het paardenvlecht topic!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:12

Laatst bijgewerkt door Tamara op 18-02-09 23:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's in link

DmNqUe

Re: het paardenvlecht topic!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:13

ja welke spullen heb je er voor nodig en hoe moet je ze maken

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:15

Wat een mooie pony zeg :o en ook hele mooie manen! ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:04

DmNqUe schreef:
Is er hier ook iemand die weet hoe je mooie roosjes moet maken.

Als je in het begin van dit topic even mijn eerste post opzoekt zie je ook roosjes in de manen van mijn pony. Alleen was de draad op dus hebben we ze met elastiekjes moeten vastzetten. Hij heeft wel best lange manen dus er kwamen van die mooie grote roosjes uit. Ze zijn niet moeilijk, je begint bovenaan achter de oren en neemt een plukje van ongeveer 4 cm manen, de manen ernaast zet je even vast met een wasknijper/ speltje etc. En dan maak je vlechtjes, goede strakke vlechtjes (maar niet overdreven strak), deze maak je vast. Zo doe je de hele manen totdat je allemaal vlechtjes hebt (of je maakt meteen het roosje kan ook) Dan vouw je het vlechtje dubbel met het uiteinde onder. En dan vouw je het vlechtje nog een keer dubbel naar onder en doe je een elastiekje erom. Maargoed, ik weet hoe je ze moet maken en dan lijkt zo een uitleg wel logisch, dus heb even snel een tekeningetje gemaakt in paint. Hiermee moet het dus voor iedereen mogelijk zijn mooie roosjes te maken met elastiekjes! Want niet iedereen kan met naald en draad werken namelijk. Het uitroeptekentje wil zeggen dat het belangrijk is dat je voldoende van dat stukje overlaat anders floept het zo uit je elastiekje!

http://i122.photobucket.com/albums/o260 ... emaken.jpg

@DiegoWendy en xVanity22: Foto's moeten in een linkje staan. ;)

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:09

o, wist ik niet :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:29

Er staat op pagina 2 een moderator-opmerking. :)

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:32

Dus niet gelezen ;)

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 09:34

ow zo, hahaha, ik dacht echte roosjes. :D

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:47

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:52

die is best mooi gelukt!
ik vlecht ze altijd met te dikke plukken..
maar het gaat ook nog een beetje moeilijk met een shetlander van 10 maanden..

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 09:53

foto's in links!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:58

Bedankt ! haha de vlechtt was al half uitgezatk want hij zag er echt heel mooi uit !! :D

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:15

Lara_Silver schreef:
DmNqUe schreef:
Is er hier ook iemand die weet hoe je mooie roosjes moet maken.

Als je in het begin van dit topic even mijn eerste post opzoekt zie je ook roosjes in de manen van mijn pony. Alleen was de draad op dus hebben we ze met elastiekjes moeten vastzetten. Hij heeft wel best lange manen dus er kwamen van die mooie grote roosjes uit. Ze zijn niet moeilijk, je begint bovenaan achter de oren en neemt een plukje van ongeveer 4 cm manen, de manen ernaast zet je even vast met een wasknijper/ speltje etc. En dan maak je vlechtjes, goede strakke vlechtjes (maar niet overdreven strak), deze maak je vast. Zo doe je de hele manen totdat je allemaal vlechtjes hebt (of je maakt meteen het roosje kan ook) Dan vouw je het vlechtje dubbel met het uiteinde onder. En dan vouw je het vlechtje nog een keer dubbel naar onder en doe je een elastiekje erom. Maargoed, ik weet hoe je ze moet maken en dan lijkt zo een uitleg wel logisch, dus heb even snel een tekeningetje gemaakt in paint. Hiermee moet het dus voor iedereen mogelijk zijn mooie roosjes te maken met elastiekjes! Want niet iedereen kan met naald en draad werken namelijk. Het uitroeptekentje wil zeggen dat het belangrijk is dat je voldoende van dat stukje overlaat anders floept het zo uit je elastiekje!

@DiegoWendy en xVanity22: Foto's moeten in een linkje staan. ;)

Dankjewel :D :D zal het volgende keer met wedstrijd proberen

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:52

Ik heb morgen wedstrijd, heb net weer een hengstenvlecht geprobeerd te maken ... Maar het lukt me nog steeds niet, ik baal er echt van. Ga ik weer met losse manen op wedstrijd :S.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 11:29

je kunt ook gewoon vlechtjes, halve vlechtjes, knotjes, matje proberen.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:02

dr manen zijn afgeschoren (ze had bijna alles zelf al dr af geschuurd) maar nu groeien ze langzaam richting hang lengte maar vlechten kan voorlopig alleen in de staart

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:21

hoii
ik moet zondag een wedstrijd rijden op een manegepaard met redelijk korte (ong. handbreede), dikke manen die alle kanten ophangen.... ik weet dat je de manen ook los mag laten, als ze netjes 1 kant op hangen, maar dat is dus niet het geval en ik ga dus wel proberen om in te vlechten. als het echt niet lukt laat ik ze los maar heeft er iemand tips?
(weet niet of jullie het goed vinden als ik het hier post maar vind het ook een beetje onzin om er een nieuw topic voor aan te maken;))

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:04

@beestenfreak: natuulijk mag je hier posten! Ik zou je, als het om een onderlinge wedstrijd niet te veel zorgen maken om de manen. Pas als je officïeel gaat zou je er rekening mee moeten houden. Maar als je vlechten toch leuk vind heb je mischien wat aan de uitleg die ik eerder deze pagina heb gegeven. Ik quote wel even.

Lara_Silver schreef:

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:34

Hée,
Ik heb twee verzorgpony's een shetje met lange manen
en een Hackney met best korte en geknipte manen,

Nu eerst de Shet:
Dat matje vind ik erg leuk, en heb ik ook wel eens gedaan bij andere paarden,
Maar hoe maak je die hengstenvlecht eignlijk? Want lijkt me erg leuk om dat een keertje bij hem te doen

De Hackney:
Hij heeft best korte manen, is er iets wat je daarin kan vlechten?

Ik ben benieuwd
xXxx

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:01

Bedoel je erg korte manen met zeg maar overeind of hangt het tog wel? Als het hangt kan je er tog gewoon vlechtjes in maken?
En de Hengstevlecht is heel makkelijk om te maken, Als je ff zoekt heb je in het topic ergens een link en dan word het uitgelegd :j .
Ik zal een hengstevlecht wel strak maken want na 1 keer schudde is hij er anders uit.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:06

Het hangt nog wel gewoon, Ik gok zo'n 10 cm hangend, Ik ga opzoek naar een link xD

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:07

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:08

Sprietlover: Ja dan kan je gewoon een paar vlechtjes maken ;) is simpel en mooi!

kitag1rl: Mooi hoor :)

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:19

Even een stipje.

Mijn verzorgpony heeft aan 2 kanten manen zitten. Dus dan is het beste om een vlecht er boven op te leggen.
Ik zou dat morgen wel willen proberen. Maar hoe kan je het makkelijkste beginnen?
Ik heb het hele topic door gelezen, of heb ik er net over heen gelezen? Want die link met al die voorbeelden enzo. (paardenkapper ofzo) kon ik het niet helemaal begrijpen

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:36

ik wou heeel graag knottjes doen mjaa Billy's manen zijn er een beetje lang voor :n dus hou ikhet op een hengsten vlect :D