Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
reekie schreef:Mijn dochter wil heel graag naar PPC. Maar ik wil daar uit principe niet naar toe gaan. Kan toch nooit goed zijn voor die pony's, zoveel verschillende mensen? volgens mij zijn er wel wat diervriendelijkere alternatieven om op vakantie met paarden om te gaan. ook voor de kinderen. Ik vraag me ook af wat doen al die pony's buiten het vakantieseiszoen in de winter? Mogen ze dan uitrusten?Wie weet dit?
Jipster10 schreef:Ik vind PPC in één woord verschrikkelijk.
Veels te grote meiden die op een veels te kleine Shet gaan zitten, keihard wegstormen en het komende uur niet meer terugkomen...
Tja, erg leuk bedacht allemaal, maar dat kan toch alleen maar misgaan?
Voor de kleintjes is het misschien leuk, maar aangezien er geen grotere pony's zijn voor de "langere" ruiters, blijven die arme kleintjes over. En tja... Shetlanders waren toch zo sterk? Om ziek van te worden...
En dan kun je wel gaan zeggen dat ze je dan geen pony meegeven, maar dan mag je mij even uit gaan leggen hoe het komt dat ik het overal op foto's en filmpjes zie. "Maar mam, als die pony van mijn zusje is nu, mag ik er toch ook wel eventjes op? Die pony gaat er echt niet dood aan, hoor!"
Enne, misschien dat er wel overal in het park drinkbakken staan, maar als jij lekker op je veels te kleine hobbelpaardje door het park sjeest, denk ik niet dat je er veel zin in hebt te stoppen alleen maar omdat "die knol dorst heeft". Nee, dat bederft de pret!
Nu zijn er natuurlijk ook goede mensen in PPC, en de leiding probeert er ook alles aan te doen om het beter te maken, maar als ik eerlijk ben ben je dan aan het dweilen met de kraan open.
Leuk bedacht, maar eerlijk gezegd vind ik het echt te ver gaan.
Enne, sorry dat dit zo supernegatief is tegenover PPC, maar ik heb het hélemaal gehad!
Stom ponypark. Eigenlijk zouden we met heel bokt ze moeten aanklagen, er is reden genoeg voor.
Citaat:Ben daar ook met mn kids geweest: hadden een leuke pony meegekregen. Maar toen mn zoontje erop ging zitten, begon ie vreselijk te bokkken. Zoon eraf en ik legde mn hand op de pony zn rug. Beest kromp ineen vd pijn! Heb op verschillende plekken druk gegeven op de rug en in het midden op de wervelkolom kromp het dier iedere keer ineen vd pijn. Heb de pony terug gebracht en gezegd dat zijn rug nagekeken moest worden.
Pony werd direct meegegeven aan het volgende kind.
xJess schreef:Sjors493 schreef:er zijn zeker hengsten, die lopen ook mee!! Als voorbeeld: Noblesse.
Nee, er zijn echt geen hengsten, anders zouden alle merrie's toch elke keer drachtig zijn?
Ik denk dat je bedoeld dat Noblesse een ruin is
xJess schreef:Sjors493 schreef:er zijn zeker hengsten, die lopen ook mee!! Als voorbeeld: Noblesse.
Nee, er zijn echt geen hengsten, anders zouden alle merrie's toch elke keer drachtig zijn?
Ik denk dat je bedoeld dat Noblesse een ruin is
Sjors493 schreef:Er zijn wel hengsten, want ppc fokt zelf hun veulens.
maar die hengsten worden uiteraard apart gehouden.
en Noblesse is een ruin ik heb een vriendin en Noblesse is haar lieveling en het is een ruin.
buiten dat:
de pony's zijn er niet slecht aan toe hoor!
al die paardjes daar zijn goedverzorgt(ll')
x
xJess schreef:Er zijn er ongeveer 300, neehoor, want er zijn zover ik weet geen hengsten. Of nouja die zijn er wel, maar die lopen niet mee.
xJess schreef:@ponylies
Ik ben ouder dan 15?
En toch wil ik wel reageren op wat jij zegt,
jij hebt het over 3 uur lopen, 1 uur lopen. Tuurlijk lopen ppc pony's misschien in verhouding langer. Maar ze hoeven niet allemaal moeilijk oefenen enz te doen, wat energie vreet. Alleen een beetje op zandpaadjes lopen. Harde ondergrond? Waar haal jij dat vandaan, in het hele park ligt zand, op een paar kleine stukjes na. Ook in de grote stal ligt zandEn over dat snoepjes geven, en volgepropt worden; echt iederen haalt 's avonds emmerrtjes gras voor de pony. Die ze dan de rest van de dag kunnen opeten, dus ze eten wel degelijk regelmatig kleine beetjes. Er wordt ook gezegt met de instructie dat ze niet veel snoepjes mogen, en ook staat het in de foldertjes die je van tevoren krijgt. Daar staan namelijk 2 pagina's over hoe je met de pony moet omgaan.
Ik kom al 10 jaar in ppc, en ik heb nog nooit hoefrot gezien? Of dat er iets met de hoefjes was. Ze worden altijd netjes bekapt.
Veel mensen praten waarschijnlijk over een paar jaar geleden, maar ppc is heel erg veranderd.
ponylies schreef:xJess schreef:@ponylies
jij hebt het over 3 uur lopen, 1 uur lopen. Tuurlijk lopen ppc pony's misschien in verhouding langer. Maar ze hoeven niet allemaal moeilijk oefenen enz te doen, wat energie vreet. Alleen een beetje op zandpaadjes lopen. Harde ondergrond? Waar haal jij dat vandaan, in het hele park ligt zand, op een paar kleine stukjes na. Ook in de grote stal ligt zandEn over dat snoepjes geven, en volgepropt worden; echt iederen haalt 's avonds emmerrtjes gras voor de pony. Die ze dan de rest van de dag kunnen opeten, dus ze eten wel degelijk regelmatig kleine beetjes. Er wordt ook gezegt met de instructie dat ze niet veel snoepjes mogen, en ook staat het in de foldertjes die je van tevoren krijgt. Daar staan namelijk 2 pagina's over hoe je met de pony moet omgaan.
Ik kom al 10 jaar in ppc, en ik heb nog nooit hoefrot gezien? Of dat er iets met de hoefjes was. Ze worden altijd netjes bekapt.
Veel mensen praten waarschijnlijk over een paar jaar geleden, maar ppc is heel erg veranderd.
oke dat is mooi dat er veel veranderd is dan
wat allemaal dan?
van die hoefrot haal ik uit een post in het begin
xJess schreef:@ponylies
Ik ben ouder dan 15?
jij hebt het over 3 uur lopen, 1 uur lopen. Tuurlijk lopen ppc pony's misschien in verhouding langer. Maar ze hoeven niet allemaal moeilijk oefenen enz te doen, wat energie vreet. Alleen een beetje op zandpaadjes lopen. Harde ondergrond? Waar haal jij dat vandaan, in het hele park ligt zand, op een paar kleine stukjes na. Ook in de grote stal ligt zandEn over dat snoepjes geven, en volgepropt worden; echt iederen haalt 's avonds emmerrtjes gras voor de pony. Die ze dan de rest van de dag kunnen opeten, dus ze eten wel degelijk regelmatig kleine beetjes. Er wordt ook gezegt met de instructie dat ze niet veel snoepjes mogen, en ook staat het in de foldertjes die je van tevoren krijgt. Daar staan namelijk 2 pagina's over hoe je met de pony moet omgaan.Ik kom al 10 jaar in ppc, en ik heb nog nooit hoefrot gezien? Of dat er iets met de hoefjes was. Ze worden altijd netjes bekapt.
MerelxG_R schreef:Ik ben er nog nooit geweest, dus ik weet niet precies hoe het is enzo. Maar als ik die filmpjes zie vind ik het er allemaal niet fijn uit zien. Veel te grote kinderen op shetjes, kinderen die de ponys stijgeren aanleren door eens flink die benen in de buik te duwen en aan de mond te trekken en zo kan ik nog even door gaan.![]()
Nee, ik zou er nooit heen gaan.
Flux schreef:Ik ben vroeger ook vaak in PPC geweest (Toen nog Collendoorn) en ik lees al wel dat het er al een stuk beter aan toe gaat!Ik heb ook nooit het idee gehad dat de pony's het zwaar of moeilijk hadden. Tuurlijk, er zijn altijd kinderen die te groot en eigenlijk te zwaar zijn, en die veel galopperen, en dat keur ik ook heus niet goed. Maar er zijn ook zoveel goede punten aan PPC te bedenken.
Daarnaast komen de paardjes ook echt wel voor zichzelf op. Ik weet nog dat mijn vader altijd rond een uur of 6 (dan moest je je pony weer terugbrengen geloof ik?) op het terras ging zitten met een pint bier. Vervolgens telde hij de pony's die zonder ruiter naar stal kwamen daveren. 6 uur is 6 uur, dat wisten de pony's ookLol dattie had. (mijn pappa is niet zo een paardenman ^^)
Overigens, weet iemand of je het terrein nog gewoon op mag, ookal heb je daar geen huisje? Ik zou daar van het zomer graag weer eens willen kijken![]()
Oh, en om op de vraag van iemand te reageren wat de pony's buiten het seizoen doen: Veel staan inderdaad lekker op de wei, maar sommigen (bijvoorbeeld Jans) gaan naar een vast adres waar voor ze wordt gezorgd. Dit zijn een soort gastgezinnen![]()
Oh, wacht, voor ik het vergeet. Kent iemand Milka nog? Een donkerbruin bonte ruin met een brede witte bles? Paar jaar terug al hoor, en is ook al weg. Ik heb dat diertje toen mogen "inrijden", maar zijn karakter paste niet bij dat van de andere pony's (lees: het dier werd getreiterd en gepest, kon niet in de groep meekomen) en is toen verkocht. Ik vroeg me af of iemand hem nog kende.
ponylies schreef:ik ben tegen ppc want het is gewoon niet goed voor een dier om maanden achter elkaar iedere dag uren te lopen
bitloos of niet een pony kan op meer plekken pijn hebben / krijgen dan in zijn/haar mond
ook zag ik ergens iets staan over hoefrot?
ik denk ook dat de hoeven veel te leiden hebben op zo ,een harde pndergrond nog niet te spreken over de pezen botten en spieren
waar een boel mensen niet over nadenken:
een eigenpaard loop 1 uur per dag bwvs dus normale slijtage mits staan op weide enz
een manegepaard loopt ongeveer 3 uur per dag 3 keer zoveel slijtage als een eigenpaard
een ppc pony worden ? uur per dag gereden door zowiezo veel!! te grote kinderen pony's worden continu uit hun balans gehaald soms ook nog eens te zwaar en veel draven en vaak galloperen, dus wat zullen we zeggen ? 8 keer zoveel slijtage?
VOOR ALLE PENNY'S DIE HIER IN DIT TOPIC REAGEREN !!
NEE een paard verdient dit niet ookal geef jij hem stiekum snoepjes brokjes en wortels
een paard moet de hele dag door kleine beetjes kunnen eten dus kunnen foerageren en NIET worden volgepropt door jullie.
ik hoop niet dat ik hiermee mensen voor het hoofd stoot