Welke pony van ponyparkcity is wat voor mij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:25

Ik ben 1,57 lang (19 jaar haha) en ik voel me al redelijk groot als ik op onze c zit van 1,34..
Zou het dus zeker niet meer op een Shet proberen.. :n

ElSea

Re: Welke pony van ponyparkcity is wat voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:29

Je mag wel kiezen. En alle kinderen zijn daar te lang, er wordt he-le-maal niks maar dan ook niks gecontroleerd door die mensen daaro. Ben er een keer geweest, en daarna noooit meer.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:35

liekec schreef:
Je mag wel kiezen. En alle kinderen zijn daar te lang, er wordt he-le-maal niks maar dan ook niks gecontroleerd door die mensen daaro. Ben er een keer geweest, en daarna noooit meer.

Ik ben er nog nooit geweest maar als ik de verhalen hoor zou ik er ook niet heen gaan.
Nja, ben wel naar de pony's wezen kijken toen we een x in de buurt waren maar nee zelfs mn ouders vonden het niets.

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:07

in pony park city komen ook volwassene die met hun kinderen der naartoe gaan maar die springen voor de gein ook op de pony's daar , dus maar voor een keertje kan het wel !
er rijden ook mensen van 1.80 der op dus en de shets daar zijn heel sterk en er wordt nooit gecontroleerd dar hoe je met de pony omgaat(niet echt wat ik erg goed vind zo gezegd !
maar ik denk datje er wel gewoon een uurtje mee kan rijden! :j

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:35

Ik ben 1.70m, ik rij daar op geen een pony meer, ookal pas ik nog wel op een paar ponys. Ik ga daar heen om Talana (1.03m, niet heel groot dus) te zien, niet om te rijden. Een keer toen ik Talana niet had, had ik een pony van 1.25m, daar heb ik ook niet op gereden, ookal paste het wel, ik kwam net onder de buik uit. Ik ga daar gewoon heen om gezellig te wandelen met de pony, en om die ponys een weekje rust te geven. Ook bijna alle mensen die ik ken rijden er niet meer, maar gaan er net zoals ik heen om hun pony te zien.
Je mag inderdaad zelf je pony kiezen. Als je te groot voor een pony bent, wordt er bij het ophalen van de pony meestal ook duidelijk gezegd dat je niet meer op die pony mag rijden.

xlisaloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:32

Je moet Mango pakken!!
moet je wel heel snel zijn! ze is superlieff!!

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:14

Een shetlander kan 3 keer zijn eigen gewicht TREKKEN.
En niet dragen...
Ik ben 1 keer in ponyparkcity geweest....
Met Mist, ze heeft me uitgeprobeert maarja dat doen meer pony's daar.
We hebben bijna niet gereden eigenlijk helemaal niet ik weet niet precies hoelang maar dat boeit niet....
Ik kom daat niet om te rijden en te galoperen en drafen....

De volgende keer wi ik graag Cappucino omdat ik wel bijna 1.70 ben en grotere pony's worden heeel vaak afgeraced dus darom bezorg ik ze een weekendje zonder gedraag en galoper :))
Maar Mist blijft toch altijd mijn nummer #1!
/3

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:18

En voor de mensen die 1.60 te groot voor een shet vinden :n
Beetje appart...
Ik bedoel ik heb iemand op hyves, zij is 1.60 en kan nog met gemak op mist, naja gemak ze komt nog niet onder de nietes uit, ze rijdt niet veel dus.

Met 1.75 zou je best noug op Cappuccino kunnen stappen hoor :j

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:09

Er staan daar niet voor niets Shetjes die zijn eigenlijk bedoeld voor de kleine kindjes anders zouden ze wel grote pony's nemen ;)
Waarom neem je gewoon geen looppony? Er zijn daar heeel wat kleintjes die graag een rustig ritje willen :)
En ja die grote pony's zijn bedoeld voor kinderen die met hun 1.60 -1.70 ze wat gaan afracen -O-
Als ik daar ben ga ik echt heel vroeg zodat ik een populaire pony heb (Jans,Mango...) om ze gewoon een rustig weekje te bezorgen *\o/*
En ik denk dat dat er hier veel doen *\o/*
Want ik denk niet dat een meisje van 5 jaar een pony zal afracen ;)

_laura_lilo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:26

Mijn beste Gar is geen shet, en staat in ponyparkcityx
Het is echt eeen welshie hoorx
Maar ondeugend want is pas 4 dus leuker om mee te lopen

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:38

PonyParkCity is tot 12 jaar, als je te groot bent voor een pony zeggen ze daar echt wel wat van hoor:)
Ik ben niet vroeg in ppc, ik ben er tot nu toe 1x een weekend geweest en 1x een dagje...
Als ik BbyMistje niet heb neem ik gewoon een populaire pony als ik die nog kan grijpen... Om gewoon es mee te stappen...
Ik ben 1.66 en ik zou nog makkelijk op Cappuccino(1.25) of Banjo(1.29) kunnen! Banjo is net een C ponytje dus...
En als mensen zeggen als je zonder zadel op een pony zit dat je te groot bent, je moet altijd je benen dan zegmaar 5 cm korter rekenen, want als je er met zadel op dit heb je je benen in de beugels en die zijn normaal gesproken 5 cm korter dan je eigen voeten!

merlexkus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:02

Ik zou gewoon niet gaan rijden, ik heb echt medelijden met die beesjes daar.

sarielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:18

ja, ik ook :s al die veel te grote en zware kinderen...

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:47

maritmistppc schreef:
PonyParkCity is tot 12 jaar, als je te groot bent voor een pony zeggen ze daar echt wel wat van hoor:)
Ik ben niet vroeg in ppc, ik ben er tot nu toe 1x een weekend geweest en 1x een dagje...
Als ik BbyMistje niet heb neem ik gewoon een populaire pony als ik die nog kan grijpen... Om gewoon es mee te stappen...
Ik ben 1.66 en ik zou nog makkelijk op Cappuccino(1.25) of Banjo(1.29) kunnen! Banjo is net een C ponytje dus...
En als mensen zeggen als je zonder zadel op een pony zit dat je te groot bent, je moet altijd je benen dan zegmaar 5 cm korter rekenen, want als je er met zadel op dit heb je je benen in de beugels en die zijn normaal gesproken 5 cm korter dan je eigen voeten!

Het gaat er niet om dat je met zadel niet te groot bent, maar dàt je te groot bent, en je dus met je benen in de weg zit, of je pony uit balans brengt. Ik ben iets groter dan jij en ik pas niet meer op Lowina, die is ongeveer net zo groot als Capp. Ik zou gewoon niet meer gaan rijden, misschien elke dag eventjes een rondje stappen.

sarielover schreef:
ja, ik ook :s al die veel te grote en zware kinderen...
merlexkus schreef:
Ik zou gewoon niet gaan rijden, ik heb echt medelijden met die beesjes daar.

Dit valt allemaal hartstikke mee, en er wordt wat van gezegd als je te groot of te zwaar bent, hier zijn ze de laatste jaren best streng in geworden. En heel veel kinderen, ik ook, rijden niet meer, maar gaan daar gewoon heen om hun pony te zien.
Mijn 'lieveling' daar, Talana, is 1.03 meter hoog, en ik ben 1.70. Ik rij niet meer op hem, maar ga gewoon lekker met hem wandelen, poetsen, etc. En alle mensen die ik daar ken rijden ook niet meer, hooguit even 5 minuutjes stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:55

LOLLYYwood schreef:
Ze kijken echt niet naar het gewicht in ponyparkcity hoor, ik ben vaak geweest, en er was daar eens een echt 'dik' iemand [sorry om het zo te zeggen, het is gewoon zo] en ze zeiden er niets op, haar lengte viel ook niet mee want ze kon meelopen.

Ver ontopic, ik had telkens Nicky. Zeer lieve pony, wel niet de grootste, maar superbetrouwbaar, ging vooruit op lichte hulpen en ik reed er gewoon op als m'n broertje op 'zijn' pony ging, zodat er iemand mee was in het park. Voor de rest stond ze op het stukje weiland dat we hadden afgemaakt met 3 longeerkoorden die we meehadden van thuis :+

Kimmy is ook leuk! Ze is breedgebouwd en gaat goed vooruit :D
Mexy is dan wat dunner gebouwd en erg speels, kan op gegeven moment stoppen voor grasjes :+

Ik weet niet wat jou bedoeling is? Hele dagen rijden of soms eens een rondje maken?

Nicky is helaas overleden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:58

maritmistppc schreef:
Hey Mist is wel leuk en groot ik ben 1.65 en ik kan er nog op ze wil niet graag in golop maar dan mag eigenlijk ook niet ze is eigenwijs maar wel lief ze hoedt niet echt van rijden maar het is echt een knuffel beer!

Een vriendin van mij die is 1.35 ofzo die komt bijna onder mis haar buik weg.. Dus 1.65 is veelste groot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:58

Gelukkig hoef ik me niet zorgen te maken wie ik neem, ik rij niet meer en ik heb toch altijd pooh :')

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:03

ik vind je lengte niet zo heel belangrijk, tenzij je dressuur wedstrijden wilt gaan rijden. dan is het een ander verhaal omdat het er dan niet mooi genoeg uit ziet als je te lang bent voor je pony.
maar kom op, TS wilt een leuke vakantie. 40 kg is totaal NIET zwaar voor een shet, deze pony's zijn stevig gebouwd en kunnen veel houden.

meis, laat je niet kisten door de berichtjes hier op bokt dat je niet meer op een shet kan rijden. jij bent zeker niet te zwaar voor zo'n pony!!
ik wens je veel plezier in ponyparkcity!

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:10

Eerlijk gezegd zou ik helemaal niet naar PPC gaan.. Het lijkt mij veel leuker om gewoon op ponykamp te gaan. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:11

Laura__xxx schreef:
Eerlijk gezegd zou ik helemaal niet naar PPC gaan.. Het lijkt mij veel leuker om gewoon op ponykamp te gaan. :j

Zij mag zelf bepalen naar welk vakantie park ze gaat hoor? Daar heeft bokt niks mee nodig, stelletje bemoeial.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:15

Ze geeft haar eigen mening, niks mis mee toch? Ze bepaalt het niet.

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:16

Sypol_Rawr schreef:
Laura__xxx schreef:

Zij mag zelf bepalen naar welk vakantie park ze gaat hoor? Daar heeft bokt niks mee nodig, stelletje bemoeial.

wauw, pardon? Laura__xxx zegt toch "Het lijkt mij..." en "Zou ik..."
dat heet vrijheid van meningsuiting, en dan hoef je niet zomaar iemand uit te maken voor een "bemoeial" ;)

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:20

Sypol_Rawr schreef:
Laura__xxx schreef:

Sorry hoor, ik beslis toch niets? ik zei alleen dat het mij leuker lijkt om op ponykamp te gaan. ;)

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:58

Eidereen z'n eigen mening!
Lowina is 1.24 en erg smal gebouwd Banjo is 1.29 en ook niet zo dik...
Cappuccino is 1.25 en stevig gebouwd, Ik ben 1.66 dus ik kan heus nog wel ff op Cappuccino!
Ik galopeer niet, en draaf héél af en toe...
Ik ben er 1x een weekend geweest, toen hadden we dus Mist...
Ik heb misschien een paar meter gedraaft en wat gestapt...
Toen was ik 1.64 en 52 kilo ongeveer, Mist heeft daar echt geen moeite mee hoor als ik ff op dr ga rijden!
Mijn zusje was toen 1.28 ofso?!? En die kwam NET onder de buit uit...

En nog een linkje: Mmdpvpdwa.hyves.nl
Deze hyve is van mij... Ik heb ook medelijde met de pony's DIE WORDEN AFGERACED! Normaal als ze niet worden afgeraced hebben ze het daar harstikke goed!!

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:29

Afbeelding
even voor de duidelijkheid, zo groot ben ik dus op Lowina (nee, geen cap, die had ik niet eens mee omdat ik toch niet meer 'echt' rij). Ik zat hier op haar voor een foto, zodat ik kon zien hoe groot ik voor Lowina was. Op deze foto was ik 1.67m, en ik vind mezelf toch echt veel te groot voor haar.
Cappuchino is inderdaad breder, je benen zullen dus niet te lang zijn, maar je zou hem wel nogsteeds uit evenwicht kunnen brengen.