Paardenspullen ontwerpen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Re: Paardenspullen ontwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:20

wat een gave dekjes wollewaps :D

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 01:23

even voorstellen, ik ben joke. en ben opzoek naar leuke ideetjes voor ook eens iets te maken als ik mij verveel. even een linkje weet niet of het mag maar dat staan ook nog leuke ideeen op. http://paarden.hobby-site.com
@wollewaps: hoe maak je dan een volledig nieuw dekje, welke materialen gebruik je hiervoor?

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 07:41

Sorry, ik kon ff niets leuks verzinnen...
Welkom!

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:35

wat jammer dat er zo weinig gereageerd wordt ;(
ik ben al weer druk iets nieuws aan het bedenken!

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 18:49

Hooi allemaal ik vraag me echt nog steeds af hoe je een eigen dekje maakt! En springschoenen. Weet iemand dat?

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:54

Sorry voor het weinige reageren :o zelf vond ik het ook erg jammer dat dit topic er nogal stil bijligt, maar ik blijf nu voorlopig actief posten hier.
Ik heb absoluut niet stilgezeten hier veel ontwerpen:

Complete set, (halster, deken, peesjes, bandages, dekje en showhalster)
Afbeelding Er staan allemaal kleine lettertjes/woorden op, maar het lijken meer op krullen :o
Nog een complete set, (alleen iets minder: Dekje, deken en showhalster.)
Afbeelding
Sorry mijn tablet kan allen foto's nemen van voren.

En mijn opdrachtje van de fjord:
poging 1 (mislukt, vind ik zelf...)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/h ... directlink
Poging 2 (beter maar nog niet perfect...)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/F ... directlink
ze staan trouwens in spiegelbeeld, de tablet kan alleen maar van voren foto's maken helaas.

Oja ik vergeet bijna de rest:
een aantal frontriemen (sorry ik had even geen zin meer om alles mooi te tekenen :') )
https://picasaweb.google.com/lh/photo/u ... directlink
Dekjes
https://picasaweb.google.com/lh/photo/o ... directlink
Uiteraard zijn deze ook in spiegelbeeld :=

Edit; @ellen ik volg je even in je topic, want ik weet het ook niet. ik weet alleen die paarden hobbysite ofzo. :D

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 21:13

Leuk vooral die deken! :)

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:15

hoe maak je een dekje?

Je gaat naar de Xenos, Blokker of wat dan ook, en koop een fleece deken. Kan natuurlijk ook per meter op de markt ofzo. Van papier heb je eerst een patroon geknipt. Hou een bestaand dekje aan, pas deze als dat nodig is aan aan de vorm die je wilt. Knip het patroon uit, hou 1cm rondom ruimte aan. Hou 2 lagen fleece, en de vulling ertussen voor 1kant van het dekje. Stik dit vast. Draai het om. Of stik eerst de 2lagen fleece, draai het om, en stop dan de vulling ertussen. Wat kun je gebruiken als vulling? Ik had een oud dekbed (synthetisch) maar je kunt ook op de markt polyfill kopen, of je kunt zelfs in de supermarkt een wasemkapfilter halen.. werkt ook!
Stik het dekje door, ik heb ongeveer blokken gestikt van 10cm. Ook netjes langs het randje stikken. Of als je hem wilt afwerken met biesband hoeft dat natuurlijk niet. 2 delen aan elkaar stikken aan de bovenkant. Zorg dat het plat is aan de onderkant. De bovenkant afwerken met band. Ik heb hem omgenaaid met wol. Apart he? Lussen eraan naaien.... klaar!

Hopelijk helpt dit.

heb dit van paarden.hobby-site.com

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 10:14

JAik ga vandaag naar de markt misschien kan ik dan ooit een foto laten zien van mijn zelfgemaakt dekje. (kan ook te schamend zijn :) )

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:30

Haha ik ben benieuwd of het lukt.
Ik snap de uitleg nou iets beter maar nog niet helemaal.
Ik heb hem ook op de site gelezen maar gek genoeg snap ik hem nu beter?? :)

Iig genoeg om te beginnen.
Ga nog ff de stad in om materiaal te halen

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 18:33

Hallo :wave: ik weet dat ik lang niet fotos of tekeningen heb geplaats maar ik heb vandaag 5 uur besteed aan mijn twee nieuwe zelfgemaakte dekjes. De witte is voor wedstrijden en er staat pepperluna op (pearl'woods pepperluna is haar echte naam maar vind pepperluna mooier) En de andere was eigenlijk omdat ik tijd overhad en geld. Heb uiteindelijk 7 euro uitgegeven voor mijn dekjes en ben zeer tevreden O:) . (Met dank aan mijn moeders hulp :o )

Witte wedstwijd dekje:
Afbeelding

Tijgerprint dekje:
Afbeelding

Witte met naam van dichtbij:
Afbeelding

En het tijgerprint van dichtbij:
Afbeelding

Wat vinden jullie? :Y)

xxx

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:19

Hellooo,
Ik ben een tijdje niet geweest, ik zit midden in mijn eindexamen periode :=

Heb net even bijgelezen:
hannah41 schreef:
wow al die dekjes wollewaps :wow: (trouwens nog welkom!)

Het zijn er wel erg veel ja O:)

Serena_ schreef:
wollewaps: Leuke dekjes zeg! Vind die Nederlandse het leukst en je setje oranje. Knap gedaan! Ziet er leuk uit! Vraag me af hoe het onder het zadel zal staan....

Dankjewel!

Nederlandse onder het zadel:
Afbeelding

Oranje (heb helaas geen foto met het oranje dekje, die moet je er maar even bij bedenken :+ ):
Afbeelding

Anne_mieke88 schreef:
wat een gave dekjes wollewaps :D

Dankje! :)

craiester schreef:
even voorstellen, ik ben joke. en ben opzoek naar leuke ideetjes voor ook eens iets te maken als ik mij verveel. even een linkje weet niet of het mag maar dat staan ook nog leuke ideeen op. http://paarden.hobby-site.com
@wollewaps: hoe maak je dan een volledig nieuw dekje, welke materialen gebruik je hiervoor?

Staan best leuke dingen tussen op die site :) Uitleg voor een dekje te maken plaats ik straks!

ellenpepper schreef:
Hooi allemaal ik vraag me echt nog steeds af hoe je een eigen dekje maakt! En springschoenen. Weet iemand dat?

Springschoenen zou ik zelf niet maken, ze moeten tenslotte wel goed en stevig zijn...
Wel zou je een paar neopreen springschoenen (http://www.ej.nl/products/10000038/3200 ... J+NEOPREEN) met een stofje kunnen versieren.

Horwse schreef:
Sorry voor het weinige reageren :o zelf vond ik het ook erg jammer dat dit topic er nogal stil bijligt, maar ik blijf nu voorlopig actief posten hier.
Ik heb absoluut niet stilgezeten hier veel ontwerpen:

Complete set, (halster, deken, peesjes, bandages, dekje en showhalster)
[ Afbeelding ] Er staan allemaal kleine lettertjes/woorden op, maar het lijken meer op krullen :o
Nog een complete set, (alleen iets minder: Dekje, deken en showhalster.)
[ Afbeelding ]
Sorry mijn tablet kan allen foto's nemen van voren.

En mijn opdrachtje van de fjord:
poging 1 (mislukt, vind ik zelf...)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/h ... directlink
Poging 2 (beter maar nog niet perfect...)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/F ... directlink
ze staan trouwens in spiegelbeeld, de tablet kan alleen maar van voren foto's maken helaas.

Oja ik vergeet bijna de rest:
een aantal frontriemen (sorry ik had even geen zin meer om alles mooi te tekenen :') )
https://picasaweb.google.com/lh/photo/u ... directlink
Dekjes
https://picasaweb.google.com/lh/photo/o ... directlink
Uiteraard zijn deze ook in spiegelbeeld :=

Edit; @ellen ik volg je even in je topic, want ik weet het ook niet. ik weet alleen die paarden hobbysite ofzo. :D

Leukkk! :D
Je tekeningen worden ook wel beter met veel oefening :)

anikailove schreef:
hoe maak je een dekje?

Je gaat naar de Xenos, Blokker of wat dan ook, en koop een fleece deken. Kan natuurlijk ook per meter op de markt ofzo. Van papier heb je eerst een patroon geknipt. Hou een bestaand dekje aan, pas deze als dat nodig is aan aan de vorm die je wilt. Knip het patroon uit, hou 1cm rondom ruimte aan. Hou 2 lagen fleece, en de vulling ertussen voor 1kant van het dekje. Stik dit vast. Draai het om. Of stik eerst de 2lagen fleece, draai het om, en stop dan de vulling ertussen. Wat kun je gebruiken als vulling? Ik had een oud dekbed (synthetisch) maar je kunt ook op de markt polyfill kopen, of je kunt zelfs in de supermarkt een wasemkapfilter halen.. werkt ook!
Stik het dekje door, ik heb ongeveer blokken gestikt van 10cm. Ook netjes langs het randje stikken. Of als je hem wilt afwerken met biesband hoeft dat natuurlijk niet. 2 delen aan elkaar stikken aan de bovenkant. Zorg dat het plat is aan de onderkant. De bovenkant afwerken met band. Ik heb hem omgenaaid met wol. Apart he? Lussen eraan naaien.... klaar!

Hopelijk helpt dit.

heb dit van paarden.hobby-site.com

Als ik een tip mag geven zou ik zeggen niet doen... GEEN oud dekbed gebruiken! Krijg je verschrikkelijke bobbels in je vulling en dat wil je niet op je paard's rug hebben liggen...
Het fleece kan je wel prima gebruiken voor dekjes! Gebruik ik zelf ook regelmatig.

ellenpepper schreef:
Hallo :wave: ik weet dat ik lang niet fotos of tekeningen heb geplaats maar ik heb vandaag 5 uur besteed aan mijn twee nieuwe zelfgemaakte dekjes. De witte is voor wedstrijden en er staat pepperluna op (pearl'woods pepperluna is haar echte naam maar vind pepperluna mooier) En de andere was eigenlijk omdat ik tijd overhad en geld. Heb uiteindelijk 7 euro uitgegeven voor mijn dekjes en ben zeer tevreden O:) . (Met dank aan mijn moeders hulp :o )

Witte wedstwijd dekje:
[ Afbeelding ]

Tijgerprint dekje:
[ Afbeelding ]

Witte met naam van dichtbij:
[ Afbeelding ]

En het tijgerprint van dichtbij:
[ Afbeelding ]

Wat vinden jullie? :Y)

xxx

Ze zijn leuk geworden! :D
En zoals ik in PB ook al zei, oefening baart kunst! Hoe meer je oefent hoe sneller het op den duur ook zal gaan :)
Vindt dat strikje met haar naam wel heel leuk zo!

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:28

Uitleg zelf een dekje maken:

De vulling van de dekjes maak ik van fiberfill, dat kun je gewoon op de markt kopen. Wel zorgen dat het van goede kwaliteit is, zodat er geen bobbels of dunne plekken in de stof zitten. Dat zal namelijk niet lekker liggen op je paard!
Als ik de vulling op maat heb gemaakt (ik leg de lap stof meestal op een bestaand dekje en dan knip ik het op dezelfde maat) doe ik daar de stof omheen naaien! (de stof moet aan beide kanten van het fiberfill zitten). Eventueel kun je er daarna nog lusjes aannaaien.

Als je ook iets leuks wil proberen zou ik beginnen met een oud dekje, en dan met naald en draad of een naaimachine daar leuke versiersels opmaken van stof/fleece/wol/vilt. Dan krijg je er eerst een beetje handigheid in voordat je aan een compleet dekje begint!

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:36

Nog 1 van mijn creaties (heb ik gemaakt om te verkopen). Dekje heeft een zakje voor snoepjes of hoevenkrabber, en dan nog een frontriem:
Afbeelding

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 19:38

WOW MOOI Heel leuk die fransjes en die zak! :j

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 19:38

JAmmer dat je die verkoopt :?

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:40

Dankje :)

Er was veel vraag neer leuke burberry dekjes en ik had nog burberry stof (hou ik zelf niet van :o ) en een nieuw katoenen dressuurdekje liggen (heb zelf geen dressuurzadel) dus dan maar zo! :D

Jadeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:44

Oke die dingen die hier voorbij komen zijn echt super gaaf :O
Ik heb ook een keer iets ontworpen, maar ik ben dat blaadje kwijt XD.

Jadeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:47

Wollewaps: Jou fjord zn manen bij die onder het zadel, ECHT KEI STOER :D

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:54

Dankjewel Jadeyy, ik doe altijd leuke figuurtjes in de manen :P

Jadeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:58

Supergaaf echt :D
heb je nog meer vormen gehad dan? :P

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:02

Heel veel :P

driehoekjes in het zwart, driehoekjes in het wit, driehoekjes in allebei, kasteelmuur, halve rondjes, etc. :P

Jadeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:03

Omg echt coeel :D

lovekwenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:09

wow el gwn te mooi.. moet je mij ook eens leren.. miss binnekort weer een keer samen rijden ofzow?

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:28

ellenpepper: superleuk! heb ik nog nooit gedaan maar wil het zelf wel gaan proberen.
wollewaps: ziet er erg leuk uit!