Krijg altijd maar weer hetzelfde te horen hoor :@

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesandme

Krijg altijd maar weer hetzelfde te horen hoor :@

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 19:12

Krijgen jullie het ook altijd te horen? Van vriendinnen, ouders wie dan ook.
Ja je zal niet altijd paardrijden. Je zal er mee stoppen dat doe je niet meer als je ouder bent. bla bla..
En dan onstaat weer de discussie over paardrijden.
Met mijn ouders nog niet zo erg. Alleen me vader vind het te duur en houd niet echt van paarden maar begint daar niet echt over.

Maar vooral me vriendinnen heb 3vriendinnen die paardrijden dus die zeggen niks. Maar die andere wel jaa ik weet zeker dat je over 2jaar paarden helemaal gehad heb en niet meer wild paardrijden. Dat soort oliebol. weetje ik kan er echt niet tegen en word er ook best wel sjaggie van.

Ik doe het al iets van 7 - 8 jaar en vind het nog steeds super leuk. Doe nu zelfs een dierenopleiding waar paarden zijn. En mijn grootste droom is later een eigen paardje te kunnen kopen. Maar volgens me vriendinnen is dat waanzin en zal ik er toch zo mee stoppen.
OK ik hoor vaak dat als meiden 15 - 16 worden stoppen met paardrijden omdat vriendinnen, uitgaan en jongens belangrijk zijn. Dat vind ik ook belangrijk maar paardrijden is belangrijker en ben nu al 16 en vind het nog steeds super leuk. Tong uitsteken En ben ook nog lang niet van plan te gaan stoppen..

Jullie ook wel eens deze discussie gehad?
Weet niet of het hier goed geplaatst is sorry dan daarvoor. Dan kan het altijd goed gezet worden.
Maar moest ffies me frustratie kwijt over deze discussie Tong uitsteken Tong uitsteken Haha! Knipoog Lachen
Laatst bijgewerkt door Horsesandme op 15-11-06 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

prii

Re: Krijg altijd maar weer hetzelfde te horen hoor :@

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:24

Ik herken het helemaal !
Zegge ze van : Wacht maar totdat je een paar jaar ouder ben ! En als je een vriendje heb zal het wel helemaal over gaan die paardengekte. Word dr soms echt gek van ! Boos!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 19:26

haha ja dat heb ik nu ook Lachen
Nou toen ik een vriend had bleven de paardjes nog steeds voor gaan hoor Tong uitsteken en blijf het leuk vinden wat de andere ook zeggen Tong uitsteken

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:30

ai, ik ken het. Maar bij mij ist nog altijd een prima combi hoor;
2 paarden, school, vriendje, grote groep waarmee we in het weekend leuke dingen doen... Heerlijk, mijn drukke leventje!

Paar dingen zijn er zo af&toe wel;
- Ik drink geen alcohol
- Paarden gaan altijd voor, en als het regent bijv. & ik zit lekker bij vriendlief binnen, dan baal ik wel, maar ga uiteindelijk toch wel.

& verder... neuh, vind het prima gaan zo. Ben trouwens 14 Lachen

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:31

ik heb die discussiee zooooooooooooooo vaak gehad! Vooral met vriendinnen! Me ouders vinden paarden wel leuk vooral mijn moeder!

Ik ben nu 18 en rijd al 12 jaar! En paarden gaan nog steeds voor me vriend! Naja ex-vriend heb het gisteren toevallig uitgemaakt omdat hij vond dat ik minder moest gaan paardrijden! NEVER! Ik wil best misschien iets sneller me ding doen als hij er is maar ga het er niet voor afzeggen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:32

Met me vriendinne geven der niks om! en vinden het alleen maar stom dat ik zo vaak bij de paarden ben.
mijn ouders geven er gelukkig niks om en vinden paarden juist hardstikke leuk, me vader rijd me altijd naar de rijvereniging wedstrijden ect. ben egt heeeeeel blij dat ze het leuk vinden en het voor me willen doen.
me vriendinen ag die laat ik maar wat banketstaaf ik weet wel beter Haha!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 19:32

ok Knipoog dat bedoel ik het kan gerust en vind niet dat andere er dan mee moeten bemoeien of het wel of niet kan. En of je wel of niet te oud bent voor paardrijden. Vind dat er geen leeftijd aangebonden is. Dat hun paarden nou niet leuk vinden. Naja eigen keus zal ik me niet mee bemoeien maar hoeven ze dat dus ook niet bij mij te doen Tong uitsteken

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:33

natuurlijk zijn er ook echt heel veel die rond die leeftijd stoppen ivm vriendjes enzo, zie het genoeg gebeuren!
Maar als je echt fanatiek bent blijft het wel hoor!
Zit gewoon in de bloed of zo!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:33

Het vervelende is dat het heel vaak ook écht waar is Tong uitsteken Heel veel meiden van een jaar of 16 raken uitgekeken op de paardjes en vinden de jongetjes leuker (interessanter vooral) Maar ook heel veel die-hards overleven de pubertijd mét paardenliefde (ik ook bijvoorbeeld Tong uitsteken)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:34

Hier ook... en bij mij gaat het echt nooit weer over... misschien ligt het er ook aan dat ik geen herinneringen uit mijn leven heb waar mijn pony Nordwind niet inv oorkomt (ben nu 17 en rijd inmiddels 9 jaar op hem Lachen ) dus ik zou ook niet weten hoe het is om zonder paarden te leven, maar ik zou het ook niet willen weten! Paarden zijn waar mijn leven ligt... rijden zorgt bij mij voor totale ontspanning (ookal werk ik nog zo hard) ik ontspan helemaal met rijden.
En echt no way dat jongens belangrijker zijn dan paarden, dus niet! Ik zou ook altijd paard boven vriend kiezen, mocht hij me voor die keuze stellen. Alleen dat je mij voor die keuze durft te stellen zorgt er bij mij al voor dat je wel op kan donderen... wil iemand mij, krijgt ie 't peerd erbij Haha! Daar doen ze het maar mee Vork
Nu ben ik verder ook geen uitgaanstype dat kan ook meespelen, maar zoals het nu is is het prima.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:35

mijn vriendinnen zeggen juist altijd over mij: ja, jij kan vet goed rijden, je hebt een leuk paard, en allemaal leuke/lieve dingen echt nooit van dat ik ze later zat ben.. integendeel zelfs! maar dat lijkt mij eigenlijk niet leuk als ze dat zeggen.. vind het ook geen vriendinnen uitspraak:S (niet boos bedoeld ofzo, of flauw over je vriendinnen te doen hoor!)

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:35

nee er moet zeker geen leeftijd aangebonden zijn! Mensen waar ik paarden rijd zijn al in de 60! Ze rijden dan sind 10 jaar niet meer maar ze mennen wel! Dus jaa leeftijd vind ik onzin Haha!

En @ horseandme: Ik vind ook dat als mensen paarden niet leuk vinden dat ze zich met mij gaan bemoeien zoals me ex Bloos

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:38

de zus van een meidje wa bij mij op school zit had toen net paar maandjes verkering met haar vriendje en dacht toen dat ze ze paarde wel dag kon zeggen en vol voor haar vriendje kon gaan, ze had haar paardje verkocht en al haar spullen ook. na een maandje of zo ging het uit en wilde ze allen weer trug wa ze weg heeft gedaan.

Tja, ik blijf voorlopig nog heeeeeeeel lang en graag met ze bezig voor mij niks wat er tussen in komt te staan

Ben ooit van audi uit bij een wedstrijd ZZ springen mogen kijken reed een man van 78 kon niet meer zelf op zijn paard maar sprong nog wel ZZ duss cker geen leeftijd aan gebonden..
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 15-11-06 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:39

ik heb het ook vaak gehoord toen ik jonger was. en zeker toen ik van plan was een pony te kopen.
"na een paar maanden ben je dat beu en dan ga je niet meer"
ondertussen heb ik mijn pony al bijna een jaar en ga ik nog steeds iedere dag.
iedereen heeft ondertussen wel door mijn pony heel erg veel voor mij betekend.
maar in veel gevallen gaat het wel op hoor (denk nu aan een paar meisjes op stal).

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:39

Ik heb daar nog nooit een discussie over gehad, maar het is wel zo dat een (groot) deel van de meiden zo rond 15/16/17 hun interesse in paarden verliezen en vooral willen stappen, shoppen, met jongens omgaan enzo.

Heb het van dichtbij vaak genoeg gezien (zelfs meiden met een eigen paard/pony, die kwamen gewoon niet meer opdagen Lips are sealed )

Dus ik snap wel waar dat vandaan komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:40

Tja, ik denk niet dat ik stop.
Mijn paarden zijn (op familie na) het belangrijkste voor me, en dus denk ik dat ik wel doorga.

Btw, mijn vader heeft alles voor me gekocht (stallen, bak, paarden, kleding, tuigage, lessen) . Denk niet dat hij erg blij is als ik zeg dat ik stop Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:40

als ik zou moeten kiezen tussen een jongen en een paard, zou ik zeker de weter voor mijn paard kiezen! ik ben echt helemaal niet met jongens bezig! alleen met paarden Vork
haha.. groetjes

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 19:41

@Azzaro haha nee dat vind ik dus ook Tong uitsteken vriendjes heel leuk maar paarden gaan voor en moeten zich er niet mee bemoeien.

en iemand in dit topic had het over puber met liefde voor paarden haha. Tjaa dat ben/was ik dus ook Tong uitsteken

Denk echt dat ik eens besmet ben met het paardenvirus en dat het echt nooit meer weg gaat Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:41

RUI --> YRT.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 19:45

naja ik ben dus wel bezig met vrienden, uitgaan, stappen, jongens en heb het ook wel druk met school.
Maar paardrijden is gewoon belangrijk voor mij. en ben ook nog lang niet van plan te stoppen. En paarden komen overal voor Tong uitsteken

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:50

Tsja het wordt je vaak genoeg gezegd, dat wanneer je ouder wordt je jongens interressanter vind, b*llshit toch!?
Als je echt voor de paarden gaat heb je/ maak je er altijd wel tijd voor.
Ik had ook 3 maanden niet meer gereden (door overlijden verzorgpaarden) en op een gegeven moment ga je het gewoon missen!
Een vriendin zei ook toen ik met mn vriendje kreeg; nu komt er vast niks meer van met die paarden, maar ik ben nu 1,5 jaar
samen met hem en heb net een nieuw verzorgpaard waar ik net lid mee ben geworden van de rijvereniging
(waar ik overigens vrijdag mn eerste les mee heb Pling )

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:54

Mijn broer slingert het ook wel is naar me hoofd ja.
Bij sommige mensen is het ook wel zo maar ik hoop een diehard te zijn, ik kan ze toch niet zomaar in de steek laten ofzo? Haha!

Jasmijntje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:19

dit herken ik heel goed.
ik trek me er meestal niks van aan en zeg meestal:
dat is misschien jou mening en dat respecteer ik wel hoor.. als je me maar wel lekker laat door paardrijden Knipoog

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:22

Zal ik even als 'jong-volwassene' reageren...

Veel stoppen inderdaad op bepaalde leeftijd, maar diegenen die doorgaan zijn ook voor hun hele leven verknocht. Knipoog

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:29

ik rij al iets langer als 10 jaar..heb al vanaf me 14e eigen paarden gehad en heb 2 relatie sachter de rug, en 1 is nu nog steeds aan de gang..en ik kan je zegge..vanaf dag 1 vertel ik ze hoe belangrijk mij paard is. DIt laat ik ook aan vrienden wete(hun kome zelfs naar me wedstrijde kijke lief he:)) en me paard is altijd voor blijve gaan:) en als ik ook me vriendje wil zien..neem ikd ie gwoon mee Haha!..kben wel heel eerlijk en soms ga ik ook n keertje niet rijde als me vriend n dagje romantisch wilt doen...mja dan laat hij ook zijn voetballe schieten..zorg ervoor dat in een relatie je allebij je eigen ding blijft doen Lachen en dan komt goed...geven en nemen:D..das de truc Tong uitsteken