grondwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aknir

grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 16:49

wie weet iets leuks wat je met je paard kan doen Haha!
niet rijden maar iets aan de hand Pling

alvast bedankt Haha!

groetjes danielle Pling Haha! Clown

Fietspomp

Re: grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:13

volgen in stap en draf
Volgen als je achteruit loopt *pony ook achterruit laten lopen
Halt houden en wachten op bepaalt punt dan weer roepen en bij je laten komen. Etc.
Allemaal van die kleine dingetjes die best leuk zijn. VD is ook leuk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:14

Vd

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:15

Ik volg dit topic even. Vind het ook wel leuk om met mijn verzorhaffie iets aan de hand te gaan doen. Maar heb echt geen idee WAT. Heb 1 keer VD gedaan, maar dat vond ie niet zo heel errug leuk, volgens mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:18

nienke_92 schreef:
Ik volg dit topic even. Vind het ook wel leuk om met mijn verzorhaffie iets aan de hand te gaan doen. Maar heb echt geen idee WAT. Heb 1 keer VD gedaan, maar dat vond ie niet zo heel errug leuk, volgens mij!

wat heb je dan gedaan mischien vind hij de basis niet leuk (mijne vondhet eerst ook niet leuk en nu wel ) Haha!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:21

Dan ben ik wel benieuwd wat jij met je paardje gedaan hebt! Wat heb jij gedaan met VD? Ik heb het wel in de bak gedaan. En als mijn verzorghaffie de bak al ziet, wordt hij depri! Misschien lag het daaraan!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:22

nienke_92 schreef:
Dan ben ik wel benieuwd wat jij met je paardje gedaan hebt! Wat heb jij gedaan met VD? Ik heb het wel in de bak gedaan. En als mijn verzorghaffie de bak al ziet, wordt hij depri! Misschien lag het daaraan!?

ik heb het complimnet gedaan (basis kon hij al) en heb het hem aan geleert in de wei (ik heb geen bak )

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:23

Maar wat heb je precies gedaan dan? Ik heb me nog niet zo verdiept in de VD. Dus was wel benieuwd naar wat je dan zoal doet! Kan ik dan nog wat van leren!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:23

nienke_92 schreef:

Je kan het ook leuk voor hem maken in de bak Knipoog Wat doe je zoal in de bak? En wat deet je toen voor VD? Want het kan ook zijn dat je gewoon met iets wat te moeilijk was begon Lachen

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:24

Zie mijn onderschrift voor 2 van de VD dingen die ik op dit moment doe met [***] Knipoog

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:28

Vet knap! Hoe lang ben je daar al mee bezig en hoe bereik je dat in vredesnaam? Mijn haffie is liever lui dan moe! En hoe kun je het in de bak leuk maken dan? Ben wel benieuwd!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:35

Wat doe je zoal in de bak? Als je er alleen maar serieus rijd is dat natuurlijk niet altijd even 'leuk' voor je haf Knipoog. Als je hem er afentoe in opjaagd of lekker laat rollen los zet met een andere pony of iets dergelijks is het al gauw ook een plek waar hij 'lol' belleeft Lachen Als hij daar zijn dagelijkse rondjes moet lopen is het natuurlijk logisch dat hij het niet altijd even leuk vind in de bak, je hebt soms pony's die niet zo van 'hard' werken houden Tong uitsteken

[***] kon voor de zomervakantie al de beginsellen van buigen. Zie deze foto: http://img437.imageshack.us/img437/5203/1001047ea8.jpg
Pas geleden (zoals in het topic staat) heb ik een klikker gekocht, ben toen overgestapt op klikker training en binnen 2 dagen begreep ze de bedoeling van het buigen en het compliment. Ik ben nu bezig met het verbeteren ervan (hoofd op juiste plaatst brengen etc.) en ik wil het haar op stemcommando leren.

Je moet dit alleen niet zommaar even aan je pony leren. Je moet je er wel eerst in verdiepen aangezien er vanuit deze positie (als je het fout doet) er bij een val de pony nekletsel kan oplopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:55

nienke_92 schreef:
Vet knap! Hoe lang ben je daar al mee bezig en hoe bereik je dat in vredesnaam? Mijn haffie is liever lui dan moe! En hoe kun je het in de bak leuk maken dan? Ben wel benieuwd!

uhmm op http://www.pink-horizon.nl staat heel duidelijk hoe je het aan kna leren en wat doe je normaal in de bak (rijden of niet ???) mischienj kun je hem soms na het rijden los laten om te rollen en na het VD dan ook even los laten (staat je pony op stal of 24/7 wei)

ff een foto in het compliment

http://img292.imageshack.us/img292/8075/hpim2780dv5.jpg

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:10

Anoniem schreef:
nienke_92 schreef:

uhmm op http://www.pink-horizon.nl staat heel duidelijk hoe je het aan kna leren en wat doe je normaal in de bak (rijden of niet ???) mischienj kun je hem soms na het rijden los laten om te rollen en na het VD dan ook even los laten (staat je pony op stal of 24/7 wei)

Ook mijn tip Knipoog
Maar die foto van het compliment. De pony leer het aan door zijn hoofd tussen de benen te vragen en dan steeds verder naar achterren te gaan. Als de pony eenmaal op commando al in het compliment gaat dan kun je in principe het hoofd naar de borst gaan vragen. Dat is veiliger Knipoog. Ben je hier ook mee bezig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:15

[/quote]
Ook mijn tip Knipoog
Maar die foto van het compliment. De pony leer het aan door zijn hoofd tussen de benen te vragen en dan steeds verder naar achterren te gaan. Als de pony eenmaal op commando al in het compliment gaat dan kun je in principe het hoofd naar de borst gaan vragen. Dat is veiliger Knipoog. Ben je hier ook mee bezig?[/quote]

jah ben ik mee bezig

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:22

Super. Echt bedankt. Ik heb er echt 0,0% verstand van! Dus ik hier kan ik echt heel erg veel mee!
Normaal rijd ik alleen maar in de bak. Verder doe ik eigenlijk niks anders in de bak dan dat! En Rinse staat 24/7 buiten in de wei. Ik ga het iig proberen! Maar misschien wordt het wel helemaal niets! Maar iig bedankt!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:38

VD, lange teugelen, wandelen, enz

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:48

nienke_92 schreef:
Super. Echt bedankt. Ik heb er echt 0,0% verstand van! Dus ik hier kan ik echt heel erg veel mee!
Normaal rijd ik alleen maar in de bak. Verder doe ik eigenlijk niks anders in de bak dan dat! En Rinse staat 24/7 buiten in de wei. Ik ga het iig proberen! Maar misschien wordt het wel helemaal niets! Maar iig bedankt!

Verdiep je er wel eerst in he Knipoog En zet hem afentoe gewoon los in de bak Lachen succes!

aknir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 19:00

hallo allemaal bedankt voor de tips.
maar jullie willen dus graag wetten wat ik doe?

ik gaa mestal los longeren.
dat is echt supper leuk.
maar ik wil nu wel eens iets anders doen dan dat.
daarom vraagde ik jullie wat je allemaal kon doen.
nou ja alvast bedankt Haha! Clown Duivel Pling

HFerguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:57

Wat ook leuk is om met dubbel longe te werken.

of lange teugel, kun je ook errug leuke oefeningen doen.
-waarom laat je hem niet springen/cavaletteren aan de longe?

Je kunt ook gaan oefenen met longeren zonder lijn.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:57

Dat gaat bij mij al heel goed: longeren zonder lijn. Rinse heeft vroeger voor de kar gestaan dus luistert hij echt onwijs goed naar de stem. Dus dat hoef ik niet meer te oefenen! Maar VD dat wil ik nog wel eens een keer proberen. Ik zal het eens heel goed doorlezen!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:06

DarkDreamer schreef:
volgen in stap en draf
Volgen als je achteruit loopt *pony ook achterruit laten lopen
Halt houden en wachten op bepaalt punt dan weer roepen en bij je laten komen. Etc.
Allemaal van die kleine dingetjes die best leuk zijn. VD is ook leuk Knipoog

dit klopt niet, als jij een stap achteruit zet moet je je pony aanleren om dan een stap vooruit te doen. Als jij een stap vooruit doet moet je een stap naar achteren doen. Zulke oefeningen kan je trainen, en je kan bijvoorbeeld met je paard over een zeil lopen, of door plassen, als je paard daar bang voor is. Zo kun je een angti angst training doen. JE kan ook aan de hand metje paard gaan stappen en hem leren je te volgen, zelfs als het halster afgaat. heel leuk om te doen!

HFerguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:28

Pjotr, een ford(FJORD) heeft bij ons leren liggen. ook leuk om te doen.

Of voetjes geven...

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:20

heb even jullie verhalen gelezen,
hoe wil je je pony leren om zonder longeerlijn te longeren?
beauty wil nog niet eens goed met longeerlijn longeren..

aknir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 18:38

ik longeer meestal ook zonder lijn.
dat doe ik met zweep.
mar nu zou ik graag andere dingen doen.
Afbeelding
hier ben ik nog even met aknir met onse eerste wedstrijd Haha! Pling