Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarlindeRooz schreef:Ik vind het wel weer een beetje jammer dat iedereen die zijn shet leert steigeren dan weer bestempeld word als penny.
Cassidy schreef:MarlindeRooz schreef:Ik vind het wel weer een beetje jammer dat iedereen die zijn shet leert steigeren dan weer bestempeld word als penny.
Je voelt je duidelijk aangesproken he? Op het moment dat jij zelf weet dat het niet zo is, zou je er boven moeten staan wat anderen van je denken.
Er zijn uitzonderingen op de regel, maar ik durf te zeggen dat negen van de tien jongvolwassenen die de steiger meenemen er niet bij nadenken wat voor gevolgen dat kan hebben, en het op een manier doen die voorgeprogrammeerd is tot mislukken. Een goede basis is essentieel en wordt maar al te vaak overgeslagen. En dan bedoel ik de basis van VD, niet de basis van rijden, mennen, springen en wat dies nog meer zij.
Cassidy schreef:Het meest verkeerde wat je kunt doen is iets aanleren omdat een paard het aanbiedt.
En nog verkeerder is om een ander te gaan adviseren om precies hetzelfde te gaan doen wat jij hebt gedaan. Namelijk de basis overslaan en een oefening meenemen omdat een paard hem aanbiedt. Jij hebt mazzel gehad met je pony. Niet iedere pony is dezelfde. Het kan echt gruwelijk fout gaan!
Cassidy schreef:Lieve schat, probeer over je bord heen te kijken. Zie wat er gaande is buiten het wereldje van de gerespecteerde VDers. Lees de links door van de topics over steigeren en de problemen die er uit voort zijn gekomen, en probeer te snappen waar ik naartoe wil...
Cassidy schreef:Heb je echt het hele topic doorgelezen? Ik betwijfel het. Anders had je de hele lijst wel gezien van steigertopics die ik op pagina 2 heb neergezet.
En wil je de mening van een aantal gerespecteerde VD-ers? Die vind je hier:
[GVL] Steigeren, hype?
En laten ze het nu met me eens zijn....