kensha schreef:Betere sport dan het paarden duiken.
Je ziet echt duidelijk de paarden het meest plezier hebben.
Staarten die omhoog gaan, en die blikken ook.
klopt de paarden vinden het fijn zich even te kunnen uitleven.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
welmoed__ schreef:PSC Jan Dolfing
Horseballteam Brembos
RSC Emmeloord
Winterwijkse Pony en Ruiterclub
Manege Venlo
Ruitersportcentrum "De Schimmelkroft"
Ruitersportcentrum Sneek
Manege Biessum
Manege Beekshof
dit zijn de horseball clubs in NL
myrtedandy schreef:Amyy_ schreef:Oke, ik weet het verder niet, nooit gedaan.
Het is echt zo hoor, de paarden hebben er de grootste lol aan, ze worden door de sport in het dagelijks leven ook meer voorwaarts.
Daarbij staat in het reglement dat je de paarden voornamelijk mag sturen met de zit, het mag ook met de teugels maar het voor het paard en voor jou handiger om tijdens het spel met je zit te sturen, zo trek je niet in de mond van het paard en heb je zelf de vrijheid om de bal met 2 handen over te gooien, paarden die het spel kennen zullen hier heel goed op reageren en weten wat je vraagt. Dus het is heel belangrijk een paard te trainen op horseball zodat het paard de sport zelf ook kent en weet wat je vraagt.
Roxx schreef:Hmmm, ik heb een keer een demonstratie mogen aanschouwen en daar was van sturen met de zit toch echt heel weinig sprake. Ik werd beroerd van dat geruk in de monden van die paarden en kon het op enig moment niet meer aanzien. Ik vind het geen fijne sport.
sallandval schreef:beetje gekke vraag misschien maar horseball is toch niet nieuw? Ik kan me herinneren dat dat vroegah al in mijn penny-paardenboeken stond.. da's toch zeker al weer 25 jaar geleden.
Roxx schreef:Op de filmpjes in de topic gaat het er een stuk rustiger aan toe dan wat ik live heb gezien. Dat was in mijn optiek echt tranentrekkend...........
Heleen_B schreef:Ik weet niet waar je deze lijst vandaan hebt, maar in Winterswijk wordt het niet meer gespeeld!
Overigens, rijtechnisch heb je er echt niet veel last van hoor als je deze sport met verstand doet. Heb het ook gedaan met mijn pony die tevens M2 dress en L springen liep.
myrtedandy schreef:Roxx schreef:Op de filmpjes in de topic gaat het er een stuk rustiger aan toe dan wat ik live heb gezien. Dat was in mijn optiek echt tranentrekkend...........
Het is maar net hoe de mensen zelf met de paarden om gaan, mijn ervaring is dat je het beste met de zit kunt sturen, ergens anders wordt daar absoluut niet op gelet. Het kan natuurlijk zijn dat je een demonstratie hebt gezien van een Team wat nog niet topspelers zijn en die dus nog niet goed op de hoogte zijn van het beste sturen. Je ziet wel vaak dat demonstratie's zijn gegeven door wat lagere spelers.
Waar heb je deze demonstratie gezien en hoe lang geleden als ik vragen mag?
kim345 schreef:Toch raar dat mensen een paar keren gezien hebben dat er aan de teugels getrokken wordt en dat dan gelijk de hele sport maar niet fijn/ beroerd/ verschrikkelijk is...
Ik denk dat paarden dit leuker vinden dan dressuur rondjes in de bak sjouwen!
Amyy_ schreef:Roxx schreef:Hmmm, ik heb een keer een demonstratie mogen aanschouwen en daar was van sturen met de zit toch echt heel weinig sprake. Ik werd beroerd van dat geruk in de monden van die paarden en kon het op enig moment niet meer aanzien. Ik vind het geen fijne sport.
Dat zie ik dus ook wel eens op filmpjes.