droom; een eigen paard !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annika__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:36

vuurneon schreef:
Annika__ schreef:
Je ouders vinden het te duur, punt. Je kunt niet van ze vragen om een paard te betalen terwijl ze dat niet kunnen. Ik weet zeker dat je ouders je met alle liefde een paard zouden geven als ze genoeg geld hadden.

Dat is over het algemeen niet zo :)
Mijn ouders konden ook al jaren eerder voor mij een pony kopen, maar hebben het bewust niet gedaan. Met geld kun je veel, maar verantwoordelijkheid is niet te koop. Dat moet je leren :)

Ik las dat TS een leeftijd had bereikt waarop ik er al vanuit ging dat ze de verantwoordelijkheid voor een pony wel aankon. Als in, begrijpen dat pony voor leuke uitjes e.d. gaat.

Kelllyy

Re: droom; een eigen paard !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 21:25

hoebedoelje?;$

Iris_VDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:43

Hello,

Ik heb vroeger ook altijd heel veel gezeurd bij mijn ouders omdat ik net als jij zo graag een paard wilde, maar hoe moeilijk het ook is; je zal je moeten realiseren hoeveel tijd en geld je erin moet steken als je zo'n dier eenmaal hebt. Het is namelijk niet niks. Je moet best veel regelen en dat is nog nieteens zo erg, maar de tijd die je eraan besteedt!! Je zal er sowieso iedere dag heen moeten (tenzij je een verzorger neemt), minstens 3 uur per dag met je paardje doorbrengen, misschien ook nog naar de wei brengen/ van de wei halen, wedstrijden waar je soms vervoer voor nodig hebt inclusief trailer natuurlijk! En een aardige vader die mag rijden met een trailer. Dan komt er ook nog het uitmesten bij, de stallingskosten(meestal 300 euro of meer p/m), voer, stro, heel veel spullen voor jou én je paard, veearts, verzekering, paardje zelf natuurlijk.. en als je dat zo allemaal bij elkaar optelt is dat per jaar nog best veel. Nu weet ik natuurlijk niet of je ouders zich dat kunnen permitteren, zo wel, bepalen zij nog steeds of ze het verstandig vinden om te doen en zo niet dan heb je gewoon simpelweg hartstikke pech!

Dus ik raad je echt aan om er nog eens goed over na te denken en blijf vooral niet doorzeuren want daar bereik je echt helemaal niets mee! Heb je toevallig al aan een verzorgpaard gedacht? Dat is ook heel leuk hoor!! Dan hebben jij en je ouders veeeeelll minder kosten en je kan dan ook meteen ervaren hoe zwaar of niet zwaar je het vindt! En bedenk meteen als je een verzorpaard hebt: Ik heb die niet voor niets want anders had het baasje het wel allemaal alleen gedaan! ;)

Nou ik hoop dat je hier iets mee kunt.. en ja ik vond het ook heel leuk en liet me niet van de wijs brengen door anderen maar blijf dromen hoor! Want als je een paar jaar ouder bent en je hebt een vaste baan kan je misschien alsnog een eigen paard kopen en zelf betalen is zelf bepalen!

SUCCES!

Kelllyy

Re: droom; een eigen paard !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 22:24

ja maar trailer zal al niet hoeven,
want me peetoom heeft 1 of 2 trailers ..
en die zal ik dan heus wel eens mogen lenen als het nodig zal zijn..
want hij gebruikt die niet eens zoveel,
maar toch wel handigg..
maar de rest is ook duur !
en wat je zegt met verzorger voor paard,
dan kan je net zogoed geen paard kopen als je toch een verzorger ervoor hebt
want je betaald, en je betaald maar , terwijl je er niet eens iets meedoet..
(met een verzorger zoeken wat je net zei , met eige paard)