Reacties bij het buitenrijden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iljavdm

Re: Reacties bij het buitenrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 16:58

ahww wat schattig zon oude vrouw :')

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:17

ja was wel grappig maar daarna had ze extra brood gekocht*ze stond voor een broodkraam* kocht ze exra brood voor de pony gaf ze een half brood *waren heel kleine broden* en de andere helft aan mij voor haar *\o/*

dreamgurliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:22

Ik was een keer aan het rijden komt zo een man
man: en meisje wat is het voor een ras,
ik: een gelder
man: met stamboek?
ik: ja, hoezo ?
man: hoeveel kost ze
ik: het is een hij ?
man: hetzelfde
ik: niet te koop
man: je bent wel associaal zeg

ik had echt zo iets van huh het is mijn paard ?

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:27

Laatst was ik aan het rijden in het bos. Was die dag al veel mensen tegen gekomen op het ruiterpad dus ik elke keer maar weer netjes terug in stap en zeggen dat ze op het wandelpad moesten gaan lopen, omdat dit gevaarlijk was voor zowel hun als voor mij en mijn paard. Na een uur zo doorgereden te hebben ging ik maar weer richting huis aan. Op een gegeven moment zag ik weer mensen verderop op het ruiterpad lopen. En toen was ik het zat. }:) Dus ik mijn paard aangespoord en lekker in draf op die mensen af. Ze doken gelijk de bosjes in en begonnen te schreeuwen dat IK moest uitkijken met mijn paard en dat de wereld voor iedereen was. 8)7 Wat ik toen heb gezegd zal ik maar niet herhalen :=

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:30

haha zou ik ook doen hoor een ruiterpad is een ruiterpad,
zo liep ik laats op een pad ik wist dus niet dat je daar niet mocht rijden.
Werden de mensen helemaal boos.
*zag ik op het eind vna het pad een bordje staan niet voor ruiten maar helaas ik reed niet dus dat zei ik zo tegen die mensen werden ze nog bozer :P

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:35

Toen mijn zusje nog bij de manege reed, reed ze op een kleine pony. (1.20 ofzo?)

Toen liep er een meisje met opa en oma langs en dat meisje wees naar de pony en zei: 'Kijk oma, dat is een veulentje' Terwijl mijn zusje er gewoon op reed :D

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 17:38

hahaha :')

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:58

ik ging gisteren met een vriendin naar het bos. Toe we op het ruiter pad een vrouw met haar hond passeerde. Ze zei best geirriteerd 'Jullie mogen hier helemaal niet rijden! jullie verpesten het pad voor iedereen, dit is geen ruiter pad!
Ik zo 'sorry mevrouw, maar dit is een ruiterpad! volgens mij moet u op het pad hiernaast lopen....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 02:03

dreamgurliee schreef:
Ik was een keer aan het rijden komt zo een man
man: en meisje wat is het voor een ras,
ik: een gelder
man: met stamboek?
ik: ja, hoezo ?
man: hoeveel kost ze
ik: het is een hij ?
man: hetzelfde
ik: niet te koop
man: je bent wel associaal zeg

ik had echt zo iets van huh het is mijn paard ?

misschien wou hij gewoon weten hoeveel een paard met stamboek nou kost?? := Ik vind 't zo eerlijk gezegt ook wel erg brutaal klinken hoor... :o

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:38

Ik was eerst met mijn zusje aan het rijden, die reed op een shet van 1m en ik op een d-pony. Hoor je van die kleine kindjes: aaahh wat een kleine pony, en wat een groot paard :')

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 10:40

Haha indd en dan durft hij jou ook nog aso te noemen :=

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:44

Ik heb n keer gehad dat een aantal wielrenners terwijl ze me in probeerden te halen riepen; ga aan de kant met die k*t pony!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:52

Als ik met Ramon (Welsh) ging wandelen aan de hand was het standaard wel: Kijk, die is haar paard aan het uitlaten...of..moet je er niet op zitten??
Dat is de eerste keer leuk maar daarna.. 8)7

Als ik erop zat varieerde het van: O wat een leuk/lief/groot/schattig paard tot he!..lekker paardenbiefstuk..moet je op de gril doen.. :? !! (en nog luid toeterend aankomen scheuren _-:( )

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:59

Gisteren voor het eerst een buitenrit gemaakt met mijn verzorgtinker. Ze liep alsof ze het al jaren deed. Zo goed deed ze het. Geen vervelende mensen tegen gekomen. Alleen maar lieve

Mensen die hun hond terug riepen of een goed vertrouwen in hun dier hadden en dat was ook zo.
Kindjes die vroegen of het een pony of paard was. Beide ponys
Vooral kinderen die de lange vlechten mooi vonden <3
En een kindje dat een heel verhaal aan het vertellen was maar gwen idee wat ze bedoelde.
Alleen wandelwagens waren een beetje apart, maar de 3e was al niet meer raar.

Al met al een geslaagde eerste buitenrit.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:01

Ik was een tijdje geleden alleen een stukje gaan buitenrijden (zoals ik wel vaak doe).
Opeens kom ik een man tegen. Vraagt ie: 'Ben je alleen gaan rijden?' 'Ja'
'Niet verstandig he', zegt ie. Dus ik vroeg hem waarom, ook al wist ik het antwoord eigenlijk wel.
Antwoordt ie: 'Moet je maar eens vragen aan de mensen die zo verongelukt zijn!'
En op zo'n eigenwijs toontje van 'ik weet het allemaal beter'. :roll:
Als mensen het vriendelijk zeggen oké hoor, maar op die manier...

Krijg verder ook wel complimentjes als ik buiten ga. Of soms een hele troep kindjes van een jeugdbeweging die m'n paard staan te bewonderen. 'Wat is ie grooooot!' En hij is maar 1m56. :P

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:13

Ik krijg vaak de reactie 'ohh wat een leukerd, wat heeft hij veel energie! Hij is zeker nog lekker jong?' Over mijn oudje van 22,5 :D :p

Of ' Is hij te koop?'

en kindjes altijd of ze mogen aaien :D

Pas geleden was ik perongeluk in een hondenlosloop gebied geraakt, en was zo'n vrouw helemaal boos dat daar geen paarden mogen komen omdat daar honden loslopen. Heb me maar verontschuldigd en snel door gereden naar de andere kant om er weer uit te gaan.
Iemand die weet of er geen paarden mogen komen in een honden losloop gebied? (op de weg 10meter verder mag het zowiso wel en daar lopen ook altijd honden los :+ (is geen afgezet stuk fietsers/wandelaars etc iedereen kan en mag daargewoon overheen, er zijn ook speciale honden 'weides' bij ons en ook daar in de buurt, waar je hond los kan tussen hekjes opzich wel groot stukken en waar geen fietsers etc mogen komen)

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:25

ik kwam in het bos samen met een kennis een keer de boswachter tegen:

boswachter: waarom heeft jou paard van die rare klompjes (=springschoenen :+ ) om? :wow:
ik: omdat ze soms een beetje dom is en op haar eigen voeten trapt :')

heaas later die ochtend de illegale wielrenner kudde op het RUITERPAD tegengekomen --'
mijn paardje vondt dit nog spannend (pas voor de 4de keer in het bos dus tja, dan is alles wel heeeel spannend ;) ) en moest poepen.
Zegt zo'n wielrenner: 'Ja, moet je nu wel opruimen met een zakje hè?' *ander wielrenners beginnen te lachen, heel komisch hoor :roll: )
wij: 'Het is anders wel een ruiterpad hoor :list: '

ik vond het trouwens helemaal niet erg dat paardje een paar stapjes terug deed toen de wielrenners expres rondjes om ons heen gingen draaien voor dat ze verder gingen O:)

Rixt95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:42

´Sjonge! Wist niet dat er bij een paard een radio ingebouwd zat´ Ik had mn telefoon aan! :D

´Aaaaaaaaaah, mogen we aaien?' kleine meisjes

En ben bijna een keer aangereden door een automobilist die al langzaam remde, (paard schrok enorm) Deed het raampje open met de tekst. 'En dan reed ik nog maar 45!Balen zeg, vanavond geen frikandellen' Hihi..

Ik moet zeggen, het weer hangt ook af van de stemming van mensen.
Als je ze tegen komt in het bos en het is prachtig weer hebben maar weinig mensen problemen met ruiters. Ik vind het altijd wel erg belangrijk om dan zo ver mogelijk aan de kant te stappen (aangezien ik altijd in bossen rij waar ik met paard niet mag komen. Toch vreemd dat ik daar soms wel 10 ruiters tegen kom ;) )

Rixt95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:46

EliseXJoelle schreef:
Ik krijg vaak de reactie 'ohh wat een leukerd, wat heeft hij veel energie! Hij is zeker nog lekker jong?' Over mijn oudje van 22,5 :D :p

Pas geleden was ik perongeluk in een hondenlosloop gebied geraakt, en was zo'n vrouw helemaal boos dat daar geen paarden mogen komen omdat daar honden loslopen. Heb me maar verontschuldigd en snel door gereden naar de andere kant om er weer uit te gaan.
Iemand die weet of er geen paarden mogen komen in een honden losloop gebied?

Jij natuurlijk 'Dankjeewel, jaaaaaaa het is nog een jong (bijna bejaard) paard! :P
Het is natuurlijk niks voor niks een hondenlosloop gebied. Ik denk wel dat je er mag rijden maar de meeste ruiters ergeren zich aan honden die achter paarden aanlopen.. En tsja, hier zijn de eigenaren niet verplicht om ze vast te hebben.

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:18

Ik heb een keer gehad dat ik met 2 vriendinnen door het bos reed, op het ruiterpad. En toen kwamen er twee blaffende honden op ons afrennen, choco schrikt daar niet van, maar die van een vriendin vond het doodeng.
Ik: "Wil u alsjeblieft u honden terugroepen?"
Vrouw: "Ja maar, mijn honden zijn bang voor paarden."
Ik: "Dit paard is bang voor honden (wijs naar paard van vriendin), dus zou u alsjeblieft uw honden willen terugroepen?"
Vrouw: "Mijn honden zijn bang voor paarden hoor!"

Gelukkig zagen de honden daarna wat anders en renden ze weer een andere kant op. Vond het toch wel een beetje raar.

Een andere keer ging ik met iemand anders naar het bos, komt er zo'n man aan: "Ik wist niet dat je op ezels kunt rijden." Ik: "Meneer, dit is een paard." Ik weet dat choco grote oren heeft, maar niet dat ze zo erg lijkt op een ezel. :')

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:00

Wat een leuke verhalen!

Reacties vaak genoeg gehad. Met een pony die ik eerst verzorgde reed ik veel buiten. Heb was een ruin, kruising met arabier. Kreeg een keer de vraag of het een hackney hengst was :+ En de Shet die er bij stond, daar ging ik vaak mee fietsen. Heb heel vaak naar m'n hoofd geslingerd gekregen of ik de hond aan het uitlaten was. De Shet is ook in het theater geweest, bij een kinder-toneelstuk. Ik moest even wachten tot hij op mocht, dus in de tussentijd even lekker wandelen. Het theater was in het centrum van Amsterdam. Wat doe je dan? Juist, wandelen over het Leidse plein :') We zijn toen ook in een café geweest en daar werd een heel toepasselijk lied gezongen, jullie mogen raden :P EN een keertje met m'n eigen pony was er een klein meisje wat schreeuwde: "wat een dunnen poten!". Ja, m'n pony was wat mager, maar haar benen waren niet extreem dus :') Kon er wel om lachen.

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:04

vaak oooo kijk paardje!!
haha het blijft leuk om te zien hoe die kinderen naar je paard wijzen
gisteren nog zei een meisje kijk zij heeft een zweep en toen zei die vader ja mamma ook :D :o
IK reed laatst ook met mijn vriendin door een woonwijk en iemand wou ons bang maken deed de deur open deed een schaap na en al we omkeken werd de deur snel gesloten zo een paar keer :') het was echt geweldig!!

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:08

Ook reed ik laatst bij een plas bij ons in de buurt
We waren even naar wat mensen gereden om te vragen om hun honden bij te houden want we wouden nog 1x langs galoperen (mijn overburen en vader stonden er ook bij)
We kwamen langs en die mensen waren opeens helemaal boos omdat we nog een keer langs kwamen terwijl dat hun en net toestemming voor hadden gegeven. Mijn vader was aan het filmen en mijn overburen zeiden maar snel dat het voor een film was en ze geloofde het nog ook!!

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:13

RusselNuwell schreef:
'Goh, kijk wat een grote hond!'
Mensen die dit zeggen lijken ook nog altijd te denken dat ze erg origineel zijn. Waarop ik meestal voorover buig, mijn handen over mijn paards oren leg en iets zeg als 'sssht, hij heeft een identiteitscrisis', mensen kijken me daarna aan alsof ik lichtelijk gestoord ben, geen idee waarom...

'Wauw, wat een mooi sportpaard, wat issie netjes gedresseerd'
Eheh, right...

'Kan ik hem kopen?'

'Hoeveel frikadellen passen er uit een paard'
Ik uiterst serieus: 'Zo ongeveer 1000 denk ik zo.
-Jochie kijkt me heel verbaasd aan en fietst weer naar zijn vrienden om heel stoer te gaan vertellen dat er wel 1000 frikadellen uit 1 paard gaan-

Hahahaha, die MOET ik onthouden als ik nog is met mijn pony's ga wandelen :')

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:14

O, mijn palomino is trouwens ook het paard van sinterklaas... als je het maar weet :')