De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emspa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:29

ik ging dus met een vriendin mee naar dr verzorgpony en ze was echt super lief en rustig (dat is dus best zeldzaam voor die pony) :+ dus ik was klaar en had haar beloond. bleef ik met mn voet achter een paaltje hangen, pony schrikt zich een ongeluk, rent weg, ik vloog eraf, recht op mn kont in een plas _O- (natuurlijk de diepste die er toen lag) tja toen hadden we de slappe lach :')

Christiene

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:31

opstappen en aand de andere kant er weer vanaf.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:57

Het mooiste was toen mijn moeder mij een pootje gaf om er zonder zadel op te komen, alleen ze deed dat zo hoog en met zoveel kracht dat ik er aan de andere kant weer vanaf vloog. _O-

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:01

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:05

Whahahaha! _O-
Je ziet jou echt kijken van 'KIJK! ik zit nog!' en 2 tellen later *boem* :') (heb geen geluid)

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:07

ja ik dacht even nog dat ik t zou redden.... helaas! nat paard = Glad! :P

Brittiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:25

haha ik deed mee aan een oefenspringwedstrijd bij ons op de manege, en dat was op een eigen pony, waar ik normaal nooit op reed.
Maar ik ben groot (1.80) en de eigenaresse is heel klein en heeft dus maar beugelriemen van 1.20m
Dus mijn beugels waren echt veeeeel te kort, ik had dus al zoiets van: als de pony 1x opzij springt dan lig ik ernaast.
Dus ik ging inspringen en de ppony stopte, en toen BOEM, en maakte ik een koprol ervan af en zat ik op de balken.....
Toen maar weer opgestapt en verder gesprongen, dus toen ging ik het parcours in en sprong hij een beetje raar over de hindernis, en hong ik ernaast, en toen in een hoek BOEMM lag ik er alweer naast :+
Dus maar weer opgestapt en mocht het parcours gelukkig wel afmaken!

Birtee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:29

Toen ik nog heel klein was, en met m'n pony door de wei stapte...
Verschoot ze plots van iets in de struiken, en ze galopeerde naar haar stal.
Maar de pist was toe dus moest ze daar al stoppen, en ik hing rond haar nek en net toen ze stilviel viel ik op de grond.
Dan kwam mijn pony aan m'n gezicht likken :D

kusjeanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:58

Geweldig dit :D

toen ik dit meemaakte was ik denk, 8 :)
ik reed eerst op een manegepaard en die gaf zo nu en dan nog eens een bok.
Nou, hij gaf dus een bok en mijn handen leunde op zijn hals en mijn benen stonden op het zadel ?
Toen ging die weggaloperen, en viel ik er af, hahaha moest wel lachen :D

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:01

Zonder iets in de wei terwijl ze aan het eten is in het donker er op gaan zitten vervolgens in volle rengalop er vandoor gaan vlak voor het draatje stoppen en er zo vanaf vliegen. Heb daarna met vriendin op onze knieën nog heel lang naar mijn zonnebril gezocht :')

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:04

Jong paard bokte vreselijk, kop tussen de voorbenen. Ik kon 2 bokken uitzitten en de derde bok maakte hij zich eens even extra lekker rond en vloog ik door de lucht, maakte een salto, kwam op mijn kont terecht en zat ik ineens in de bak met de teugels nog in mijn handen.
Ik heb toen bijna in mijn broek geplast van het lachen. Paard stond net zo verbaasd te kijken als ikzelf deed.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:14

Mijn oude pony heeft in de 25 jaar dat ik haar gehad heb nooit gebokt, behalve één keer. Tijdens de jaarlijkse donateursavond van de ponyclub was er ook gekostumeerd stoelendans. Ik ging als Dik Trom waarvoor ik een prijsje kreeg voor het leukste geheel. Dat werd dus een ereronde. Ik werd uitgedaagd om deze ereronde achterstevoren te doen. Dat ging ook best goed todat we voor de, afgeladen volle, kantine langs kwamen. Mijn pony deed even heel subtiel 1 bil omhoog en daar ging ik. Iedereen bulderde van het lachen, vooral ook omdat mijn pony naast me stond met een heeeel onschuldig hoofd. Iedereen was er van overtuigd dat dit pure opzet was. Ik heb het nog jaren moeten aanhoren.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:20

Toen ik nog op een shetlander x dartmoor reed, hij had altijd verschrikkelijk veel haast op de terug weg. (lees: als je hem op de terug weg in een gras kantje zetten kon je erop rekenen dat je niks moest doen en al gelijk in een keiharde galop zat.) Dus ik wou het weer proberen, en voelde hem al gelijk aanspannen, dus ik denk ja dat gaat mooi niet gebeuren vandaag. Dus draai hem meteen om en wou hem aansporen naar galop (de andere kant op als hij wou dus). Maar pony lief dacht, wat jij kan, kan ik ook, dus draaide met een rotgang weer om.
Nou die zag ik dus niet aankomen en toen hing ik er al helemaal naast, ik proberen om weer in het zadel te komen maar dit werkte niet, had hem overigens wel om zijn nek hangend op het fietspad in draf gekregen op een heel kunstige manier. Toen besloot ik dat ik niet meer in het zadel kon komen en liet maar los. Tja lig je daar languit op het fietspad met de teugels in je handen en een heel onschuldig kijkend ponytje /3 _O-

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:21

ik ben er nu al een tijdje niet meer afgevallen dus het zal binnenkort wel weer eens gebeuren!
ik was een jaar of 8 en zat op een gegeven moment scheef in het zadel, weet niet meer hoe dat kwam. maar dat paard stopte dus, ik zat even stil en gleed er toen langzaam af. waar helemaal geen reden voor was, volgensmij was ik een beetje stoned ofzo haha.

en op mijn oude manege gingen we altijd in een rijtje op de AC-lijn staan en dan omstebeurt een rondje galopperen. dus ik had een rondje gegaloppeerd, stuurde het hoekje weer om en hoppa, lag ik op mijn rug. had niet goed meegezeten in de bocht geloof ik.. die pony stond mij ook aan te kijken; hee, net zat je nog en nu lig je?

en een tijdje geleden bedacht het paard waar ik op zat om maar eens te gaan konthobbelen. de eerste 2 hield ik nog vol, vol verbazing maar de laatste lag ik er toch echt af. iedereen heel verbaasd; goh, is ze van die en die afgevallen? zat ze niet op te letten?

en ik stapte op, bok, viel eraf, midden in de plas met mijn nieuwe rijbroek. tegenvallerr.. :)

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 12:28

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:25

Ik ging in galop over een pad heen, pony week onverwachts heel veel uit en struikelde over een paaltje, we maakte zo met ze tweeen een salto. ik had alleen wel een hersenschudding daarna, pony had niks gelukkig! :D

Ben er ook wel eens met een demonstratie afgegaan, ik ging veeel te hard zonder beugels op me shet met een pannekoekzadeltje toen viel ik er vanaf en me pony sprong zo over de hindernis zonder ruiter! :P

rianne_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:38

Ik reed een keer op Mickey, mijn lievelingspony. Ik was eigenlijk de enige die op Mickey durfde te rijden, want ze gooide bijna elke les wel iemand van haar rug :P . Maar toen ik dus op Mickey reed was ze een beetje heel erg vervelend aan het doen, haha. Ze ging er zomaar vandoor en in het midden van de bak stond ze stil. Toen gaf ze echt de hoogste bok ooit!! :D. Toen maakte ik denk ik een soort salto ofzoo maar ik kwam gewoon op mn voeten terecht. Stond ik hoor, Mickey zat me echt zo onschuldig aan te kijken. :D :D :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:40

Mijne ook zonder zadel, ik dacht er ook wel even op te springen totdat paard lief ging lopen en ik op me kont weer terug viel in het zand :')

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:46

Op mijn vorige manege, tijdens een springlesje. Er stonden drie hindernisjes, de eerste twee gingen goed, en de derde weigerde hij. Dat voelde ik al wel aankomen, niks aan de hand dus. We stonden gewoon stil voor de hindernis, totdat het paard ineens toch besloot te springen, met vier benen tegelijk de hindernis in. Die had ik niet zien aankomen, dus ik kwam vóór het zadel te zitten. Trekt die grapjas zijn hoofd naar beneden, en gleed ik als van een glijbaan over zijn hals naar beneden :')
Laatst bijgewerkt door doriss op 28-06-11 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaaaXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:52

haha, dat was bij mij op een super hobbelige pony, was redelijk in het begin, paar lessen gehad.
we moesten gaan doorzitten, dat ging opzich wel goed. toen zei de instructeur dat we zonder beugels moesten gaan rijden. okee dacht ik, zal vast wel goed gaan.
eerst ging het wel goed niet te snel, maar toen wilde die naar een andere pony, ik kreeg um maar niet rustiger en toen verloor ik mijn evewicht en ik probeerde mijn beugels weer te pakken, maar het was al te laat :P en toen wist ik niet alleen hoe het uitzicht was op het paard maar ook op de grond :P . ik lachte me echt kapot op de grond. :')

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:25

Haha, ik vond het altijd erg grappig om met m'n beugels in jockey maat te gaan springen, 1 van de keren toen ik dat deed reden we heel slomotion op de hindernis af, pony staat in een keer stil en ik val er voorover af omdat ik ondertussen al lekker aan het staan was in mn beugels :') Moest er wel om lachen haha, daarna ging het weer goed :)

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:29

Ik heb er te veel :z
Een van mijn domste was toch, toen ik op mijn vorige verzorgpaard van net 3 jaar wou opstappen, en mevrouw is vreselijk kijkerig.
Dus er was ineens iets engs te zien, en ik zat bijna in het zadel, springt ze ineens uit het niets naar links, en ik lag er aan de andere kant vanaf :o

Verder reed ik op mijn verzorgpony, en ze doet bíjna nooit iets, maar op een dag schoot ze er ineens vandoor, en toen bokte ze, en toen vloog ik over de kop , haha :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:41

net nog ik zie mijn 3 paardjes in de stal staan en bedenk eens kijken hoe speedy hangt nou im ga hangen besluit een andere even mijn hoofd te controleren dus een hoofd van onder en duwt mij zacht van speed af en naja ik zit daar zo op de grond en komt een ander paardje op me af en zet haar voet op mijn been super zeg blijkt dat ik een pepermuntje in mijn zak heb.
heb niks geen afdruk aangezien paardje lief niet op die hoef kan staan

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:52

Geweldig topic _O-

Lang geleden heb ik ooit eens een salto gemaakt van een paard af gemaakt en belandde heel netjes op m'n voeten en teugels in mn handen :+
Ik heb het ook een keer voor mekaar gekregen om aan de ene kant op te stappen en er aan de andere kant weer af te glijden :')
En pas geleden nog zat ik op een pony zonder zadel. Toen ik eraf ging gooide ik m'n been er aan de voorkant overlangs om eraf te springen...maar toen deed ponylief net z'n hoofd omhoog en lag ik dus ondersteboven _O-

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:59

Ben denk 6 jaar een keer in het water gevallen.
Was een buitenrit in Spaarnwoude was een manege pony en het tuig was echt bagger wat ze hadden :(
Afijn wij met een groepje lekker door de bossen heen was echt snik heet en we zijn met de paarden door een aantal keer door een waterplas gegaan.
Het was de laatste keer en ik wou nog een keer extra hard.
Breekt mn beugelriem af _-:( ding was volkomen door} ik hield mn everw