Illusion schreef:waarom voel je je dan aangesproken?Citaat:maar kan wel gebeuren en als je geen ouders heb die er aan mee willen betalen en ''alles op eigen houtje doet'' zijn dit wel dingen om over na te denken.
Ja, klopt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maanoogje schreef:Er hoeft toch niet straks getemt te worden vanwege een rel-topic hè?
Als ik alles zo een doorlees, het ik het idee dat je totaal geen idee hebt wat een eigenpaard hebben is..
Alleen de stalling al kost gemiddeld per maand 200 euro, gooi er 1000 bovenop als je paard ziek word, neem van elke dag minstens 2/3 uur weg om je paard te rijden, vermaken en uit te mesten, en dan heb ik het nog niet eens over pech/probleempaarden..
Wil je je ouders dan metteen een plezier doen en zelf stalling gaan zoeken, kosten van die stalling, het voer, dierenarstkosten, hoefsmid kosten en ook nog eens bewijzen dat je tijd voor school overhoud? Als je pas sinds Mei een verzorgpony hebt.. Ik verzorg Tor nu bijna een jaar en steeds opnieuw verbaas ik me over al het werk en onderhoud dat 1 zo'n miezerig pony-jaarlingetje vereist.. Zeker toen hij ziek was en ook zijn wormenkuurtje moest zal dat echt wel wat meer dan 100 euro geweest zijn..
Janine1990 schreef:Halleluja wat een verschil zit er tussen 14-jarigen zeg! Geweldig om ook zoiets te lezen!

lifaya schreef:De TS heeft er niks aan dat iemand 4 paarden heeft, ken mensen met meer paarden maar helpt het de TS? NeeJe moet, vooral op die leeftijd, leren realiseren dat geld niet op de rug van ouders groeit. Ik wou vroeger heeeeeel graag een shetlander, mocht die op de wei zetten van de melkboer, maar nog wouden mijn ouders het niet. Begrijpelijk ook! Op de basisschool en middelbare school zou ik er nog tijd voor kunnen hebben, maar nu, daarna, absoluut niet meer
ook moet je bedenken dat je VERPLICHT bent om ELKE dag te gaan, OOK als het regent, sneeuwt, onweert hagelt etc
Ze moeten natuurlijk hun voer hebben, hun wormenkuren en hoefsmid moet om de zoveel weken komen en de tandarts 2 x ofzo in het jaar. Het is niet alleen duur, maar het vergt vooral HEEL veel tijd.
Ik ben nu 20, over 3 dagen 21, en ik heb absoluut GEEN tijd voor een eigen paard. Ik wil wel een sociaal leven hebben, mijn hobby fotografie kunnen uitoefenen, en heb natuurlijk school. Heb maar 1 dag per week de tijd om naar mijn bijrijdpaard te kunnen gaan, meer trek ik niet ivm mijn studieHet is heel belangrijk om te gaan kijken hoe het verder moet, en niet hoe je op DIT moment erover denkt.

Maanoogje schreef:Er hoeft toch niet straks getemt te worden vanwege een rel-topic hè?
Als ik alles zo een doorlees, het ik het idee dat je totaal geen idee hebt wat een eigenpaard hebben is..
Alleen de stalling al kost gemiddeld per maand 200 euro, gooi er 1000 bovenop als je paard ziek word, neem van elke dag minstens 2/3 uur weg om je paard te rijden, vermaken en uit te mesten, en dan heb ik het nog niet eens over pech/probleempaarden..
Wil je je ouders dan metteen een plezier doen en zelf stalling gaan zoeken, kosten van die stalling, het voer, dierenarstkosten, hoefsmid kosten en ook nog eens bewijzen dat je tijd voor school overhoud? Als je pas sinds Mei een verzorgpony hebt.. Ik verzorg Tor nu bijna een jaar en steeds opnieuw verbaas ik me over al het werk en onderhoud dat 1 zo'n miezerig pony-jaarlingetje vereist.. Zeker toen hij ziek was en ook zijn wormenkuurtje moest zal dat echt wel wat meer dan 100 euro geweest zijn..
lovebelly schreef:lifaya schreef:De TS heeft er niks aan dat iemand 4 paarden heeft, ken mensen met meer paarden maar helpt het de TS? NeeJe moet, vooral op die leeftijd, leren realiseren dat geld niet op de rug van ouders groeit. Ik wou vroeger heeeeeel graag een shetlander, mocht die op de wei zetten van de melkboer, maar nog wouden mijn ouders het niet. Begrijpelijk ook! Op de basisschool en middelbare school zou ik er nog tijd voor kunnen hebben, maar nu, daarna, absoluut niet meer
ook moet je bedenken dat je VERPLICHT bent om ELKE dag te gaan, OOK als het regent, sneeuwt, onweert hagelt etc
Ze moeten natuurlijk hun voer hebben, hun wormenkuren en hoefsmid moet om de zoveel weken komen en de tandarts 2 x ofzo in het jaar. Het is niet alleen duur, maar het vergt vooral HEEL veel tijd.
Ik ben nu 20, over 3 dagen 21, en ik heb absoluut GEEN tijd voor een eigen paard. Ik wil wel een sociaal leven hebben, mijn hobby fotografie kunnen uitoefenen, en heb natuurlijk school. Heb maar 1 dag per week de tijd om naar mijn bijrijdpaard te kunnen gaan, meer trek ik niet ivm mijn studieHet is heel belangrijk om te gaan kijken hoe het verder moet, en niet hoe je op DIT moment erover denkt.
Je hebt geen tijd voor een eigen paard.
Maar stopt wel heel veel tijd in fotograveren en in bokt?
Als je niet meer fotografeert en niet meer bokt, dan heb je dus wel tijd voor een eigen paard.
Slimheid.
lovebelly schreef:Je hebt geen tijd voor een eigen paard.
Als je niet meer fotografeert en niet meer bokt, dan heb je dus wel tijd voor een eigen paard.
Slimheid.

Janine1990 schreef:lovebelly schreef:Je hebt geen tijd voor een eigen paard.
Slimheid.
Ik bok ook heel veel, maar heb geen tijd voor een eigen paard.
Ik studeer, rij paard, heb werk, heb vrienden...
Op deze leeftijd moet je daar gewoon tijd voor maken.
Waarom kan ik veel bokken? Omdat ik voor school heel veel achter m'n pc moet zitten... En ja, dan vliegt bokt er uiteraard tussendoor.... Maar dan heb je ook eens in de zoveel week tentamenweken, en dat is veel studeren, dus je paard verwaarlozen...
lovebelly schreef:Okee, dus als ik het goed begrijp, is het een paard verwaarlozen als:
* Je een week longeert
* ipv 3 uur bij je paard 1,5 uur bij je paard bent.
En mijn liefde voor paarden gaat toch echt boven vrienden & bokt.

Janine1990 schreef:lovebelly schreef:Okee, dus als ik het goed begrijp, is het een paard verwaarlozen als:
* Je een week longeert
* ipv 3 uur bij je paard 1,5 uur bij je paard bent.
En mijn liefde voor paarden gaat toch echt boven vrienden & bokt.
Je bent 14, je hebt nog geen idee wat studeren is...
Dat is voor mij 10 uur per week op school les hebben, nog eens 20-25 uur per week op school zitten voor project. Daarnaast 5 x 2 uur reistijd van en naar school. Vind dat tussendoor tijd om te werken, voor mij bijvoorbeeld een kantoorbaan van 8 tot 16, dus ben ik 's avonds om 17 uur weer thuis.
Ohja, voor een gemiddeld tentamen moet je 80-250 bladzijden lezen, en dat valt dan nog mee.
Neee, ik zou willen dat ik nog op de middelbare school zat.... Wat was dat toch elke dag weer een feest!
lovebelly schreef:Ik weet heel goed wat studeren is.
Ik zit in het jongste gezin v/d familie.
Al mijn neven en nichten hebben gestudeert.
Alleen degene die VWO en daarna Universiteit hebben gedaan
hebben hun paarden verkocht.
De rest Mavo & Havo hebben hun paarden gewoon nog.
En je hebt ook nog zoiets als bijrijders.
zoek maar op in het woordenboek.