Leuk Joh!! Vorig jaar met Kerst had ik voor mijn pony een kerstkrans gemaakt:
Nodig:
-hooi/kuil
-appel(s)
-wortels
-geduld
-optimisme
Het Maken:
Neem ong. tien sterke zo lang mogelijke strootjes, en knoop die voorzichtig aan elkaar, in de vorm van een rondje (bepaal zelf hoe groot). Neem een pluk hooi en wikkel die voorzichtig om een strootje heen, blijf niet op dezelfde plek, werk langzaam vooruit. Doe dit tot je vind dat de krans dik genoeg is. Zoek nu ong. 30 a 40 sterke strootjes uit. Snij de wortel in plakjes, en de appel in stukjes, bedenk zelf hoe dik ze je wil. Bind nu met de strootjes de appel en wortel stukjes aan de krans vast.
JE KAN ER ZELF OOK NOG DINGEN AAN TOEVOEGEN ZOALS:
Banaan, Kiwi (kijk eerst of je paard er van houdt, anders is het zonde), mandarijn,.. etc.
TIP:
Als je een fototoestel hebt is het leuk om de krans om de nek van je paard te doen (als het past, anders over de oren leggen), en er een foto van te maken!!
Dit hoeft trouwens niet alleen met Kerst, het kan het hele jaar door, en is gezond en lekker (voor je paard
)!!
VRUCHTJES DOOR HET VOER:
Doe ik ook soms, hoeft niet elke dag..
Maak een mengsel van appel, brood, en andere vruchten die je paard lekker vind.. (je kan vruchten uitproberen, als hij het niet lekker vind, laat ie het toch liggen)... Je kan er ook nog wat suiker(klonten) doorheen doen, of andere smurrie. Doe dit door z'n eten.
ALS JE HET HEM/HAAR ELKE DAG WIL GEVEN, MAAR ER NIET ELKE DAG BIJ BENT:
Maak een voorraad, en doe dit in een doosje. Doe als je appels gebruikt er wat citroensap overheen, anders worden ze bruin. Kan ook als je geen appels hebt, veel paarden vinden het lekker.. Zet dit voor de stal/voerkraal van je paard, en schrijf er eventueel op dat dit voor JOUW paard bedoelt is. Degene die voert begrijpt dan wel wat de bedoeling is. Het is trouwens ook handig om er op te schrijven hoeveel hij moet..