.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Re: [YRT] [centraal]Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony Deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:11

Makkie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:13

ook qua gewicht? ik ben 1,70/1,75 m en weeg 58,5 kg

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:15

kan ook nog wel hoor :D

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:17

Eevj schreef:
Makkie!

wat heb je trouwens een heerlijk tinkertje ! :D
zag ik in de foto's in vorige deel :P

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:20

rasta, past goed leuke tekening heeft je pony..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:24

Past nog hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:15

_Jordy_ schreef:
rasta, past goed leuke tekening heeft je pony..

nouja, was hij maar mijn pony... hij is een manege pony

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:16

Past nog.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:18

Kikovski schreef:
Nog even een vraagje (weet niet of dat hier kan) maar zou ik nog op een new forest van 1.46 passen? (pony op de foto hierboven is 1.50 ongeveer)

Ik dacht ik quote nog wel even, want sommige mensen zeiden : past nog. Maar dan wist ik niet of ze het nou over de foto of over mn vraag hadden := Nouja ik was gewoon even nieuwschierig dus.. Ik ben trouwens ongeveer 1.70 (misschien iets kleiner) en ongeveer 50 kilo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:19

_Denise_ schreef:
astridjhu schreef:
@_Denise_: Dus alleen voor de shet. En zoals Amieey al zeg, de fjord, ijslander en tinker enzo? Andere sobere zware rassen?

Ijslander ben ik vergeten, die mag ook 20% :j sorry
Haflinger/fjord mogen zo'n 16%, andere koudbloeden zo'n 12%.

hoe zit dat met warmbloeden? (paarden en pony's)

femmetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:22

Eevj schreef:
Makkie!

idd, hahah

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:36

@ Rasta_love

zaranka schreef:
Ras: Stokmaat: gewicht paard: max. Ruitergewicht: Percentage
Shetlander 100 cm 200 kg 40 kg 20%
IJslander 1 135 cm 350 kg 70 kg 20%
IJslander 2 140 cm 450 kg 90 kg 20%
Haflinger 145 cm 500 kg 80 kg 16%
Warmbloed 1 160 cm 550 kg 71 kg 13%
Warmbloed 2 172 cm 700 kg 80 kg 12%
Koudbloed 1 165 cm 800 kg 96 kg 12%
Koudbloed 2 170 cm 900 kg 104 kg 12%

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:49

Schrik wel van de reacties op de eerste foto. Heb nl. zelf ook heeel lang op een welsh gereden vroeger en ik groeide opeens heel hard... maar ja, verder was er niemand om op haar te rijden! Heb toen ook veel commentaar gekregen en dat raakt je best. Reed geen wedstrijden met haar maar alleen buitenritjes. Ben later dus maar lekker door afgelegen gebieden gaan rijden (minder commentaar haha!) en op een gegeven moment echt gestopt.. op een gegeven moment gaat het niet meer, hoe leuk je je pony ook vind. Maar qua gewicht en rijkunsten enzo maakt het natuurlijk niet uit (tot bepaalde hoogte ;) ). Ik had een hele goede band met m'n pony (dat maakte het ook zo moeilijk) dus het was niet makkelijk. Maar als je wedstrijdjes met haar wil rijden, tja, dan ben je echt te groot. Oh nee... zeg het misschien verkeerd. Ik kreeg ooit bij een proefje 'pony te klein voor ruiter' op m'n staatje terug...

Sta wel te kijken van de cijfers hierboven. m'n vriend wil nl. een keer op onze haflinger.. en hij weegt 100 kilo!! En we hebben een stevige haflinger hoor! Maar denk dat ik hem maar gewoon op het paard zet.. Maar ik weeg zelf ook meer dan 80 kilo.. :\ maar gaat echt goed hoor!

Vind de rest trouwens dus ook allemaal prima passen. Kijk als je paard/pony helemaal doorzakt en er klachten door krijgt.....

p.s. denk dat stef winston net zo lang (misschien zelfs langer???) is als loveRheSanne maar de foto toont gewoon heel anders... check de foto's nog maar eens! :D

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:09

Stef_Winston: op deze foto lijkt het nog te passen!
Amieey: past nog!
rasta_love: past ook nog!

ilovehorsesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:27

Past nog goed! ;-)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:42

Past nog.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:39

Hallo allemaal,

Ik ga mijn paardje van 1.60 stokmaat verkopen omdat ik geen klik met haar heb.

Nu heb ik een leuke haflinger gezien van bijna 4 jaar met een stokmaat van 151, deze zal nog wel wat groeien. Ik ben zelf 1.65 groot en weeg zo'n 70 kg. Ik heb geen lange benen. Is deze Haflinger dan wel geschikt voor mijn lengte?

graag jullie reactie

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:56

Ooh, dat past prima hoor op die haf.

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:13

Sjemira schreef:
Hallo allemaal,

Ik ga mijn paardje van 1.60 stokmaat verkopen omdat ik geen klik met haar heb.

Nu heb ik een leuke haflinger gezien van bijna 4 jaar met een stokmaat van 151, deze zal nog wel wat groeien. Ik ben zelf 1.65 groot en weeg zo'n 70 kg. Ik heb geen lange benen. Is deze Haflinger dan wel geschikt voor mijn lengte?

graag jullie reactie

is dat die hengst ?
want ik heb er ook eentje gezien van 151 en 4 jaar

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:41

Zidore schreef:
Schrik wel van de reacties op de eerste foto. Heb nl. zelf ook heeel lang op een welsh gereden vroeger en ik groeide opeens heel hard... maar ja, verder was er niemand om op haar te rijden! Heb toen ook veel commentaar gekregen en dat raakt je best. Reed geen wedstrijden met haar maar alleen buitenritjes. Ben later dus maar lekker door afgelegen gebieden gaan rijden (minder commentaar haha!) en op een gegeven moment echt gestopt.. op een gegeven moment gaat het niet meer, hoe leuk je je pony ook vind. Maar qua gewicht en rijkunsten enzo maakt het natuurlijk niet uit (tot bepaalde hoogte ;) ). Ik had een hele goede band met m'n pony (dat maakte het ook zo moeilijk) dus het was niet makkelijk. Maar als je wedstrijdjes met haar wil rijden, tja, dan ben je echt te groot. Oh nee... zeg het misschien verkeerd. Ik kreeg ooit bij een proefje 'pony te klein voor ruiter' op m'n staatje terug...

Sta wel te kijken van de cijfers hierboven. m'n vriend wil nl. een keer op onze haflinger.. en hij weegt 100 kilo!! En we hebben een stevige haflinger hoor! Maar denk dat ik hem maar gewoon op het paard zet.. Maar ik weeg zelf ook meer dan 80 kilo.. :\ maar gaat echt goed hoor!

Vind de rest trouwens dus ook allemaal prima passen. Kijk als je paard/pony helemaal doorzakt en er klachten door krijgt.....

p.s. denk dat stef winston net zo lang (misschien zelfs langer???) is als loveRheSanne maar de foto toont gewoon heel anders... check de foto's nog maar eens! :D

Mee eens, Ik ben ook langer. Dat meisje op de eerste foto past er nog makkelijk op. Alleen haar bovenlijf lijkt lang, doordat de pony niet zo groot is. Daardoor geeft het een raar beeld.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:43

Nee, het is een merrie. Heb wel nog een proefrit gemaakt op een hengst van 5 jaar maar die was ongeveer 147 en vrij smal.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:10

[/quote]

Mee eens, Ik ben ook langer. Dat meisje op de eerste foto past er nog makkelijk op. Alleen haar bovenlijf lijkt lang, doordat de pony niet zo groot is. Daardoor geeft het een raar beeld.[/quote]

Ze is natuurlijk wel het topic begonnen, maar begrijp alle 'nee's' dan niet zo goed... Ze wordt best afgebrand.... en ik weet hoe het voelt, dus voelde het 'plaatsvervangend' zeg maar. Haar pony is ook best klein (korte rug) en daardoor lijk je ook al snel groter..

Zij zit met veel kortere beugels en zo lijkt het bij haar meer opgepropt (kon er ff geen ander woord voor vinden :D ). Jij zit ook zonder laarzen en daardoor vertekend het al veel meer. Denk dat ik echt dezelfde lengte had en mijn pony ook zoals op jouw foto!

Én op haar foto is ze hard aan het werk terwijl jullie gewoon lekker relax staan...

LoveRheSanne, heb je nog een andere foto??

Oh en Sjemira, kan helemaal prima hoor met die haf! (doen!! ;) )

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:11

Amieey schreef:
Eevj schreef:
Makkie!

wat heb je trouwens een heerlijk tinkertje ! :D
zag ik in de foto's in vorige deel :P

Dankjewel :D
Je kan door je lengte een paardje gigantisch uit zijn balans halen. En ik vind die eerste dus zeker wel te groot :)

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:43

Ik weeg ongeveer 75 kilo (inclusief zadel). En ik zag ergens staan dat ik niet zwaarder mocht zijn dan 71 kilo met mijn fries ??

Foto's staan in mijn profiel ;)