Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
xx_Kelly_xx schreef:En daarbij hangt het af waar je je paard neer zet en waar je woont. Als ik het lees, kan je je paard het beste op een stalling neerzetten waar mensen rondlopen die verstand hebben van paarden. Die kunnen je dan helpen en advies geven wat het beste is, aangezien je zelf nog niet veel ervaring met alle zaken rondom het paard hebt. Maar dit is mijn mening.

Fjordpower schreef:capopjekop schreef:Als een pensionstalling te duur is dan zou ik nog even een paar nachtjes slapen voordat je een pony gaat kopen. Als je de stalling al niet kunt betalen hoe ga je het dan doen als je pony ziek wordt en een dierenarts en medicijnen nodig heeft? Ik heb afgelopen jaar alleen al een rekening gehad waarvan ik een pony bijna een heel jaar voor kan stallen.
Nou, dat komt omdat ik dus van mijn geld de verzekering ga betalen.
Ziektekosten, WA en uitvaart. Dus als er iets is met de pony, heb ik nog de verzekering die me helpt.
En ik probeer het meeste van me eigen geld te betalen, en andere kleine dingen betalen me ouders.
Ik ben 12 hoor, ik heb nog geen werk.
Fjordpower schreef:Ik weet dat wel. Ik heb er ook over nagedacht.
Ik ga sowieso een best makkelijke pony uitkiezen.
Ik heb bijna m'n hele leven al ervaring met paarden.
Ik heb hier trouwens het bericht terug van die verzekering die ik had gevraagd voor WA, ziektekosten en uitvaart.
Okay, m'n ouders weten het wel. Maar wat is dat verzekeringswaarde 1750,-?
WA is niet nodig valt onder de gezins WA, uitvaartverzekering kost per maand 17.50 euro,de uitgebreide verzekering voor dood en blijvende ongeschiktheid en ziektekosten uitgebreid voor elke dierenarts en elke paardenkliniek kost ongeveer,uitgegaan van een verzekerde waarde van 1750 euro allin 30 euro per maand.
Ik heb het gekopieerd. En als iemand denkt dat er iets niet klopt. Zeg het maar.
En succes nog met je pony! Fjordpower schreef:En ik vind het (dit is dus wel mijn mening, maak er please geen discussie van) eigenlijk belachelijk dat die verzekeraar paarden die niet in de top rijden 'gewone paarden' noemt.
Hallo, ik denk dat je eigen paard of pony gewoon alles voor je is, nog meer als het beste sportpaard dat er bestaat hou je van je pony.
Dus ik vind het grote flauwekul om te zeggen (jaja, dat is dus eigenlijk wat die verzekering zegt) dat sportpaarden meer waarde hebben dan een 'gewone pony'.
Dus, maak hier geen discussie van en er zijn heus wel verzekeringen die ook bij koliek verzekeren.
En even een vraag, bij welke verzekering zit je dan?
Fjordpower schreef:xx_Kelly_xx schreef:En daarbij hangt het af waar je je paard neer zet en waar je woont. Als ik het lees, kan je je paard het beste op een stalling neerzetten waar mensen rondlopen die verstand hebben van paarden. Die kunnen je dan helpen en advies geven wat het beste is, aangezien je zelf nog niet veel ervaring met alle zaken rondom het paard hebt. Maar dit is mijn mening.
Ik heb dat helemaal niet gezegd en aangezien niemand mij hier in RL kent, kan je dat ook niet weten.
Het enige waar ik gewoon minder vanaf weet zijn verzekeringen. Maar ik ben 12, dat is logisch.
Ik heb al 7 jaar ervaring (dus meer als de helft van me leven) met paarden, poetsen, stallen mesten en ga zo maar door.
Waar ik rij, moet je alles zelf doen, met kleine hulpen als je iets niet weet.
Het is dus zeker geen echte manege, maar veel beter.
Citaat:Verder die wei die ik niet had gezien maar waar ik wel aan denk, de eigenaren zijn al heel oud. Ze doen niks met dat weilandje.
Citaat:Ze hebben 7 paarden daar staan inc. veulen.
Citaat:Ja, die mensen zijn dacht ik nog wel aardig jong. Maar idd. Je weet maar nooit...
Fjordpower schreef:Ja, ik snap het ook wel...
Maar ik vond het gewoon een domme uitspraak.
'Dat gewone paarden normaal niet verzekerd worden.'
Ik vind het alsnog niet echt aardig om te zeggen want het komt er daar eigenlijk wel een beetje op neer dat ze echt minder waard zijn in allebei die dingen.
Het is toch erg als een toppaard verongelukt? Nou, ik vind het ook erg als een 'normaal paard' verongelukt.
Dit was wat ik bedoelde.