Tja, ik noem het afzetten
Paard heeft al een schiefel zag ik in een ander topic van je, dus dan is 700 tot 800 euro meer dan genoeg hoor. Je lijkt toch wel gek om 75 euro in de maand te betalen en nog extra klusjes te moeten doen omdat het een zogenaamd goed bod is?? Hij speelt nu slim in op je gevoel, maar doe dit met je verstand... Vrijheid is niet te koop! Straks heb je het misschien te druk met school om allerlei klusjes te doen voor hem en dat weet hij dan op te lossen met: prima, dan betaal je nu 100 euro in de maand weidegeld omdat je je niet aan de afspraak hebt gehouden. Je moet absoluut niet afhankelijk en vast zitten aan hem (aan geen enkele staleigenaar: ik zou nooit zo'n afspraak maken met iemand voor die 200 euro minder

). Geloof mij maar: je bent alleen maar duur uit.
Ik zou lekker blijven verzorgen! De kans is erg klein dat hij het komende jaar die fjord voor 1000 euro kan verkopen hoor dus je hebt alle tijd om geld bij elkaar te sparen.
Als een bokker zou zeggen: goh, ik kan heb een leuk verzorgpaard die mij nu niets kost aan stalling en ik doe wat klusjes daarvoor in ruil en ik kan haar kopen maar ze heeft schiefel en ik moet 800 euro betalen; ik moet wel de komende jaren verplicht bij hem staan voor maandelijks 75 euro weidegeld betalen (excl. hooi/kuil) en ik moet verplicht ook nog helpen met allerlei klusjes voor de komende jaren.
Voor verzorgen vind ik het namelijk normaal dat je wat extra klusjes doet, maar als je al weidegeld moet betalen terwijl je ook al een normale prijs betaald voor de fjord én ook nog zijn hulp moet zijn, dat klinkt toch best gek vind je niet?

Zet je gevoel aan de kant en denk met je verstand! Want nu denk je misschien nog; ik wil haar zooo graag kopen dat ik er alles voor over heb, maar over een jaar heb je enorme spijt dat je deze deal hebt gesloten...
(sorry hoor, maar je kunt ergens staan voor 25 euro per maand: dat scheelt 50 euro p.m met wat je bij deze boer betaald! In 4 maand heb je daarmee de 200 euro die je minder moet betalen terug verdient en je zit totaal niet vast aan een contract qua hulp en verplichte weidegang voor de komende jaren en hebt lekker alle vrijheid om alle tijd aan je paard te besteden... Dat klinkt toch veel leuker en gezonder?)