Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marigold schreef:dan vraag ik me toch af eigenlijk, waarom monster niet meer op haar pony past, maar een volwassene wel op een ijslander.
en bijvoorbeeld een beetje groot kind weer niet op een shetlander.
wat maakt de ijslander sterker dan een pony?
en bijvoorbeeld een new forester, dat is eigenlijk ook gewoon een gezinspony, dus zowel voor de ouders als voor de kinderen?
de pony waar monster op rijd, ziet er compact en pony achtig uit.
ze moet er imo geen echte dressuur meer mee gaan rijden, maar lekker buiten rijden kan volgens mij echt geen kwaad!
en op de ijslander vraag wil ik nu toch echt wel graag een keer antwoord, want er word wel gezegd dat mensen uit ijsland op die pony's rijden maar het is (of was altijd) het enige ras op het eiland!
maar ze worden nu al zo lang gewoon in nl gefokt, ja toch?
shets dus net zo, daar reden ook volwassenen op op die eilanden, maar nu lees ik steeds een theorie dat ze nu zo zijn doorgefokt dat ze niet meer te vergelijken zijn met de oorspronkelijke shets?
en ijslanders, waarom hebben die dan geen last van de hefboomwerking van een lang bovenlichaam?
en dan tot slot, is het eigenlijk niet zo dat rijden per definitie slecht is voor een paard of pony?
ook als de ruiter wel 'past' volgens die hier gehanteerde maatstaven?
ik hoop op serieuse reacties
pluttersput schreef:Ik vind dat je op een pony kan rijden zolang de pony zelf er plezier in heeft, en er niet onder lijd. Dus als je wat lang bent, maar de pony gaat er niet anders van lopen enzo, dan vind ik dat het nog gewoon kan. En idd, een ijslander..
superwoman schreef:Zeker een onduidelijke foto.
Volgens mij zitten je beugels op springstand?
Ik vind je wel te groot ( maar of je veelste groot bent kan ik niet zien)