Ik hou het erop dat ik beter moet lezen en ts duidelijker moet schrijven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mika11 schreef:felinehoi schreef:heei alle bokkers!
ik heb gisteren een ongeluk gehad met een wielrenner![]()
even doei en beterschap gezegd(wat ik eigenlijk niet echt meende, ik vind het wel zielig voor hem maar heb absoluut geen meedeleiden)
10 min later was die ambulance er
wat vinden jullie hier nou van?
Ik vind jou behoorlijk asociaal ten opzichte van de wielrenner.
Het klinkt helaas als zo'n vervelend paardenmeisje voor wie iedereen aan de kant moet gaan.
Citaat:Wielrenners en paardensport, wederzijds onbegrip? 0 Minuuts ago
Toen ik vandaag op Nederlands grootste paardenforum weer een negatief bericht over wielrenners tegenkwam, wilde ik daar graag wat mee doen. Als paardensporters een forum hebben, hebben wielrenners vast ook een forum was mijn gedachte.
Zoals ik al zei, doen er veel verhalen in de paardenwereld de ronde over wielrenners. Wielrenners en ruiters met paarden schijnen op de openbare weg soms een lastige combinatie te vormen. Wielrenners komen vanaf de achterkant met hoge snelheid aan en beginnen driftig te ping'en of te roepen dat iedereen heel snel aan de kant moet. Toch nog net even inhalen en vervolgens raak opkijken van een schrikreactie van het paard. Wat gaat er mis?
Is de gemiddelde wielrenner echt een egoïst die denkt dat al het asfalt voor hem is? Of is de paardensporter te traag in zijn reactie? Is het simpelweg wederzijds onbegrip? Leg eens uit! Wat zijn de etiketteregels voor wielrenners? Mocht er behoefte aan zijn, leg ik graag de instinctieve gedragingen van een paard en de etiketteregels van de paardensport uit.
Overigens gaat het natuurlijk de meeste keren gewoon goed, maar ik ben benieuwd waar die negatieve naam van wielrenners in de paardensport vandaan komt. Waren jullie je daar overigens van bewust?
geerte schreef:@shirleyp: ik ben erg benieuwd naar de reacties en mag ik vragen op welk forum je het hebt geplaatst??
En ik vind het een goed idee
Talonius schreef:Met een paard mag je over het algemeen NIET op het fietspad rijden en ten 2e, heb je wel een ruiterbewijs op zak?!
Ook al is een paard verkeersmak, hij kan altijd schrikken en dan zijn de consequenties ook jouw verantwoordelijkheid. Wees blij dat het voor je paard en voor de wielrenner 'redelijk goed' is afgelopen.
Brainless schreef:TS, een fietser wordt gezien als een zwakkere verkeersdeelnemer en jij (als ruiter) niet.
Net als met de auto... als er een fietser tegen je aan rijdt ben je als automobilist in eerste instantie volledig aansprakelijk... de schuldverdeling kan er wel voor zorgen dat je niet volledig financieel er voor op draait.
stef schreef:Shirley, misschien een actiever wieler forum zoeken? Dit forum loopt niet
Elin_ schreef:En uit je laatste post komt naar voren tenminste dat denk ik dat ie dus op jou in reed ,maar als ie vol had geremd had die hele groep gevallen en reken maar dat je paardjes dan veel erger geschrokken waren
Al denk ik dat ie niet zo hard tegen je aanreed aangezien je zegt dat je paard schrok ,maar daarna maar enkele passen in draf vooruit ging...
felinehoi schreef:Elin_ schreef:En uit je laatste post komt naar voren tenminste dat denk ik dat ie dus op jou in reed ,maar als ie vol had geremd had die hele groep gevallen en reken maar dat je paardjes dan veel erger geschrokken waren
Al denk ik dat ie niet zo hard tegen je aanreed aangezien je zegt dat je paard schrok ,maar daarna maar enkele passen in draf vooruit ging...
die man kan toch niet remmen als dit allemaal in een mini seconde gebeurt?
en hij vloog naar voren en die groep had het snel genoeg in de gaten om wel te gaan remmen
hij reed toch echt wel hard want die mooie grote blauwe plek op mijn been is het bewijs
hij schrok => sprong omhoog(weet nou niet of het stijgeren was of echt een sprong omhoog/naar voren) en ging toch enkele drafpassen omdat ik hem daarna liet stappen en omdraaide
Kimbaie schreef:Je schrikt je rot, omdat je paard schrikt en vervolgens tegen iemand op botst die daar helemaal niet had moeten zijn.
.
Citaat:Waarom mag die wielrenner daar niet zijn dan? Het was een openbare weg met evenveel recht voor de renner als de ruiter om daar te rijden.... Die man kan toch niet ruiken dat het paard opzij gaat springen? Lijkt me dan toch niet zijn schuld.
Kimbaie schreef:Brainless schreef:TS, een fietser wordt gezien als een zwakkere verkeersdeelnemer en jij (als ruiter) niet.
Net als met de auto... als er een fietser tegen je aan rijdt ben je als automobilist in eerste instantie volledig aansprakelijk... de schuldverdeling kan er wel voor zorgen dat je niet volledig financieel er voor op draait.
Sorry hoor, maar ondanks dat een fietser een zwakkere verkeersdeelnemer is betekent het niet, dat je als automobilist volledig aansprakelijk bent, je blijft alleen altijd deels aansprakelijk, maar niet volledig. Zou een mooi verhaal worden zeg.
Kimbaie schreef:Een paard kan nu eenmaal schrikken en opzij springen lijkt me een hele minimale reactie.