Mag dit wel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:36

Ik vind het jammer dat je kritiek hebt op de jury.
Heb je wel eens aan de jury GEVRAAGD waarom je niet zo hoog scoort?
'Andere zeggen dat ik goed rijd' is natuurlijk geen argument. Het gaat om het oordeel van de jury, die is belangrijk. De jury houdt (als het goed is) geen rekening met ras, afkomst ect.

En daarbij, jij kiest er toch ZELF voor om die wedstrijden te rijden? Dan moet je ook het commentaar van de jury accepteren, die mensen zitten daar ten slotte voor jou!

SienenIvo

Re: Mag dit wel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:37

Ik geef geen kritiek op de jury...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:37

Dat doe je wel, je denkt namelijk dat zij je lage punten geven omdat je op een haflinger rijdt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:38

Nickeltje schreef:
Dat doe je wel, je denkt namelijk dat zij je lage punten geven omdat je op een haflinger rijdt.

Zoiets heet kritiek. _/-\o_

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:39

Ik zeg alleen dat ze lage punten geven!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:39

SienenIvo schreef:

Omdat je op een Haflinger rijdt. Maar meid waarschijnlijk heb je die lage punten gewoon verdient...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:40

SienenIvo schreef:

Nee, je zegt dat ze té lage punten geven, omdat jij op een haf rijdt.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:40

Dan heb ik die lage punten verdient he! :roll:

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:41

SienenIvo schreef:
Dan heb ik die lage punten verdient he! :roll:

_/-\o_

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:42

hafjelinger schreef:
'Andere zeggen dat ik goed rijd' is natuurlijk geen argument. Het gaat om het oordeel van de jury, die is belangrijk. De jury houdt (als het goed is) geen rekening met ras, afkomst ect.

En daarbij, jij kiest er toch ZELF voor om die wedstrijden te rijden? Dan moet je ook het commentaar van de jury accepteren, die mensen zitten daar ten slotte voor jou!

pfoe hee, doe es niet zo geïrriteerd.
En dressuur blijft een jury sport en er word wel degelijk naar het uiterlijk van een paard gekregen. Ik had een bonte en kreeg zo een paar punten aftrek hoor omdat de jury dan niet van een bonte hield.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:42

Hahahah,, :n

......

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:43

Nogmaals, wat wil je van ons horen? Dat de jury niet eerlijk is? De jury is vreselijk oneerlijk, jij bent Anky 2.0, Adelinde 5.8 met een scheutje Edward en zij zien het niet. Ze zouden jou op Totilas moeten zetten en je zou de olympische spelen nog winnen met een blinddoek en 1 hand op je rug. Maar ja, die haflinger hé...

Gelukkig ben jij van de lol met je knol en wil je de Z helemaal niet bereiken, anders zou je je er druk over maken.:roll:

Succes met je wedstrijden.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 29-02-12 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:43

welmoed__ schreef:
hafjelinger schreef:

pfoe hee, doe es niet zo geïrriteerd.
En dressuur blijft een jury sport en er word wel degelijk naar het uiterlijk van een paard gekregen. Ik had een bonte en kreeg zo een paar punten aftrek hoor omdat de jury dan niet van een bonte hield.

Mmm...bij ons werd er een keer een bonte eerste,en dat was echt verdiend!

Ts: Als je er heilig van overtuigd bent dat het kom omdat je op een haflinger rijdt,zoek dan een ander wedstrijdpaard of ga meedoen met koudbloedwedstrijden.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:44

ik heb veel geschreven bij jury's maar nooit heeft iemand naar het ras gekeken.
Ik heb in de B ook wel eens iemand langs zien komen met 2 verschillende haflingers, ik kan je zeggen sommige stukken gingen gewoon echt niet.
Ze werd altijd door verschillende jury's eerlijk behandeld en hetzelfde commentaar als met andere paarden.
Ze reed niet altijd winstpunten maar dat hoeft ook helemaal niet.

Doe wat met de tips en rijdt geen wedstrijden om je winstpunten maar om het plezier en bezig zijn met je pony.

EDIT:
in sommige gevallen werd er wel naar leeftijd gekeken.
mocht een pony ergens van schrikken en ze weten dat de pony erg jong is laten ze het even gaan en vanaf dat punt opnieuw proberen.
Laatst bijgewerkt door _Jordy_ op 29-02-12 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:44

Ik wil helemaal niet op Anky ofz... lijken...

En ook helemaal niet de olympische rijden...

Wat denk jij nou?? :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:45

Dat is toch ook per jury verschillend, de ene jury houd niet van bont, de andere niet van een fries, een andere niet van een haflinger en weer een andere houd niet van een KWPN.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:45

Ik kan wil helemaal geen Haflingerwedstrijden rijden...

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:45

sommige reacties zijn wel een beetje té...

Maar ik vind je ook behoorlijk eigenwijs.. in plaats van de tips aan te nemen die je hier krijgt, ga je overal tegenin en ligt het altijd aan een ander..

Nee meis, met zo'n instelling kom je er uberhaupt niet.. niet op wedstrijden, maar ook niet in het echte leven ;)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:46

Wat bedoel je?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:46

Vjestagirl schreef:
Nogmaals, wat wil je van ons horen? Dat de jury niet eerlijk is? De jury is vreselijk oneerlijk, jij bent Anky 2.0, Adelinde 5.8 met een scheutje Edward en zij zien het niet. Ze zouden jou op Totilas moeten zetten en je zou de olympische spelen nog winnen met een blinddoek en 1 hand op je rug. Maar ja, die haflinger hé...

Gelukkig ben jij van de lol met je knol en wil je de Z helemaal niet bereiken, anders zou je je er druk over maken.:roll:

Succes met je wedstrijden.

_/-\o_

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:46

Denk niet dat het aan je haf ligt hoor! Ik heb pas wedstrijd gereden en daar was een meisje met een ontplofte half witte pony (lange vacht en niet gewassen) tussen de paarden die werd 2 keer eerste en had 3 wp! Ze reed gewoon erg netjes!

T is soms moeilijk te zeggen waar het aan ligt, jury kan een bepaald beeld willen zien, je kan nog net niet goed genoeg rijden om een wp te krijgen.. En tja in de B willen ze nu eenmaal wel een ontspannen beeld zien waarbij het paard aan de teugel loopt..

Vraag een keer of iemand je wil filmen en bekijk deze na je proef met de cijfers per onderdeel erbij en dan wordt vaak al heel veel duidelijk!

Gewoon door oefenen en volhouden!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:46

Ik ga die tips natuurlijk gebruiken!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:47

mensen, kijk dan ook even naar het meisje, ze is nog maar 12.
Jullie snapten er ook helemaal niks van op die leeftijd.
Jullie reageren echt TE.
Maar je bent inderdaad wel eigenwijs.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:47

SienenIvo, je hebt een mooie pony en daar kan je gerust mee wedstrijdjes gaan rijden.
Een jury mag alleen op prestatie oordelen en niet op ras. Gewoonlijk gebeurt dat ook niet, zeker niet met een Haflinger bij de pony's. Die gelden heus wel als goede rijpony.

Maar dat wil niet zeggen dat jullie technisch al op het niveau zijn voor winstpunten ook al had je dat zelf misschien al verwacht.
Als ik het goed begrijp had je eerst 169 punten. Dat is netjes voor een eerste B-proef, het betekent namelijk dat je gemiddeld boven de 5 rijdt (en in de dressuurproeven is een 5 nog voldoende), je rijdt dus nog niet op het niveau van een winstpunt (gemiddeld een 6) maar dat krijg je pas als jullie eigenlijk al klaar zijn voor de volgende klasse, dan moet je dus laten zien dat je L-niveau al aan kan. Je hebt echter ook geen verliespunt, dus in de B zit je precies op z'n plaats. Jullie zijn samen een beginnende combinatie.

Door lessen en oefennen zal je niveau in de B steeds hoger worden (dat dat lukt al want je had laatst 173, mooie vooruitgang!). Als jullie zo ver zijn dat de jury denkt dat je het niveau van de L kan laten zien, zal je winstpunten gaan krijgen. Dat gaat echter niet zo snel, er wordt dan echt al wat meer gevraagd.

En inderdaad, wat er al gezegd werd en wat je kennelijk ook al doet: na afloop de jury om uitleg vragen als er niet zoveel aanwijzingen op je protocol staan en dit met je instructrice bespreken. Helemaal prima is je proef laten filmen en ook doorspreken. Je zal zien dat het dan steeds beter gaat en je met je mooie Haf ook steeds meer punten krijgt.

Je kan evt. een fimlpje ook hier plaatsen en vragen of mensen nog tips voor je hebben. Denk er echter aan: de aanwijzingen van je instructrice zijn het belangrijkste!

Veel succes!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:48

Weet ik wel...

Daarom heb ik een Haflinger :D