Ik moet dit verhaal even kwijt
Mijn buurman (ik zal geen namen noemen) is een paardenmishandelaar!!! (hij is dressuur instruceur, zijn vrouw is een topdressuur amazone!!!)
Op veulens van een week uit gaat hij met zijn hele gewicht liggen om te leren dat hij niet zomaar op mag staan.
Vanmiddag toen ik langs liep, liep hij in de bak met een paard met de lange lijnen.
Het paard wou niet aan de teugel lopen. Mijn buurman gaf het een hele harde klap met de zweep waarna het paard steigerde.
De buurman gaf weer een harde klap en trok heeeeel hard aan de teugels. Het paard ging weer steigeren en kreeg weer een paar harde slagen met de zweep. Toen hij eindelijk aan de teugel ging hing de buurman zijn hele gewicht aan de teugels. Het paard kreeg dus meer dan 80 kilo in zijn nek, dit deed hij wel 5 minuten!!! Waarna het paard weer ging steigeren....
Ikzelf hou van natuurlijk omgaan met paarden en vind dit echt heel erg, ik wil later dan ook zorgen dat alle mensen natuurlijk met paarden omgaan. Maar ik snap gewoon niet dat mensen op die manier als mijn buurman met paarden om willen gaan maar volgens mij is dat doodgewoon in de paardensport wereld. Ik snap niet dat mensen dat een leuk vak vinden paarden afranselen
.