een dure cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat voor cap draag jij?

een dure
103 (34%)
een goedkope
180 (60%)
geen cap
13 (4%)

Totaal aantal stemmen: 296

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:51

__Jesper schreef:
Geloof het idd niet dat Casco hoger scoort. Dat ding schuift alle kanten op :=

Vind het wel een interessante discussie overigens :) Wel leuk om al die verschillende meningen te horen.

Bij mij schuift die niet, ik heb ook een casco en vind hem heerlijk zitten. Andere caps knellen bij mij voorhoofd en als ik dan een maatje groter neem dan is die weer veels te groot

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:54

Ik zal niet bezuinigen op een goed zadel en een goede cap, maar ik hoef ook niet het duurste van het duurste en nieuwste van het nieuwste. Als het goed past en lekker zit ben ik tevreden.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 12:34

Afbeelding

nou zo'n casco vind ik er niet uitzien, en die zijn ook best prijzig hoor!

Ik heb zelf een HH weet niet wat voor een, hij zit me erg lekker en al helemaal voor 30 euro,...
Aangezien ik een smal hoofd heb zit ie beter dan een casco of een kavelkade, zon gpa geval nog nooit geprobeert,
maar het zal wel goed zitten, maar vast niet beter dan mijn capje :Y) :o :D :+

Pebblesther

Re: een dure cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:35

Ja die Casco bedoel ik dus ook Bitje. Dat ziet er gewoon niet uit, net een plastic fietshelm ofzo. En helemaal die glimmende die zijn erg!

Ik zou best een GPA willen hebben maar die zijn me nou eenmaal wat te duur.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:37

__Jesper schreef:
Maar overal waar je hem kan kopen/bestellen oa. een topic hier op Bokt staat dat erbij, en aangezien je geen dingen die niet waar zijn mag neerzeten op internet of Bokt neem ik aan dat dat waar is.

Daar zou ik toch niet te zeer van uitgaan, zo vreselijk precies is men nou ook weer niet op Bokt :) Nog niemand heeft het toegelicht met een bron, tenminste niet wat ik gezien heb.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:42

ik ben begonnen met een casco. Hij is lang meegegaan maar hij zag er na 5 jaar echt niet meer uit :+
Toen heb ik eentje van CSO gekocht, carbon look. Een mooie en fijne cap waar ik voorlopig tevreden mee ben. Helaas zit er een laklaag overheen waar je goed krassen op ziet enzo, maar van veraf zie je die toch niet :P. Ze zijn rond de 80 of 100 euro dat weet ik niet meer. Ik heb ook harry's horse gepast. Ik heb capmaat 58, dus sowiezo al niet al te klein, maar van HH heb ik ten minste 60 nodig voordat hij lekker zit. Nou dan heb ik echt net een champignonhoofd :P

GPAvind ik mooie caps om te zien en hoor er positieve verhalen over. Zelf zou ik er ooit wel eentje willen, zou het best kunnen kopen alleen ik heb het geld er nog niet voor over :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 12:44

En de kep, heb ik wel eens gezien bij Bosgra,...maar op internet kom ik er geen een tegen..

Over zadels,..ik heb toch echt een goede zadel en een goede cap.
Maar dat is off-topic.

Over ruiters/amazones die zo'n dure cap van rond de 400 euro kopen
leuk toch? Als je genoeg geld er voor hebt neem er dan gewoon 1,
verdiend de markt ook weer wat..en voor de mensen met een wat goedkopere,
die besteden vast meer uit aan andere zaken)

(oh en ga gerust verder met discuseren, vind het altijd erg boeiend
om andermans mening te weten, houd het aub wel een beetje
normaal)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:49

Shadow0 schreef:
__Jesper schreef:
Maar overal waar je hem kan kopen/bestellen oa. een topic hier op Bokt staat dat erbij, en aangezien je geen dingen die niet waar zijn mag neerzeten op internet of Bokt neem ik aan dat dat waar is.

Daar zou ik toch niet te zeer van uitgaan, zo vreselijk precies is men nou ook weer niet op Bokt :) Nog niemand heeft het toegelicht met een bron, tenminste niet wat ik gezien heb.

Staat niet alleen op Bokt hoor maar ook op (online) zaken. Lijkt me wel dat hun het van een bron hebben.
Ze mogen dat niet zomaar zeggen.

Chanelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:50

Ik heb een cap van 95 euro, van Equi Theme.
Zit erg fijn!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 12:56

ik heb even rongekeken, maar zo mooi vind ik die gpa caps niet,...hier een rijtje met lelijke eendjes.>>> :o
Afbeelding
speedAir^
Afbeelding
extreme riding^
Afbeelding
carbon etc.^

dan vind ik de HH veel mooiere uitstraling hebben, en de kavelkade ook wel
Afbeelding
HH^
Afbeelding
HH^
Afbeelding
kavalkade^

ach ja mijn mening maar die gpa is mij het geld niet waard :+

(maar nog even offtopic, wat betekent dat banketstaaf?)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:57

op bepaalde paarden draag ik (fout i know) geen cap, ik vind ze niet mooi, ze irriteren me en in ze zomer vind ik ze veel te warm. ik heb dr wel 1 voor 10 euro.. gekeurt en al:P deze is ondertussen wat een beetje kapot (kapje voor is eraf verder is hij nog perfect) maar dit was meer een nood oplossing ivb rijden op een manege waar het moest. op het paard waar ik nu op ga rijden ga ik ook zeker een cap dragen liefst koop ik me nog zoon body ding ook! want best grote kans dat ik dr af val int begin.... maar hoop natuurlijk van niet ;)

maar ik wil een degelijke cap liefts eentje die niet al TE lelijk is maar ook eentje die voor mijn budget betaalbaar is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:58

Banketstaaf is Boktcensuur.

Maar dan pak je ook wel foto's van die caps, daar komen ze idd niet mooi uit en die Carbon is ook nog een oudere versie.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 12:59

neem een kavelkade of hh, kijk hierboven maar even^

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:00

Ik heb een HH, niet te duur en zit me goed.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 13:00

bokt sencuur? oh hemel wat ben ik erg dat ik het niet weet maar ik weet ook niet wat dat betekent!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:03

Hahaha, dat is dat je sommige woorden niet mag zien. Bijv K*t en Kl*te verandert dan in poedersuiker en klote. :Y)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 13:04

oke bedankt!!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:08

Banketstaaf= l*llig Maar dat haalt bokt dan weg. Let maar eens op als je zelf iets post.

Ik heb zelf een HH bij mij zit die prima, ik merk ook nauwlijks dat ik hem op heb. (alleen dat irritante zonneklepje, daar merk ik het altijd aan als ik bezig, niet met rijden zadelen poetsen etc., ben zit in de weg.). Ik vraag me dan wel een beetje af in wat voor test die KEP getest is want als het tegen vergelijkbare prijs catagorieen is dan heb je daar natuurlijk niks aan.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 14:11

haha oke

toetyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:39

Ik heb er een van 70,-
Vind het wel goed, heb geen zin om 300,- voor een cap te betalen.
Misschien zijn die dure wel chiquer o.i.d, maarja, ik vind het niet nodig.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:00

Ik heb 2 HH caps, een gewone zwarte (65,- voor betaald) en een zwart-grijze (70,- voor betaald). Ik vind ze wel prima eigenlijk maar wil wel graag een GPA, vind die toch een stuk mooier en ja ik wil graag ook een beetje een mooie cap. Daarnaast houd ik van afwisseling en volgende maand komt er nog een zwart/bruine cap bij (ook 70,- geloof ik) dus wat betreft die goedkopere merken is dat wel beter aangezien ik 3 gpa caps niet zie zitten haha.

*Ik koop voorlopignog geen gpa omdat ik het zonde van al dat geld vind als ik er mee val en hem daarom weg moet doen. (moet zelf laarzen/caps etc betalen)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:05

Pebblesther schreef:
Ja die Casco bedoel ik dus ook Bitje. Dat ziet er gewoon niet uit, net een plastic fietshelm ofzo. En helemaal die glimmende die zijn erg!

Ik zou best een GPA willen hebben maar die zijn me nou eenmaal wat te duur.

Toch heb ik er jaren een gehad en dat vond ik prima zitten.
Wat maakt het uit hoe het er uit ziet?
Ik hoef er iig niet tegen aan te kijken hoor, ik weet niet hoe dat bij jou is? :D
Toen ik dat ding kreeg was ik jong en nog in de groei en dan is het gewoon zonde van je geld om een niet verstelbare te kopen vind ik.
Nu heb ik wel een niet verstelbare, die oude mocht na 10 jaar met pensioen. :o

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 00:17

Ik heb niet de duurste, gewoon goedkope als ze maar goed zijn en fijn zitten :)

Heb ze meestal van 50 tot 70/80 eurie's :)
Ik hoef ook niet perse zo'n GPA cap van 300 euro ofzo, is mij echt te duur als er net zo goed een goeie te krijge is voor 60 euro ;) Als ie maar veiligheid biedt en ik tenminste vind dat ie er goed uit ziet :D Tenslotte moet ik er mee rijden :P

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 00:25

Dit is de "kinder" GPA van 180 euro.
Ik ben er weg van.

Hij is niet zo duur, maar ontzettend fijn.

Afbeelding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 00:29

Ik geef nooit meer dan 60 euro uit aan een cap, ding hoef ook niet mooi te zijn: als het maar goed zit en veilig is :)
Helaas is mijn oude cap aan vervanging toe, maar pas ik geen enkele cap... hoera voor het ronde hoofd :+