt mensen, vraag het maar aan de DA. Daar staat wel de eigenaar op. Tenzij je zo dom bent je paard niet op je eigen naam te zetten.

Daar staat een naam op maar die zegt verder helemaal niets.

Uw vragen ten aanzien van dit onderwerp zijn terecht.

Tot nu toe kennen we in Nederland geen eigendomsregistratie van paarden. Alleen binnen de draf- en rensport wordt een eigendomsregistratie bijgehouden. Achter de schermen wordt inmiddels aan een oplossing van dit probleem gewerkt omdat de Tweede Kamer daarom heeft gevraagd.

Terecht merkt u op, dat het paspoort geen formele status als registratie van eigendom heeft. Bovendien hoort het paspoort bij het paard. Als u uw paard in training geeft bij een ruiter gaat het paspoort mee naar de ruiter. Daarom is het toch goed om in het paspoort de eigenaar te vermelden. Doet men dat niet, dan valt er al helemaal niets te bewijzen. Datzelfde geldt voor stamboekpapieren: geen harde garantie, maar het is beter dan niets.

Bij aan- en verkoop adviseren wij een koop-/verkoopovereenkomst af te sluiten. Dan heb je een bewijs. Helaas willen veel mensen in de paardenwereld dat niet (zwart geld, fiscale redenen). Regelmatig krijg ik telefoontjes van mensen, die een paard hebben gekocht; na enige tijd ontstaan problemen en vervolgens staat er niets van afspraken, betaalde bedragen enzovoorts op papier. Dat heeft al voor veel ellende en frustraties gezorgd

Veel paarden hebben meer dan één eigenaar. Toch wordt vaak maar één eigenaar vermeld. Ook dat geeft veel problemen

Een bij wet geregelde goede eigendomsregistratie kan veel problemen verhelpen. Al zal deze ontwikkeling niet door iedereen worden toegejuicht, het zal er van komen.

Ik realiseer me, dat ik geen oplossing voor al uw vragen heb. Ik hoop, dat u toch wat aan dit antwoord hebt.

Met vriendelijke groet,

Bestuurs- en directiesecretaris KNHS
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 12-07-12 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:09

@Sammy: Die van mij staat ook nog op naam van vorige eigenaar. Ik heb echter wel een getekende koopovereenkomst met bewijs van betaling, dus ik vind het zonde van m'n geld om hem bij de KWPN om te laten zetten. Ik heb de KNHS er nog nooit over gehoord en hij staat wel onder mijn eigen paarden bij de sportstanden, dus volgens mij luistert het niet zo heel nauw.

purny

Heb je betalingen zwart op wit staan? Als je dit hebt dan sta je iets sterker. Wanneer je dit niet hebt ben ik bang dat het jouw woord tegen de ander is....

Amaris

Meeerel schreef:

Dat ergens je naam op staat wilt niet zeggen dat dat rechtsgeldig is.

Als ik een sticker met mijn naam op jouw fiets plak, wilt dat dan zeggen dat die fiets ineens van mij is?

Douraque

sharontucker schreef:
Nee,hij let alleen op de paarden en mest mijn pony vet.
Wat kan ik ermee berijken door dat op te schrijven?

Iemand nog suggesties wat ik tegen de toezichthouder kan gaan zeggen over die jongen die mijn moeder en vriendin lastigvalt terwijl hij gezegd heeft ons met rust te laten ? :j

Als hij enkel oplet, bereik je niets. Over die jongen kan tegen de toezichthouder niets doen, het enige dat je kan doen (indien je hard kan maken dat het daadwerkelijk om die jongen gaat) is aangifte doen van laster c.q. stalken

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:11

@Sammy... ik geloof dat in elk paspoort staat dat het document(paspoort) eigendom blijft van de door de uitgegeven instanties. Dus bij overlijden moet het document (paspoort) terug gestuurd worden. Dus als dit een eigendomsbewijs zou zijn, dan zou het dus nooit als document zijnde, eigendom kunnen blijven van de uitgegeven instantie. Want dan zou dat betekenen dat het eigendomsbewijs dus altijd van de uitgegeven instantie blijft, en hun dus via die weg altijd eigenaar zouden zijn van het paard, ongeacht wie er in het paspoort als eigenaar wordt aangeduid of wie het paspoort daadwerkelijk in zijn bezit heeft.
(heb ik dit erg ingewikkeld uitgelegd?)
Laatst bijgewerkt door LecyTinker op 12-07-12 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:12

@mylittlejoy
Het is niet zo slim om de chip niet op jou naam te zetten. Het is dat je een contract heb, anders zou je geen bewijs hebben.

Mensen, echt, op een chip staat wel eigendoms bewijs, echt waar.
Een contract is natuurlijk nog beter maar zzet wel de chip over! Dit is ook handig als je paard een keer iets overkomt!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:12

Meeerel schreef:
Neejj, Ik heb nu al zo vreselijk vaak gezien hoe dit allemaal ging. Ga het maar aan de DA vragen. Je hebt zelf gezegd daat tucker geen paspoort heeft. Dan word er toch ECHT ECHT ECHT naar de chip gekeken.

Volgens je profiel ben je 12 jaar, klopt dit? Zo ja, dan moet je vooral je mond houden. Hier spreken mensen, zoals Amaris, echt de waarheid. En als je dat al niet geloofd, geloof mij maar. Ik ben advocaat en heb dit al een aantal x in de praktijk gezien. Chip en paspoort zijn GEEN eigendomsbewijzen. Het is puur een registratie van het dier

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 17:12

Maaikee43 schreef:

17 :')

Jammergenoeg heb ik smsjes verwijderd..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:13

LecyTinker schreef:
@Sammy... ik geloof dat in elk paspoort staat dat het document(paspoort) eigendom blijft van de door de uitgegeven instanties. Dus bij overlijden moet het document (paspoort) terug gestuurd worden. Dus als dit een eigendomsbewijs zou zijn, dan zou het dus nooit als document zijnde eigendom kunnen blijven van de uitgegeven instantie. Want dan zou dat betekenen dat het eigendomsbewijs dus altijd van de uitgegeven instantie blijft en hun dus via die weg altij eigenaar zouden zijn van het paard, ongeacht wie er in het paspoort als eigenaar wordt aangeduid.
(heb ik dit erg ingewikkeld uitgelegd?)

ja -O-

maar ik snap het in ieder geval *\o/* :)

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:14

Haha nee,
een fiets is iets heel anders, dat leeft niet en moet niet daar de dierenarts. :P

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:14

sharontucker schreef:
Maaikee43 schreef:

17 :')

Jammergenoeg heb ik smsjes verwijderd..

De leeftijd valt nog wel mee, maar de meeste kampers zijn wel aparte mensen..

Wow Merel jij weet wel veel voor een meisje van 12 :')

Nativa

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:16

Hier nog iemand de neiging een sok in Merel's mond te stoppen? -O-

mylittlejoy

Meeerel schreef:
@mylittlejoy
Het is niet zo slim om de chip niet op jou naam te zetten. Het is dat je een contract heb, anders zou je geen bewijs hebben.

Mensen, echt, op een chip staat wel eigendoms bewijs, echt waar.
Een contract is natuurlijk nog beter maar zzet wel de chip over! Dit is ook handig als je paard een keer iets overkomt!

|o Is het nou lastig, zo'n plaat gewapend beton voor je hoofd?

Meeerel

Klopt ik ben 12 volgende maand 13. :P

Ik weet heel heel zeker, dat ik heel wat keertjes meer heb gezien hoe veulens werden gechipt en hoe dat ging, en wat daarbij aan de orde is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:17

Nativa schreef:

:j

Twee.
Wintersokken.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:17

Nativa schreef:

Ja hier! _/-\o_