Mijn buurman is paardenmishandelaar!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laurahi

Mijn buurman is paardenmishandelaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 15:17

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
Ik moet dit verhaal even kwijt

Mijn buurman (ik zal geen namen noemen) is een paardenmishandelaar!!! (hij is dressuur instruceur, zijn vrouw is een topdressuur amazone!!!)
Op veulens van een week uit gaat hij met zijn hele gewicht liggen om te leren dat hij niet zomaar op mag staan.
Vanmiddag toen ik langs liep, liep hij in de bak met een paard met de lange lijnen.
Het paard wou niet aan de teugel lopen. Mijn buurman gaf het een hele harde klap met de zweep waarna het paard steigerde.
De buurman gaf weer een harde klap en trok heeeeel hard aan de teugels. Het paard ging weer steigeren en kreeg weer een paar harde slagen met de zweep. Toen hij eindelijk aan de teugel ging hing de buurman zijn hele gewicht aan de teugels. Het paard kreeg dus meer dan 80 kilo in zijn nek, dit deed hij wel 5 minuten!!! Waarna het paard weer ging steigeren....

Ikzelf hou van natuurlijk omgaan met paarden en vind dit echt heel erg, ik wil later dan ook zorgen dat alle mensen natuurlijk met paarden omgaan. Maar ik snap gewoon niet dat mensen op die manier als mijn buurman met paarden om willen gaan maar volgens mij is dat doodgewoon in de paardensport wereld. Ik snap niet dat mensen dat een leuk vak vinden paarden afranselen Boos! .

SanderD

Re: Mijn buurman is paardenmishandelaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:21

laurahi schreef:
, ik wil later dan ook zorgen dat alle mensen natuurlijk met paarden omgaan.

Ik zou zeggen, goede gelegenheid om nu bij je buurman te beginnen en hem daarop aan te spreken. Weet niet hou oud je bent, anders vraag je het aan je ouders of zo.

En duidelijk mag wezen dat een dier op een dergelijke manier behandelen níét normaal is, ook niet in de 'paardenwereld'. Ook al zitten er jammer genoeg altijd rotte appels in de mand.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:23

penny

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:23

Ik zou hem een nette brief ofzo schrijven, dat je opgemerkt hebt, dat hij niet netjes met zijn paarden omgaat.
Als je dit niet kan of durft, even je ouders hierover aanspreken, en vragen of zij wat willen doen.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 09-07-08 15:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:24

laurahi schreef:
Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
Ik moet dit verhaal even kwijt

Mijn buurman (ik zal geen namen noemen) is een paardenmishandelaar!!! (hij is dressuur instruceur, zijn vrouw is een topdressuur amazone!!!)
Op veulens van een week uit gaat hij met zijn hele gewicht liggen om te leren dat hij niet zomaar op mag staan.
Vanmiddag toen ik langs liep, liep hij in de bak met een paard met de lange lijnen.
Het paard wou niet aan de teugel lopen. Mijn buurman gaf het een hele harde klap met de zweep waarna het paard steigerde.
De buurman gaf weer een harde klap en trok heeeeel hard aan de teugels. Het paard ging weer steigeren en kreeg weer een paar harde slagen met de zweep. Toen hij eindelijk aan de teugel ging hing de buurman zijn hele gewicht aan de teugels. Het paard kreeg dus meer dan 80 kilo in zijn nek, dit deed hij wel 5 minuten!!! Waarna het paard weer ging steigeren....

Ikzelf hou van natuurlijk omgaan met paarden en vind dit echt heel erg, ik wil later dan ook zorgen dat alle mensen natuurlijk met paarden omgaan. Maar ik snap gewoon niet dat mensen op die manier als mijn buurman met paarden om willen gaan maar volgens mij is dat doodgewoon in de paardensport wereld. Ik snap niet dat mensen dat een leuk vak vinden paarden afranselen Boos! .

grinnik, geloof me dat zou niet zo gezellig worden hoor

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:25

tjah het is weer vakantie... Vork

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:26

Misschien was het wel een heul stout paard?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:26

elibeest schreef:
penny

Verward Verward Was da voor onzin?

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:27

als je serieus wil overkomen moet je het misschien op een iets andere manier formuleren;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:31

laat dat kind toch ze bedoelt het zo goed, ongeacht hoe ze het formuleert

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 15:32

Maanling schreef:
Misschien was het wel een heul stout paard?

Nou het lag niet aan het paard!!! Het ligt gewoon aan die man!! Een paard kent dat niet en is heel erg bang het kan er niets aan doen dat hij zo reageert dat doet hij van nature...!!!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:33

Sander_ schreef:
laurahi schreef:
, ik wil later dan ook zorgen dat alle mensen natuurlijk met paarden omgaan.

Ik zou zeggen, goede gelegenheid om nu bij je buurman te beginnen en hem daarop aan te spreken. Weet niet hou oud je bent, anders vraag je het aan je ouders of zo.

En duidelijk mag wezen dat een dier op een dergelijke manier behandelen níét normaal is, ook niet in de 'paardenwereld'. Ook al zitten er jammer genoeg altijd rotte appels in de mand.

Er zijn wel ergere dingen die 'normaal' zijn in de paardenwereld hoor..
Trekken aan 2 lange lijntjes en slaan met een zweep is nog niet eens topje van een ijsberg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:34

Ik zou wel graag de buurmans kant van het verhaal willen horen...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:34

Misschien wilde het paard gewoon niet doorlopen en kreeg ie na een paar keer vriendelijk vragen een wat strengere opdracht?

Dat kan.

Jo krijgt ook wel eens een mep.

En hoe hoger de bok
Hoe harder de mep

Maar goed, als het echt zo erg is als je zegt: dan zou ik het er eens met iemand over hebben. Ouders, of buurman zelf.

broek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:36

laurahi, je hebt helemaal gelijk!! dat kan ook niet..maar je kan er ook heel weinig aan doen..en een nette brief schrijven heeft geen zin.
Dit zijn vaak "zit al jaren in het vak..en het werkt bij mij goed' mensen.
Laat iig zien aan andere mensen hoe hij vind dat er met paarden omgegaan moet worden! zo begin je ergens..

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 15:39

Maanling schreef:
Misschien wilde het paard gewoon niet doorlopen en kreeg ie na een paar keer vriendelijk vragen een wat strengere opdracht?

Dat kan.

Jo krijgt ook wel eens een mep.

En hoe hoger de bok
Hoe harder de mep

Maar goed, als het echt zo erg is als je zegt: dan zou ik het er eens met iemand over hebben. Ouders, of buurman zelf.

Hij kreeg die klappen met de zweep omdat hij niet goed afboog!!
Kijk een pak slaag vind ik sobieso slecht met de opvoeding van alle dieren maar heel soms is het wel nodig als een dier express vervelend doet, maar als een paard bang is vind ik dat je niet dat je het daarvoor moet straffen, doe je dat wel dan word het alleeen nog maar banger en dan zal het verzetten..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:39

_Anca_ schreef:
Ik zou wel graag de buurmans kant van het verhaal willen horen...

Dat is niet zo moeilijk hoor Haha!
Gewoon even het telefoonnummer opzoeken... Knipoog

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:39

penny tijd?

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 15:40

broek schreef:
laurahi, je hebt helemaal gelijk!! dat kan ook niet..maar je kan er ook heel weinig aan doen..en een nette brief schrijven heeft geen zin.
Dit zijn vaak "zit al jaren in het vak..en het werkt bij mij goed' mensen.
Laat iig zien aan andere mensen hoe hij vind dat er met paarden omgegaan moet worden! zo begin je ergens..

Oke, dat zal ik doen!!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:43

Dames, als jullie een probleem hebben met de leeftijd van Laurahi en de manier van uitdrukken reageer dan niet op een topic in Young Rider Talk!

Voor Laurahi, ik ben bang dat je hier niets mee kunt. Ik snap dat het erg is om te zien maar helaas gebeurd dit heel veel.

Hopelijk gebeurd het niet vaker bij de buurman. Als het echt te gek gaat misschien hem een keer vragen waarom hij dit doet en of het niet anders kan.

Succes

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:44

Ik denk niet zo zeer dat er een probleem met de leeftijd is.
Meer het feit dat er wéér iemand van haar leeftijd roept dat zij weet dat er iemand een paardenmishandelaar is...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:46

*zoekt even de pennypatrouilleregels na*

hmmm

*zoek*

Kan toch zo snel niets vinden over mishandeling door buurmannen...

Misschien is die man wel echt bruut bezig.

zou kunnen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:47

Ze kunnen het wel vaak heel overdreven brengen.. als ze nu de achtergrond informatie kent en die erbij vermeld.
Kun je opmaken het het juist handelen is of niet, beetje nutteloos dit. en dat ze iedereen natuurlijk met paarden om wil laten gaan komt wel erg penny over ja
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 09-07-08 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Equimotion

Oh ik weet al wie jouw buurman is geloof ik Haha!

Miracle_

Maureenn schreef:
penny tijd?

Laat jij dan zien hoe volwassen je bent?! Nors opkijken