Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kikovski schreef:Nog even een vraagje (weet niet of dat hier kan) maar zou ik nog op een new forest van 1.46 passen? (pony op de foto hierboven is 1.50 ongeveer)
Nouja ik was gewoon even nieuwschierig dus.. Ik ben trouwens ongeveer 1.70 (misschien iets kleiner) en ongeveer 50 kilo _Denise_ schreef:astridjhu schreef:@_Denise_: Dus alleen voor de shet. En zoals Amieey al zeg, de fjord, ijslander en tinker enzo? Andere sobere zware rassen?
Ijslander ben ik vergeten, die mag ook 20%sorry
Haflinger/fjord mogen zo'n 16%, andere koudbloeden zo'n 12%.

zaranka schreef:Ras: Stokmaat: gewicht paard: max. Ruitergewicht: Percentage
Shetlander 100 cm 200 kg 40 kg 20%
IJslander 1 135 cm 350 kg 70 kg 20%
IJslander 2 140 cm 450 kg 90 kg 20%
Haflinger 145 cm 500 kg 80 kg 16%
Warmbloed 1 160 cm 550 kg 71 kg 13%
Warmbloed 2 172 cm 700 kg 80 kg 12%
Koudbloed 1 165 cm 800 kg 96 kg 12%
Koudbloed 2 170 cm 900 kg 104 kg 12%
). Ik had een hele goede band met m'n pony (dat maakte het ook zo moeilijk) dus het was niet makkelijk. Maar als je wedstrijdjes met haar wil rijden, tja, dan ben je echt te groot. Oh nee... zeg het misschien verkeerd. Ik kreeg ooit bij een proefje 'pony te klein voor ruiter' op m'n staatje terug...
maar gaat echt goed hoor!
Sjemira schreef:Hallo allemaal,
Ik ga mijn paardje van 1.60 stokmaat verkopen omdat ik geen klik met haar heb.
Nu heb ik een leuke haflinger gezien van bijna 4 jaar met een stokmaat van 151, deze zal nog wel wat groeien. Ik ben zelf 1.65 groot en weeg zo'n 70 kg. Ik heb geen lange benen. Is deze Haflinger dan wel geschikt voor mijn lengte?
graag jullie reactie
Zidore schreef:Schrik wel van de reacties op de eerste foto. Heb nl. zelf ook heeel lang op een welsh gereden vroeger en ik groeide opeens heel hard... maar ja, verder was er niemand om op haar te rijden! Heb toen ook veel commentaar gekregen en dat raakt je best. Reed geen wedstrijden met haar maar alleen buitenritjes. Ben later dus maar lekker door afgelegen gebieden gaan rijden (minder commentaar haha!) en op een gegeven moment echt gestopt.. op een gegeven moment gaat het niet meer, hoe leuk je je pony ook vind. Maar qua gewicht en rijkunsten enzo maakt het natuurlijk niet uit (tot bepaalde hoogte). Ik had een hele goede band met m'n pony (dat maakte het ook zo moeilijk) dus het was niet makkelijk. Maar als je wedstrijdjes met haar wil rijden, tja, dan ben je echt te groot. Oh nee... zeg het misschien verkeerd. Ik kreeg ooit bij een proefje 'pony te klein voor ruiter' op m'n staatje terug...
Sta wel te kijken van de cijfers hierboven. m'n vriend wil nl. een keer op onze haflinger.. en hij weegt 100 kilo!! En we hebben een stevige haflinger hoor! Maar denk dat ik hem maar gewoon op het paard zet.. Maar ik weeg zelf ook meer dan 80 kilo..maar gaat echt goed hoor!
Vind de rest trouwens dus ook allemaal prima passen. Kijk als je paard/pony helemaal doorzakt en er klachten door krijgt.....
p.s. denk dat stef winston net zo lang (misschien zelfs langer???) is als loveRheSanne maar de foto toont gewoon heel anders... check de foto's nog maar eens!
). Jij zit ook zonder laarzen en daardoor vertekend het al veel meer. Denk dat ik echt dezelfde lengte had en mijn pony ook zoals op jouw foto!
)