ponylies schreef:die laatste foto is ook geen gezicht
Dat klopt maar het paard kan er prima tegen en zal er niet aan kapot gaan sterker nog hij loopt prima
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSimonee schreef:WhySoWhite schreef:Vind het een beetje overdreven weer.. ik ben 190 en rijd ook een pony van 145 beugels gaatje korter kan prima. Moet je is op een ijslander wedstrijd gaan kijken
IJslanders vind ik er ook niet uitzien hoor, sorry. Allemaal van die mensen op veel te kleine pony's. Wat voor pony heb jij?
LA_Woman schreef:WhySoWhite schreef:Vind het een beetje overdreven weer.. ik ben 190 en rijd ook een pony van 145 beugels gaatje korter kan prima. Moet je is op een ijslander wedstrijd gaan kijken
Oh.. dat zou ik dan weer niet zo snel doen.. ik ben krap aan 1.80m en stap echt niet op een D-pony! Hoewel, een Haflinger van het klassieke type daar pas ik makkelijk op!Maar op een New Forrest-type echt niet!!
Oh en even voor de duidelijkheid, toen ik de 12 gepasseerd was reed ik nooit meer op Shetjes hoor
Douraque schreef:Wat ik gewoon niet snap: waarom willen die mensen, die te zwaar dan wel te lang zijn, zo graag op een shetlander rijden. Is dat nou eigenwijsheid of gewoon dom??
Mensen neem een paard/verzorgpaard waar je fatsoenlijk op past
Ivana22 schreef:Douraque schreef:Wat ik gewoon niet snap: waarom willen die mensen, die te zwaar dan wel te lang zijn, zo graag op een shetlander rijden. Is dat nou eigenwijsheid of gewoon dom??
Mensen neem een paard/verzorgpaard waar je fatsoenlijk op past
Ik neem aan gewoon dom!! Ik erger me er dood aan en Dan zelf niet inzien dat ze te groot/te zwaar zijn voor zo'n mini pony
LouieDribbie schreef:Ik vind het allemaal wel meevallen. Ik heb zelf een Shetlander gehad, ze kunnen meer hebben dan je denkt. Je kan er echt wel mee 'klooien', maar flink trainen voor dressuur/springen dan zou het een ander verhaal worden.
alexandras schreef:Ik vindt dit een rare discussie. Shetlanders zijn beresterk en nee je zit een paard echt niet zo gauw in de weg. Ik denk dat het verstandig is een paard niet te benaderen als een mens want het zijn gewoon geen mensen. Ik rijdt zelf een ijslander en heb ook nog twee shetlanders, de ene kun je niet op rijden die is gewoon niet sterk genoeg de andere wel. Daar kun je prima op rijden en die is echt beresterk, kan ook prima een kar trekken. Bij de ijslanders zie je juist dat die oud worden en gemiddeld veel langer in het werk blijven als bij bijvoorbeeld de gemiddelde KWPN-er. Ik geloof dus niet zo in het verhaal dat het zielig is om op deze ponys te rijden. Deze foto is gemaakt tijdens het wk in Oirschot.
*knip*
tessyke schreef:Dat dacht ik eerst ook maar nadat ze een kind vliegles had gegeven ben ik er eens opgestapt om haar op haar plaats te zetten en ze ging met mij de weide rond alsof ik een lappenpop was.
Voor mij was de conclusie dus snel gemaakt dat het geen kwaad zou kunnen om er af en toe op te stappen.
Een karretje is geen optie omdat ze niet voor de kar kan.
tessyke schreef:Meisje toch....
Mijn pony heeft schrik van de lamoenen en een slee heeft dat niet
tessyke schreef:Tjah...Meisje toch....
tessyke schreef:Mijn pony heeft schrik van de lamoenen en een slee heeft dat niet
Jackytje schreef:Hmm, ik zit ook met dit probleem.
Aan de andere kant pas ik echt nog nét op mijn shet. Maar ik merk dat hij het moeilijk begint te krijgen. Het probleem is, zonder mijn shet doet de tinker irritant op buitenrit.. :s Ook kunnen we dan niet samen rijden.. Ernaast lopen is ook geen optie & een verzorger zoeken ook niet. Mijn broertje is nog nét te jong om te leren paardrijden dus dat heeft ook geen zin. Ik longeer mijn shet nu wel regelmatig.
Het probleem is dus dat ik nog een paard nodig heb. Verzorgpaarden zijn zeldzaam in België en dan al zeker in de streek waar ik woon. En een eigen paard is financïeel nu niet mogelijk, omdat we nog net een nieuw paard kochten in augustus die de dag erna een week in de kliniek lag = nog meer kosten.
Pff, het is echt moeilijk :s
(karretje kan ook niet, mits pony geen kar kan trekken en ik geen kar bij de hand heb :c)
Douraque schreef:Jackytje schreef:Hmm, ik zit ook met dit probleem.
Aan de andere kant pas ik echt nog nét op mijn shet. Maar ik merk dat hij het moeilijk begint te krijgen. Het probleem is, zonder mijn shet doet de tinker irritant op buitenrit.. :s Ook kunnen we dan niet samen rijden.. Ernaast lopen is ook geen optie & een verzorger zoeken ook niet. Mijn broertje is nog nét te jong om te leren paardrijden dus dat heeft ook geen zin. Ik longeer mijn shet nu wel regelmatig.
Het probleem is dus dat ik nog een paard nodig heb. Verzorgpaarden zijn zeldzaam in België en dan al zeker in de streek waar ik woon. En een eigen paard is financïeel nu niet mogelijk, omdat we nog net een nieuw paard kochten in augustus die de dag erna een week in de kliniek lag = nog meer kosten.
Pff, het is echt moeilijk :s
(karretje kan ook niet, mits pony geen kar kan trekken en ik geen kar bij de hand heb :c)
Dan vind ik toch dat je voor het welzijn van je shetlander moet kiezen en er niet meer op moet rijden. Ook al betekent dat je niet meer naar buiten kan.
Jackytje schreef:Douraque schreef:
Dan vind ik toch dat je voor het welzijn van je shetlander moet kiezen en er niet meer op moet rijden. Ook al betekent dat je niet meer naar buiten kan.
Dat begrijp ik, en dat wil ik wel.. Maar het is erg lastig. Hij is nu terug gewoon om mee op buitenrit te gaan, hij zal het vreemd vinden om niet mee te mogen. Je ziet echt dat hij van de buitenritten geniet. Ik vind het zo jammer.. Ik heb besloten nog een jaartje mee te rijden met hem, maar minder intensief (Minder galop, minder met 'm springen) zodat hij toch nog kan genieten. Ik wil namelijk niet weer dat hij zijn jaren in de wei verslijt. Binnenkort komt de hoefsmid wel, want misschien komt het door zijn hoefjes. (Die moeten eens bijgesneden worden) Ik hoop dat ik volgend jaar een eigen paardje heb, zodat hij lekker kan genieten en tegen dan kan mijn broertje er wel op.