Hoelang rijd je, en hoeveel keer ben je gevallen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Esly

Re: Hoelang rijd je, en hoeveel keer ben je gevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:20

Ik rijd nou 6 jaar.
Ik ben de 1e 3jaar nooit gevallen..
Helaas kon ik het daarbij niet laten Tong uitsteken

Ik ben denk ik nu toch al wel vaak gevallen.
De tel ben ik verloren, ik denk dat ik rond de 10x zit ofzo.
Ik heb het net zitten tellen, en het is volgens mij, voor zover ik het me kan herinneren
11 keer.
Nooit echt hard, spierpijn, blauwe plekken & bulten.
Maar nooit iets gebroken oid.

Van vallen en opstaan leer je! Knipoog

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:25

Ik rij 6 en een half jaar. En ben nog maar 1 of 2 keer van een pony gevallen. alleen maar van manegepony's van m'n eigen paarden nog nooit.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:29

Ik rijd nu 2 jaar, en ben 2 keer van een paard afgevallen.
1 keer met een bosrit, alle paarden gingen ervandoor, paard bokken, ik schuin hangen, nog een keer bokken, en toen lag ik ernaast Clown Heb er alleen een zere neus aan overgehouden.

Ook nog een keer in een weiland, opstijgen, en daar gaattie, bokken rennen, vliegen, etc.. ben ik er met een zere kont vanaf gekomen, paard wilde meteen zijn excuses aanbieden, hij kwam helemaal naar me toe, Was best schattig, dus ben ik er weer opgestapt. Clown

Ik ben niet snel bang dus blijf er rustig opzitten als een paard raar gaat doen, ik ga dus niet echt gillend wegrennen...

Moet bekennen dat ik vroeger angstig was, maar dat heeft toch iedereen?
Laatst bijgewerkt door Fira op 18-12-08 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:30

ik rij 11 jaar en 8 keer gevallen ( best veel ) Bloos

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:10

haha nou dat valt wel mee hoor! het ligt er ook aan wat voor paarden je rijd enz. ik rijd 2/3 jaar ofzo, ben zeker wel 6 keer gevallen, maar ik rijd ook jonge paarden en lastige knollen Tong uitsteken

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:13

ik rij nu bijna 14 jaar en ben bij mijn eerste les er al zo'n 20 x afgevallen dus zal nu nog wel meer zijn. zal niks verbazen als ik al rond de 80 zit (hield er nogal van om op bokkerige pony's te rijden) heb ook wel gehad dat ik er in 1 les 3 x aflag. (viel vooral als we zonder zadel reden) verder dat ik echt hardt gevallen ben is zo'n 5 x . ik vind nu wel dat ik goed kan vallen en een aardige zit heb Lachen

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:39

crazygirl1 schreef:
Ik rij nu 2,5 maand en nog nooit gevallen wat eigenlijk zowat een mirakel is!:p Want mijn draver is nooit bezadelt geweesd en ik heb nooit paardgereden; ja ooit op een kamp waar we 30min ofz paardreden met zo echt van die manegepaarden die niet bewegen wat je er ook mee doet, en zo is Splendid helemaal niet Tong uitsteken

Ze heeft paar meter rodeo met mij gelopen, wegens nog niet genoeg spieren struikelt ze vaak en zeer fel, ze beweegt ook graag haar kopje tot op de grond waardoor ze nog meer struikelt he:p (maar nu hebben we haar hoofd lichtjes vast gemaakt zodat ze het veel minder kan doen), ze heeft al met mij gesteigerd omdat ze de piste niet op wou, soms verschiet zo ineens waardoor ze ineens in volle draf weg rent, ze draait nog niet goed dus belanden we vaak ineens te dicht bij de buitenkant van de piste en dus stopt Splendid ineens en ja dan blijft barbara daar zo half ophangen.. Dus ik mag echt wel nog van geluk spreken

Maar zoals mijn papa zegt: ge moet eerst 1000x vallen vooraleer je het deftig kan.. dus de eerste x zal ooit nog wel komen

jaja het is gebeurd!!! Ik heb vandaag mijn eerste (en bijna tweede) val meegemaakt Bloos

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:53

ik rij zeg maar 1,5 jaa bij de manege versprijd en nu ene vz pony en ik ebn nog nooit gevallen en van mijn eigen pony die ik had maar 1x en daar weet ik niks meer vn:P

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:52

Ik rijd 8 jaar, vaak, echt vaak gevallen ROFL.
Ook een paar keer iets gebroken, gekneusd of heel blauw..

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:43

ik rijd zo ongeveer 7 jaar of langer denk ik, ben er echt al meer dan 5x afgevallen, na de 5 keer heb ik het niet echt meer bijgehouden.. Even denken Sigaar ik denk zo'n 10x ofzo?? Ik ben echt een risico-mensje Tong uitsteken Heb een keer hersenschuddig gehad maar daarna nooit meer iets. Ben ook wel nog nooit van eigen paard afgevallen Haha! (ojee afkloppe!! Dromen )

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:39

Ik rij sinds september 2005 echt paard. Daarvoor heb ik ook wel eens op paarden en pony's van vriendinnen en collega's gezeten. Als ik ga rekenen vanaf september 2005 dan ben ik er nu ongeveer 4 of 5 keer afgevallen. Gelukkig niets erger dan blauwe plekken en een gekneusd ego.

Als ik de keren daarvoor ook meetel zit ik wel op een keer of 10 dat ik er afgevalen ben. En daar was het het ergste een zwaar gekneusde heup. Dat was echt geen pretje, het was midden winter in de buitenbak dus je krijgt meteen al een klap op je spieren van de kou. En dan moest ik ook nog met een zwaar gekneusde heup in mijn 4x4 stappen, dat was dus erg lastig omdat die behoorlijk hoog is. 's avonds thuis lekker in bad gaan liggen, helaas mocht dat niet baten. Ik heb er een paar weken last van gehad.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:54

ik rijd nu 8 jaar en ben 4 keer gevallen.
Een keer met een salto eraf, een keer heel hard tegen de boom aan geslingerd, een keer met paard en al en een keer plat op mn buik.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:58

_Question schreef:
ik rijd nu 8 jaar en ben 4 keer gevallen.
Een keer met een salto eraf, een keer heel hard tegen de boom aan geslingerd, een keer met paard en al en een keer plat op mn buik.

salto is ook erg populair bij mij Vork

ClaudidasxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:33

ik rij pas 3/4 jaar Bloos

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:08

Ik rij nu .. 13 jaar. En ben er echt al ongeveer 50 keer gevallen. Maar nooit iets gebroken of gekneusd!! Kwam door me vorige pony Melody. Welsh C!! Een ongeloofelijke schat. Maar oow zo ontdeugend

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:14

ik rij nu ongeveer 8/9 jaar. Ik zou niet weten hoevaak ik denk 15 keer zoiets. Tong uitsteken

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:53

Ik rijd nu ongeveer 4 jaar en ik ben nog geen 1 keer gevallen Lachen

sandravra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:02

Ik ben ongeveer 6/7 keer gevallen in vijf jaar rijden. Wel twee keer lelijk gevallen, gekneusde nek en nu een gebroken enkel.
Maar met de fiets kun je ook vallen..

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:11

ik rij al 7 jaar, en ik ben al onterbare keren gevallen Haha!.
Ik ben gelukkig nooit erg ongelukkig neergekomen.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:14

Rijd 9 jaar intensief, ben ontelbaar vaak gevallen waarvan ik 1x niet meer kon lopen, 2x nek niet meer goed kon draaien en 1x geopereerd moest worden, de rest van de vallen hadden geen gevolgen (behalve spierpijn Tong uitsteken ).

En toen ik 4 jaar was van pony afgerold en pols gebroken maar daar weet ik niks meer van Huilen van het lachen

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:10

Alweer 29 jaar, en hoe vaak gevallen...? Tja, de laatste keer was een jaar of 10 geleden in ieder geval, tijdens het inrijden van mijn toenmalige paardje. (Tip: Draag nooit ineens een lange waxjas zonder ze daar eerst aan te laten wennen! Haha! ) Verder, tja, dat zal je niet op twee handen kunnen tellen denk ik... Maar de meeste "serieuse" blessures heb ik opgelopen naast het paard.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:12

Ik rij nu 9 jaar en ben nog nooit echt er af gevallen wel drie keer met paard en al, is ook erg prettig.
Wel 500 keer bijna dat ik echt naast hang en mezelf dan nog net omhoog kan trekken.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:16

Ik rijd nu 3 en een half jaar.
En ben er nu 2 keer afgeknikkerd Haha!
Allebei op een niet zo'n fijne manier, namelijk:

1. Ik vloog tegen de bakrand. (Verder niks ergs, alleen rug beetje gekneusd)
2. Ik vloog van mij pony, en die pony liep over mijn hoofd/cap heen. (En toen was mijn bril in mijn wenkbrauw gesneden, en daar zit nu een ongelooflijk mooi litteken Vingers aflikken )

aalblas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:23

Ik heb mijn paard nu 4 jaar en ben er in het begin 1 keer vanaf gevallen. Het duurde wel drie maanden voordat ik weer helemaal heel was. Niets gebroken hoor, maar gewoon erg stijf.

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:19

ik rijd ongeveer 4-5 jaar, ik ben echt al meer dan 30x gevallen!!! Ik kan echt heel slecht mn evenwicht houden op bokkende pony's of paarden, en vooral als ik moet springen op een pony die weigerd red ik het niet om in 1 les 0x te vallen Tong uitsteken