met les een elastiekje in

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 04:20

hestejente schreef:
Spaghettibandjes... hoe wil je dat doen icm een sportbeha? :?

En dat schoort er ook heel vaak aan.. de sport BH...

Hoeveel meiden en dames ik wel niet zie rijden in hun nette niet voor sporten geschikte BH's..
Zeg altijd dat een sportbh er niet voor niks is en als je geen theezakjes wil dan kan je maar beter met rijden...

Er zijn gewoon bepaalde kledingvoorschriften waar je je makkelijk aan kan houden, of dat nou voor veiligheid is of voor de etiquette.
Je ziet paarden soms in de duurste en mooiste setjes voorbij komen waarbij de ruiter op haar gympen rijdt, met het haar los en een shirtje waarbij de heren verlekkerd staan te kijken...
Nou dat shirtje doe je maar met stappen aan, de gympen met de hond uitlaten en het haar kan gerust in een staart/vlecht.

(persoonlijk kan ik me ook wel "ergeren" aan loszittende riempjes, passantjes zitten er niet voor niets, stro in de staart van een paard, los zittende ijzers, gympen te paard enz... gelukkig valt kan ik het naast me neer leggen en negeer ik het vaak wel maar het valt me gewoon net even te vaak op...)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 04:28

Waarom zou je een sport bh aan doen als dat niet nodig is? :?

En waarom zou ze dat shirt met stappen aan moeten doen? Omdat de heren het niet kunnen laten om te ge*len?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 04:50

pharagirlke schreef:
Wie zegt dat ik een sportbh aan moet? Of is dat ook een etiquette? :=
Of voor je eigen veiligheid ;) Dat is de reden waarom ik altijd een sportbh draag. Ooit ben ik van mijn paard gevallen in galop en heeft ze met haar achterbeen (vraag me niet hoe?) op mijn rechterborst(kas) gestaan. Gevolg was dat de beugel van de bh onder flinke druk in mijn ribbenkast werd geduwd en de hele beugel verbogen was.
Een elastiekje in het lange haar vind ik ook erg aannemelijk. Zelf rij ik altijd met elastiek in, terwijl mijn haar mijn kont nog lang niet bereikt heeft. Soms bind ik het op tot knot, wanneer het bijvoorbeeld hard waait. Anders waait mijn staart in mn gezicht en zie ik niets meer. Voornamelijk wanneer je even snel achterom moet kijken.
Kwa kleding denk ik dat iedereen dit voor zichzelf moet bepalen. Ik stap ook in joggingpak met sneakers op mn paard. Ja, wel rij ik altijd standaard met korfjes in mn beugels en zet ik altijd mn cap op. Maar zelfs zo een slobberige joggingpak kan nog goed aansluiten. Jassen of vesten zitten bij mij zelden dicht geritst. Vaak ga ik op buitenrit als het fris oogt en wanneer ik dan op kookpunt sta, kan ik niet even snel afstappen en mn jas onderweg ergens overheen hangen. Dus dan rits ik mn jas/vest vaak open en zo nodig trek ik deze te paard uit en bind ik m om mn middel.
Je zal mij in ieder geval nooit in bikini te paard tegenkomen, dat gaat me toch net iets te ver!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:12

Of het nou hoort of niet.. Ik snap niet dat je met je haar los kan rijden. Ik heb ook lang haar, en dat zit altijd vast op stal. Met rijden 1 x vergeten, dat is echt niet te doen. Voor de mooi zal het me een worst wezen, maar het is gewoon niet handig.

Sportbh moet iedereen zelf weten, net zoals de overige kleding die ze aan hebben. Natuurlijk zijn er regels voor de veiligheid, maar dat is aan de mensen zelf of ze zich daaraan willen houden. Niet mijn probleem als hun jas uitgescheurd is, hun armband geknapt of dat ze theezakjes hebben :+ .

xTamara

Re: met les een elastiekje in

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:40

Sportbh heb ik ook niet. Ik heb hele kleine borsten dus bewegen doen ze niet veel :+
Ik heb ook altijd gewone bh aan onder een spagettitruitje en vind dat heeerlijk rijden in de zomer..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:31

Gek dat alles wat hier gezegd wordt zo makkelijk onder het kopje etiquette wordt geschoven. Etiquette is een beleefdheidsregel die de omgang met anderen aangenaam en plezierig maakt. Etiquette heeft een doel EN een betekenis. Etiquette is niet zomaar uitgevonden om de mensen te treiteren.
Ik zie de etiquette-betekenis niet achter een horloge dragen tijdens de les?

Alsjeblieft, verwar etiquette niet met persoonlijke smaak.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:36

noviceh schreef:
Dat is de reden waarom ik altijd een sportbh draag. Ooit ben ik van mijn paard gevallen in galop en heeft ze met haar achterbeen (vraag me niet hoe?) op mijn rechterborst(kas) gestaan. Gevolg was dat de beugel van de bh onder flinke druk in mijn ribbenkast werd geduwd en de hele beugel verbogen was.

Het feit dat er ooit eens iets gebeurd is met een betreffend kledingstuk, wil niet zeggen dat het kledingstuk daarom maar slecht en onveilig is.
Jij hebt een slechte ervaring, iemand anders heeft alleen maar goede ervaringen, wie gaat dan beslissen over de veiligheid?

Verdraagzaamheid is zoiets mooi. Ik rij absoluut niet graag met spaghettibandjes, ik vind dat veel te bloot en te irritant. Maar als iemand anders daar nou mee rijdt, ga ik mij daar echt niet druk om maken.
Als ik naar mijn paard ga, doe ik dat om te ontspannen en plezier te hebben. Daar blijft niets van over als ik de garderobe van mijn stalgenootjes moet checken.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:37

Ik rij zelf vrijwel altijd met een elastiekje in m'n haar. Ik heb haar tot net iets onder mijn borsten, dus het ziet vervelend onder een cap als het los is. Daarnaast ziet los haar onder mijn cap er ook gek uit. ;)

Met sportBH rijd ik niet, ik vind die krengen te duur om er 2 keer per week een uurtje mee te rijden. Voor de beweging los ik het op met een topje eroverheen, zodat alles een beetje op zijn plaats blijft.

Ik rijd altijd met rijbroek en daarvoor bestemde laarzen of schoenen. Cap heb ik ook altijd op m'n knar, hoe erg ik mijn VP ook vertrouw. Er kan altijd iets gebeuren. In de winter draag ik meestal een dikke trui en in de zomer een gewoon shirtje met korte mouwen. Geen risico naar mijn idee.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:55

Gini schreef:
Jij hebt een slechte ervaring, iemand anders heeft alleen maar goede ervaringen, wie gaat dan beslissen over de veiligheid?
Ik beslis over mijn eigen veiligheid. Wat een ander voor bh aantrekt, met of zonder cap gaat rijden moet diegene zelf weten ;)

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:58

Damber schreef:
Waar kun je je druk over maken?!

Ja duh, maar jij hebt kort haar! :=

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:00

Licht eraan hoelang haar je hebt, ik heb zelf haar tot op mijn schouders en draag nooit een stiekje, ik vindt het niet fijn zitten en op de één of andere manier past het niet onder mijn cap (Zit een dingtje zodat je hem grote er en kleiner kan maken dus ookal doe ik mijn staart laag, hij blijft in de weg zitten)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:00

Tja, als je een trap/hoef op je borst krijgt is de Bh wel het minste waar ik me zorgen om zou maken, bovendien, met de huidige kunststof beugels zouden ze breken. ;)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:04

Ik rij echt werkelijk altijd met los haar, nog nooit over nagedacht eigenlijk. Maar met elastiekje zit het gewoon echt niet fijn, heb dan altijd ruzie met m'n cap.

En aangezien het al verder gaat. Een sportbeha heb ik niet nodig, die is er volgens mij niet eens in mijn maat ;)
Laatst bijgewerkt door druppeltje op 27-10-09 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:05

Ik heb bijna nooit een stiekje aan als ik en cap draag. Ik heb juist last van het stiekje omdat het de rand van mijn cap raakt
of het zakt uit omdat ik het te laag moet hangen. Mijn haar is dan ook niet echt ontzettend lang, maar wel lang
genoeg om het vast te doen.
Maar dat het niet veilig zou zijn en je aan een staander zou blijven hangen? Nah dat kun je met de mouw van je jas ook.
Dat het een regel is, dat kan. Maar je kunt ook de redenen overdrijven.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:08

miep1979 schreef:
ThaGirl schreef:
Ik heb nooit gesnapt waarom iemand met lang haar, dit los laat hangen onder een cap. Ik vind dat echt lelijk en vooral onverzorgd staan :o

En het lijkt me ook nog eens bloed irritant :=

Het is bloed irritant

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:09

Wat al dan niet irritant is, hangt van persoon tot persoon af, mensen moeten echt een keer afleren om dingen als feiten te brengen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:14

Ik breng het als een feit omdat het een feit is en mijn haar is al lang genoeg lang genoeg om daarvoor uit voldoende ervaring te kunnen putten :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:23

Gini schreef:
Gek dat alles wat hier gezegd wordt zo makkelijk onder het kopje etiquette wordt geschoven. Etiquette is een beleefdheidsregel die de omgang met anderen aangenaam en plezierig maakt. Etiquette heeft een doel EN een betekenis. Etiquette is niet zomaar uitgevonden om de mensen te treiteren.

Etiquette is dat je alle sieraden afdoet tijdens het rijden, niet alleen omdat je paard belangrijker is dan jij, maar ook omdat als je valt je kunt blijven hangen, er dingen kunnen breken, je je kunt verwonden etc.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:26

Vjestagirl schreef:
Gini schreef:

Etiquette is dat je alle sieraden afdoet tijdens het rijden, niet alleen omdat je paard belangrijker is dan jij, maar ook omdat als je valt je kunt blijven hangen, er dingen kunnen breken, je je kunt verwonden etc.

Etiquette heeft niets met veiligheid te maken hoor! Etiquette is bv dat je je mes rechts en vork links van je bord legt. Als etiquette met veiligheid te maken had, at nu iedereen gepureerd voedsel want zo'n vork en mes kan je je ook lelijk aan bezeren 8-)

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:32

haha ja inderdaag net wat HumerTime zegt :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:59

ik snap niet dat mensen niet begrijpen dat los haar echt heel gevaarlijk kan zijn. Ik heb echt verschillende voorbeelden gezien van mensen die er zodanig ongelukkig afgevallen zijn dat ze met een klit of een pluk haar ergens aan zijn blijven hangen en gewoon stukken haar zijn kwijt geraakt, of zelfs met huid en haar wonden hadden. Gelukkig nooit in het echt, maar zoveel plaatjes en ik ben er zo vaak voor gewaarschuwd. Zelf heb ik het nu 1x gehad en godzijdank schoot ik meteen los, en verloor ik maar een paar haren, dat kan zo fout lopen.

Los van de veiligheid is het ook gewoon een stuk verzorgder. Ruiters (en ook instructeurs) zijn zo nonchalant tegewoordig. Vroeger moest je met het haar in een knot, en je paard netjes verzorgd op een les komen. Tegewoordig zie je ze met stro in het haar, flodderende kleding en scheefhangende shabrakjes. I.m.o. neem je dan je instructeur niet serieus, als je niet de moeite kan nemen jezelf eventjes te fatsoeneren.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:11

secricible schreef:
ik snap niet dat mensen niet begrijpen dat los haar echt heel gevaarlijk kan zijn. Ik heb echt verschillende voorbeelden gezien van mensen die er zodanig ongelukkig afgevallen zijn dat ze met een klit of een pluk haar ergens aan zijn blijven hangen en gewoon stukken haar zijn kwijt geraakt, of zelfs met huid en haar wonden hadden. Gelukkig nooit in het echt, maar zoveel plaatjes en ik ben er zo vaak voor gewaarschuwd. Zelf heb ik het nu 1x gehad en godzijdank schoot ik meteen los, en verloor ik maar een paar haren, dat kan zo fout lopen.

Los van de veiligheid is het ook gewoon een stuk verzorgder. Ruiters (en ook instructeurs) zijn zo nonchalant tegewoordig. Vroeger moest je met het haar in een knot, en je paard netjes verzorgd op een les komen. Tegewoordig zie je ze met stro in het haar, flodderende kleding en scheefhangende shabrakjes. I.m.o. neem je dan je instructeur niet serieus, als je niet de moeite kan nemen jezelf eventjes te fatsoeneren.

Je bovenstaande punt snap ik.
Maar het onderstaande? Kijk ik kleed me normaal als ik les heb en dat mijn paard schoon is en het dekje goed ligt hoort er in mijn ogen
altijd bij, al is het maar voor het comfort van het paard. Maar om nou helemaal speciaal aan te kleden voor les? Neehoor,
ik heb vaak ook gewoon haast als ik richting les ga. Bovendien is het geen wedstrijd waarbij je strak in pak moet. Een rijoutfit
met veilig schoeisels & een cap voldoet in mijn ogen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:24

er is een verschil tussen strak in pak, zoals op wedstrijd, of gewoon er netjes bijlopen i.m.o. Ik draag geen witte rijbroek als ik les heb, ik ben geen ook aanhanger van setjes oid, dus dat zal je bij mij ook nooit zien, maar ik besteed wel meer aandacht aan mijn kleding als ik les heb en ik zorg bijvoorbeeld dat er een doekje over mijn laarzen gaat en deze dus niet onder de modder zittne, dat mijn kleding schoon is en dat ik kleding draag die het voor de instructeur gemakkelijk maakt om mijn houding te beoordelen, dus geen loszittende kleding. Dat vraagt niemand van mij hier, maar vind ik niet meer als normaal.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:29

als je het vergeet, kan je toch even een paardenelastiekje in je haar doen of een of ander koordje?? Daar is nu toch altijd een oplossing voor te vinden? (ofwel ben ik gwn te inventief!)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:32

daniella74 schreef:
In een staander blijf je niet zo snel hangen maar wel in het bos aan een tak. Bovendien is het voorschrift vanuit de FNRS voor zo ver ik weet.

En de telefoon gaat ook niet mee te paard tenzij je op buitenrit gaat.

Waar staat dat dan?