Hoe snel geld verdienen voor je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:22

Ik zou die deal absoluut niet maken... want voor je het weet gooit hij speciaal voor jou even het stalgeld omhoog omdat je alsnog afhankelijk bent van hem. Dan zou ik daar liever blijven verzorgen (of dan maar de 1000 euro te betalen)... of een ander paard zoeken.
Je betaald straks elke maand weidegeld (neem aan dat er bij hem in de winter ook een aparte hooirekening bij komt die niet goedkoop is) en dan moet je ook nog allerlei klusjes opknappen? Heeft hij goed voor elkaar dan! Verdient lekker aan je en heeft ook nog een persoonlijke hulp erbij :+
Ben je alsnog duur uit als je het kijkt over een jaar! Liever 200 euro erbij en dan vrijheid om een eigen locatie te kiezen. Of gewoon keihard blijven onderhandelen, want je hebt in al die jaren hem al ontzettend geholpen. Redelijk zou zijn dat hij zegt 800 euro, omdat je mij al die jaren goed hebt geholpen. Maar eerlijk gezegd had ik dit wel verwacht :=

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:57

vuurneon schreef:
Ik zou die deal absoluut niet maken... want voor je het weet gooit hij speciaal voor jou even het stalgeld omhoog omdat je alsnog afhankelijk bent van hem. Dan zou ik daar liever blijven verzorgen (of dan maar de 1000 euro te betalen)... of een ander paard zoeken.
Je betaald straks elke maand weidegeld (neem aan dat er bij hem in de winter ook een aparte hooirekening bij komt die niet goedkoop is) en dan moet je ook nog allerlei klusjes opknappen? Heeft hij goed voor elkaar dan! Verdient lekker aan je en heeft ook nog een persoonlijke hulp erbij :+
Ben je alsnog duur uit als je het kijkt over een jaar! Liever 200 euro erbij en dan vrijheid om een eigen locatie te kiezen. Of gewoon keihard blijven onderhandelen, want je hebt in al die jaren hem al ontzettend geholpen. Redelijk zou zijn dat hij zegt 800 euro, omdat je mij al die jaren goed hebt geholpen. Maar eerlijk gezegd had ik dit wel verwacht :=

_/-\o_

Kan er niks aan toevoegen. Alleen dus een dikke: Niet doen!

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 13:41

Mette schreef:
vuurneon schreef:

_/-\o_

Kan er niks aan toevoegen. Alleen dus een dikke: Niet doen!

mr t scheelt togh weer en nu help k ook al : O

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:12

Tja, ik noem het afzetten :=
Paard heeft al een schiefel zag ik in een ander topic van je, dus dan is 700 tot 800 euro meer dan genoeg hoor. Je lijkt toch wel gek om 75 euro in de maand te betalen en nog extra klusjes te moeten doen omdat het een zogenaamd goed bod is?? Hij speelt nu slim in op je gevoel, maar doe dit met je verstand... Vrijheid is niet te koop! Straks heb je het misschien te druk met school om allerlei klusjes te doen voor hem en dat weet hij dan op te lossen met: prima, dan betaal je nu 100 euro in de maand weidegeld omdat je je niet aan de afspraak hebt gehouden. Je moet absoluut niet afhankelijk en vast zitten aan hem (aan geen enkele staleigenaar: ik zou nooit zo'n afspraak maken met iemand voor die 200 euro minder :+). Geloof mij maar: je bent alleen maar duur uit.
Ik zou lekker blijven verzorgen! De kans is erg klein dat hij het komende jaar die fjord voor 1000 euro kan verkopen hoor dus je hebt alle tijd om geld bij elkaar te sparen.

Als een bokker zou zeggen: goh, ik kan heb een leuk verzorgpaard die mij nu niets kost aan stalling en ik doe wat klusjes daarvoor in ruil en ik kan haar kopen maar ze heeft schiefel en ik moet 800 euro betalen; ik moet wel de komende jaren verplicht bij hem staan voor maandelijks 75 euro weidegeld betalen (excl. hooi/kuil) en ik moet verplicht ook nog helpen met allerlei klusjes voor de komende jaren.

Voor verzorgen vind ik het namelijk normaal dat je wat extra klusjes doet, maar als je al weidegeld moet betalen terwijl je ook al een normale prijs betaald voor de fjord én ook nog zijn hulp moet zijn, dat klinkt toch best gek vind je niet? ;) Zet je gevoel aan de kant en denk met je verstand! Want nu denk je misschien nog; ik wil haar zooo graag kopen dat ik er alles voor over heb, maar over een jaar heb je enorme spijt dat je deze deal hebt gesloten...

(sorry hoor, maar je kunt ergens staan voor 25 euro per maand: dat scheelt 50 euro p.m met wat je bij deze boer betaald! In 4 maand heb je daarmee de 200 euro die je minder moet betalen terug verdient en je zit totaal niet vast aan een contract qua hulp en verplichte weidegang voor de komende jaren en hebt lekker alle vrijheid om alle tijd aan je paard te besteden... Dat klinkt toch veel leuker en gezonder?)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:19

dmii95 schreef:
mr t scheelt togh weer en nu help k ook al : O

Ja, maar wat verstaat hij onder helpen? Vandaag een keertje vegen, morgen moet je stallen uitmesten en overmorgen mag je de paarden binnen en buiten zetten, voeren, uitmesten, vegen én misschien verhoogt hij het stalgeld ook nog wel? Want wat is "helpen?" Is mij niet duidelijk :n

Met al die dagen dat je hier al bezig bent in dit topic had je al de helft van die 200 euro kunnen verdienen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:30

Yep helemaal mee eens... Heb je uberhaupt al actief gezocht? Want er is echt genoeg te vinden voor jou.... je had al aan het werk kunnen zijn! :+
Vakantie is zo voorbij en dan heb je nog geen cent verdient.

(mette: als ik uitga van mijn tijd daar betekend helpen: schapen voeren en event. keuringklaar maken (vieze schapenkonten schoonmaken haha, maar weet niet of hij nu nog op keuring gaat :P), konijnen voeren en hokken uitmesten, grasmaaien van zijn voortuin, helpen op het land met bv draad verzetten of dingen maken, dieren overzetten naar het juiste land, mest van het land halen en in hooiseizoen ook nog het liefst helpen met hooi binnen halen. Zit iig aardig wat tijd in al die extra dingen... die je ook kan gebruiken om geld te verdienen ;) En ik verwacht dat die klusjes niet heel erg veranderd zijn := Als hij nou het weidegeld omlaag gooit in ruil voor diensten, oke... maar dezelfde prijs durven te vragen incl. al die extra dingen?? Gekke Gerrit :+ )

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 19:30

vuurneon schreef:
Tja, ik noem het afzetten :=
Paard heeft al een schiefel zag ik in een ander topic van je, dus dan is 700 tot 800 euro meer dan genoeg hoor. Je lijkt toch wel gek om 75 euro in de maand te betalen en nog extra klusjes te moeten doen omdat het een zogenaamd goed bod is?? Hij speelt nu slim in op je gevoel, maar doe dit met je verstand... Vrijheid is niet te koop! Straks heb je het misschien te druk met school om allerlei klusjes te doen voor hem en dat weet hij dan op te lossen met: prima, dan betaal je nu 100 euro in de maand weidegeld omdat je je niet aan de afspraak hebt gehouden. Je moet absoluut niet afhankelijk en vast zitten aan hem (aan geen enkele staleigenaar: ik zou nooit zo'n afspraak maken met iemand voor die 200 euro minder :+). Geloof mij maar: je bent alleen maar duur uit.
Ik zou lekker blijven verzorgen! De kans is erg klein dat hij het komende jaar die fjord voor 1000 euro kan verkopen hoor dus je hebt alle tijd om geld bij elkaar te sparen.

Als een bokker zou zeggen: goh, ik kan heb een leuk verzorgpaard die mij nu niets kost aan stalling en ik doe wat klusjes daarvoor in ruil en ik kan haar kopen maar ze heeft schiefel en ik moet 800 euro betalen; ik moet wel de komende jaren verplicht bij hem staan voor maandelijks 75 euro weidegeld betalen (excl. hooi/kuil) en ik moet verplicht ook nog helpen met allerlei klusjes voor de komende jaren.

Voor verzorgen vind ik het namelijk normaal dat je wat extra klusjes doet, maar als je al weidegeld moet betalen terwijl je ook al een normale prijs betaald voor de fjord én ook nog zijn hulp moet zijn, dat klinkt toch best gek vind je niet? ;) Zet je gevoel aan de kant en denk met je verstand! Want nu denk je misschien nog; ik wil haar zooo graag kopen dat ik er alles voor over heb, maar over een jaar heb je enorme spijt dat je deze deal hebt gesloten...

(sorry hoor, maar je kunt ergens staan voor 25 euro per maand: dat scheelt 50 euro p.m met wat je bij deze boer betaald! In 4 maand heb je daarmee de 200 euro die je minder moet betalen terug verdient en je zit totaal niet vast aan een contract qua hulp en verplichte weidegang voor de komende jaren en hebt lekker alle vrijheid om alle tijd aan je paard te besteden... Dat klinkt toch veel leuker en gezonder?)

zo wat een tekst hea! :')
maar je hebt wel gelijk idd. maar laatst zijn er al 2 kijkers geweest mr die heb ik een beetje weg gejaagd haha :o dus serieus is het wel! maar die wei waar ik haar kan stallen voor 20 p.m is dus echt alleen een stuk gras... waar moet ik mijn mooie kast laten ? haha.
maar dit is echt gewoon een moeilijke beslissing..
en als ik haar koop o.v.b van klussen enso. dan wil ik wel een contract opstellen met een paar duidelijke punten.

dit is gewoon echt een moeilijke keuze/situatie. En nu k der 2,2 jaar heb, wil ik haar nog steeds niet kwijt. zit al een half jaar met dat kopen in en steeds word het serieuzer.

met dat weilandje van 20 zit ook iets bij, in de winter staat ze dan nog steeds in n weiland en dit vind ik niet bepaald veilig, dan moetik haar naar een manege brengen dat 110 per maand kost(??) en bij de boer staat ze dan gewoon in zo'n stuk steen met zand en hooi.

dus wat is dan gemmiddelt goedkoper, beter en vast?

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 19:32

vuurneon schreef:
Yep helemaal mee eens... Heb je uberhaupt al actief gezocht? Want er is echt genoeg te vinden voor jou.... je had al aan het werk kunnen zijn! :+

(mette: als ik uitga van mijn tijd daar betekend helpen: schapen voeren en event. keuringklaar maken (vieze schapenkonten schoonmaken haha, maar weet niet of hij nu nog op keuring gaat :P), konijnen voeren en hokken uitmesten, grasmaaien van zijn voortuin, helpen op het land met bv draad verzetten of dingen maken, dieren overzetten naar het juiste land, mest van het land halen en in hooiseizoen ook nog het liefst helpen met hooi binnen halen. Zit iig aardig wat tijd in al die extra dingen... die je ook kan gebruiken om geld te verdienen ;) En ik verwacht dat die klusjes niet heel erg veranderd zijn := Als hij nou het weidegeld omlaag gooit in ruil voor diensten, oke... maar dezelfde prijs durven te vragen incl. al die extra dingen?? Gekke Gerrit :+ )

huh ho wie ben jij dan?:O
want je weet precies wat je moet doen :')

_Parzival

Re: Hoe snel geld verdienen voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:43

Ik zou het niet doen, ook al ben je nog zo gehecht aan je paardje. Kun je niet vragen aan de aanstaande koper of je nog eens langs mag komen, om haar te borstelen en misschien rijden ? Succes.

AnneBinky17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:56

een baantje nemen :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 13:36

Kun je niet in de zomer het weiland huren voor 25 euro in de maand en in de winter gaan naar de mensen waar je 95 euro per maand moet betalen?
Tja, contract opstellen zal hij vast niet doen: t is best een onredelijke man en zal best halverwege dingen willen wijzigen. Ik zou weggaan... Die kast kun je ook wel thuis neerzetten en spullen meeslepen elke dag als het moet.
Je hebt al aangegeven dat je ouders mee willen betalen met de stalling; dus misschien kun je sowieso wel voor die 95 euro staan. Mindere uitrijmogelijkheden wegen niet op tegen het doen van al die rotklusjes... (en gezien zijn leeftijd wordt hij er ook niet gezonder op dus ik verwacht dat je steeds meer zal moeten doen). Als je eerst maar een plek hebt, je komt vanzelf wel ergens anders terecht waar alles goed is :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 13:38

dmii95 schreef:
bedankt voor alle tips erg handig!
alleen mijn ouders hebben deze kijk erop, jij wilt haar dus jij zorgt voor het geld etc.
Ik snap dit wel, maar hoe kun je ze goed overhalen?(A)

vraag of ze het willen voorschieten of desnoods deels.
en dat jij gaat werken en het hun terug betaald.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:54

dmii95 schreef:
vuurneon schreef:

huh ho wie ben jij dan?:O
want je weet precies wat je moet doen :')

Misschien zelf beter lezen? ;) Ze zegt dat ZIJ dat moet doen, logisch dat ze weet wat ze moet doen.

En verder vind ik verder tips geven een beetje nutteloos, want je lijkt vrijwel niks met ze te doen? Wacht je nog steeds op een wonder of een gulle bokker die je de resterende 400 euro in de handen drukt?

Keep on dreaming.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:40

de mensen die zeggen dat je het uit je hoofd moeten zeggen zijn ook raar want als je eenmaal het idee in je hoofd heb dat je je droompony kan kopen dan laat je dat niet zomaar los ( heb ervaring haha)
en ik snap zoiezo niet dat je(of misschien andere mensen) problemen maken over dat stallings geld
want ik betaal 175 euro voor weiland stal en een mini bakje
dus dat is vergeleken met daar super veel wat hier in de omgeving het goedkoopst is

verder moet je dat bod niet aannemen, gewoon door blijven sparen en WERKEN en mensen blijven verjagen haha
dan heb je het sneller dan je gedacht had!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:42

TS: Ik ken hem langer dan jij hier op deze aardbol rondhuppelt :D en 1 ding weet ik wel: hij is geen spat verandert! Dus vandaar dat ik dat allemaal weet hahaha enne ik zou nooit een contract met hem aangaan waarin ik vastzit aan hem.... Zijn karakter is niet echt geweldig: of leuk en aardig of hij is enorm boos en beledigt paard en mens graag als iets mis gaat (en dan houdt hij geen rekening met leeftijd... 10 jarigen zijn ook rustig het bokje als ze ook maar 1 foutje maken...)

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 19:06

Mette schreef:
Misschien zelf beter lezen? ;) Ze zegt dat ZIJ dat moet doen, logisch dat ze weet wat ze moet doen.

En verder vind ik verder tips geven een beetje nutteloos, want je lijkt vrijwel niks met ze te doen? Wacht je nog steeds op een wonder of een gulle bokker die je de resterende 400 euro in de handen drukt?

Keep on dreaming.

waar heb jij het over?
wat een reactie is dit hee. doe ff normaal..

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 19:07

vuurneon schreef:
TS: Ik ken hem langer dan jij hier op deze aardbol rondhuppelt :D en 1 ding weet ik wel: hij is geen spat verandert! Dus vandaar dat ik dat allemaal weet hahaha enne ik zou nooit een contract met hem aangaan waarin ik vastzit aan hem.... Zijn karakter is niet echt geweldig: of leuk en aardig of hij is enorm boos en beledigt paard en mens graag als iets mis gaat (en dan houdt hij geen rekening met leeftijd... 10 jarigen zijn ook rustig het bokje als ze ook maar 1 foutje maken...)

maar wie ben jij dan? nog steeds op plaats aanwezig..?
haha

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 19:08

felinehoi schreef:
de mensen die zeggen dat je het uit je hoofd moeten zeggen zijn ook raar want als je eenmaal het idee in je hoofd heb dat je je droompony kan kopen dan laat je dat niet zomaar los ( heb ervaring haha)
en ik snap zoiezo niet dat je(of misschien andere mensen) problemen maken over dat stallings geld
want ik betaal 175 euro voor weiland stal en een mini bakje
dus dat is vergeleken met daar super veel wat hier in de omgeving het goedkoopst is

verder moet je dat bod niet aannemen, gewoon door blijven sparen en WERKEN en mensen blijven verjagen haha
dan heb je het sneller dan je gedacht had!

jaa daar ben ik ook mee bezig haha!
alweer 100,- erbij. maar mensen blijven er maar over door praten haha!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:34

dmii95 schreef:
Mette schreef:

Keep on dreaming.

waar heb jij het over?
wat een reactie is dit hee. doe ff normaal..

Ehh jouw reactie een paar berichten terug. :? Verder worden er al 5 pagina's volgeschreven over dat je gewoon een baantje moet zoeken, maar daar lijk je verder niks mee te doen. :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:36

Oh oeps, ik heb de reactie van vuurneon niet helemaal goed begrepen: jij hebt daar dus werkelijkwaar gestaan/geholpen?

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 19:56

Mette schreef:
Oh oeps, ik heb de reactie van vuurneon niet helemaal goed begrepen: jij hebt daar dus werkelijkwaar gestaan/geholpen?

ja ik had al zoiets van, wat bedoel je..
en het was mij ook al duidelijk dat ik een baan moest zoeken maar zoals de titel: hoe SNEL.
haha :') en ik heb allang meerdere dingen nu dus gaat al goede kant op..

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:13

Nou, dat is fijn dan, maar ik kreeg een beetje het idee dat we wel leuk allemaal oplossingen aan het verzinnen waren voor jou, maar je er niks mee deed. Vandaar mijn reactie :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:30

Mette schreef:

:j In mijn jeugd hahaha en dat is toch al best lang geleden :P Toen de gulden nog het betaalmiddel was en internet nog niet in de huizen aanwezig was :D

TS: ik kwam er als kind af en toe om te helpen, maar gestaan heb ik er maar 2 a 3 maand uit nood (heb toen geen vinger uitgestoken daar: betaalde al weidegeld dus dat vond ik meer dan genoeg ;). )

Succes met je werkzoektocht!!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 02:04

dmii95 schreef:
Zoals de titel al meld, moet ik snel maar dan ook snel 1000,- hebben voor mijn paardje,
ik moet deze namelijk snel overkopen omdat het niet meer goed gaat bij de boer en ik helemaal zelf met der verder wil en ergens anders plaatsen.
het is echt met spoed anders word ze aan iemand anders verkocht. ;(

Waarom post je dan dit topic?

dmii95 @ [EA-GZ-PP] GZ mooie E pony / paard omgeving Groningen(friesland,drenthe

Hierin meld je juist dat je op zoek bent naar een paard/pony terwijl in bovenstaand bericht je meldt dat de pony/paard boerderij kunt overnemen.
Vind het erg verwarend. :o

Heb jij inmiddels al een krantenwijk genomen om de boel te financieren? :Y)

pony_whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:55

moet je dat in een week bij elkaar sparen??
- opassen
-klusjes doen voor mensen uit de buurt
- krantenwijkje
kun je niks met je ouders overleggen? of met de boer? dat je het terug betaald enzo?
hoe oud ben je?? hoe ouder hoe meer je kunt doen :j
veel suc6 *\o/* ( :o )