ik heb een pony,, en nu? wat moet ik kopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Re: ik heb een pony,, en nu? wat moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:30

ik heb een super instructrice en geen papier.. dus wat dat betreft kan ik het helaas niet met je eens zijn :o

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:35

Tat_jana schreef:
ik heb een super instructrice en geen papier.. dus wat dat betreft kan ik het helaas niet met je eens zijn :o

ik zeg ook niet dat alle intructrices niet goed zijn..maar als je net begint
moet je wel oppassen. Ik heb gezien dat een jongen die ik al jaren ken net deed alsof hij z had gereden en super les kon geven tot hogere klasses..terwijl hij
A over het gereden niveau loog en
B geen enkele cursus had gevolgd..
En mijn oom rijdt ook paard nou die had die advertenties van die persoon gelezen en was helemaal enthoussiast..maar gelukkig konden we hem optijd waarschuwen aangezien die persoon al vele paarden had verprutst..
Vandaar ;)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 03:03

love_western schreef:
Maar kon je niet eerst beter je spul aanschaffen en dan pas een pony?

haha ja idd ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:07

Misschien een zadel en een goed passen hoofdstel ? :))

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:06

JustaLive schreef:
Misschien een zadel en een goed passen hoofdstel ? :))

heeft ze al ;)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:33

volgens mij is de ts nu zo erg geschrokken dat ze niet meer durft te reageren...

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:48

denk dat ze haar lijstje compleet heeft!:)

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:10

Ik zal even een ontopic bericht plaatsen zodat het forum weer gebruikt wordt waar hij voor is;)

Ik heb alleen pagina 1 en 4 gelezen, gezien het gekibbel tussendoor. Maar MEID het geeft niet dat je niet alles in huis hebt hoor, als je voor het eerst een pony koopt.
Dat sommige mensen boven mij dit wel doen, hoeft niet te zeggen dat jij dat ook moet.

Toen ik mijn pony kreeg had ik ook alleen de standaard dingen die ik erbij kreeg van de oude eigenaar. Pas over de jaren heen heb je zoveel spullen dat je zelfs dingen moet gaan verkopen ;)

Kwa de spullen... De meest noodzakelijke dingen heb je al.
verder zou ik er inderdaad rekening mee houden dat het april is..
de meeste paarden (die niet heel het jaar door kunnen) mogen rondom deze tijd het land op.

Zorg dus dat je alle spullen hebt die je nodig heb voor op het land.. vliegennetjes, vooral een reserve want ze verliezen ze vaak;) vliegenspray zei je zelf al, peesbeschermers zijn ook wel handig als je een druk paardje hebt.. die van mij kan niet zonder. Een oud halster is ook aan te raden als ze gaan rollen etc. want ik neem aan dat als je hem net hebt dat hij niet gelijk naar je toe komt gegaloppeerd.

Verder kwa de rest van je paard, zorg goed voor het onderhoud en alle basis benodigdheden en de rest kom je eigenlijk wel tegen als je bezig ben. Op dat moment zul je het vast wel even kunnen lenen van een ander, en dan kun je het daarna zelf aanschaffen. Succes met je paardje !!