Eigen paard; gelijk verwend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Happiness

Eigen paard; gelijk verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 13:54

De titel zegt het, als je een eigen paard hebt ben je dan gelijk verwent?
Sommige kinderen zeggen gelijk dat ik een verwend kreng ben omdat ik een eigen paard heb, Dus als je een eigen paard hebt ben je dan gelijk vewend?
Ik vind van niet, je kan toch ook heel hard sparen voor een eigen paard en dan heb je heel veel baantjes enz. dan ben je toch ook niet verwend? maar als je ouders je pony betalen ben je dan wel verwend?
Laatst bijgewerkt door Happiness op 30-08-05 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tonypony

Re: Eigen paard; gelijk verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:56

zal ik jou is wat vertellen
laat die mensen maar kletsen
ik heb sinds 4 jaar me eigen pony gekregen van mijn ouders
maar ik moest wel gaan werken en hem zelf onder houden
dat was natuurlijk best moeilijk want ik was toen 16 en ja school werk.
dus hadden me ouders en ik een afspraak dat als ik het financieel alleen zou redden ze niet meer mee zouden betalen
zo gezegt zo gedaan
dus ik werk me kapot voor me pony en ben absoluut niet verwent.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:00

Ik vind dat ik enorm veel geluk heb dat ik een paard kan houden en vind mezelf best wel verwend. T is maar net hoe je het bekijkt. Verwend hoeft niet persee negatief te zijn, vind ik. Ik ben geen arrogante trut ofzo, maar ik ben wel verwend. Want ik ben zo gelukkig met mijn paardjes!!! Ookal werk ik er enorm hard voor en kost het heel veel geld en vrie tijd. Ik voel me het verwendst van heel de wereld!!

Trek het je niet aan dat mensen direct negatief reageren dat je verwend bent omdat je een eigen paard hebt> je weet zelf immers wel beter

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 15:47

Ik heb zelf geen eigen paard dus mening van een andere kant.
Sómmige mensen zijn verwende krengen, ik kan je er zo 5 opnoemen op onze manege.
Ze kregen een eigen paard omdat ze reden, maar ze reden meer voor de gezelligheid.
Nou, toch angst en al met rijden op eigen paard, dus paard staat vaak op stal en eigenaresse hangt in de kantine. (meisje van 14.)
Dát vind ik verwend.
Een meisje dat een eigen paardje krijgt en er dolblij mee is en er mee blijft doorgaan, dát vind ik gewoon gelukkig-zijn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 15:50

Het hangt van af vind ik.
Sommige kinderen zijn gewoon zo verwend.
Sommige kinderen niet, ook al hebben ze een paard.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 15:58

Ik heb 2 eigen paarden, ik ben zeker een Paris-Hilton-look-alike?

Vergeet er wel bij te zeggen dat ik elke dag in de stallen en buiten sta uit te mesten, eten geven, poetsen, verzorgen(lees: mijn paard wordt mooier en ik inc. mijn kleren worden maar zwarter), steek heel veel van vrije tijd in de paarden, en ik kijk helemaal niet neer op mensen die geen paard hebben. Dus of ik verwend ben, denk het niet, ik moet er zelf ook mijn steentje voor bijdragen.

Het hangt volledig van je eigen karakter af, ik ken ook jongeren van mijn leeftijd die al het werk aan iemand anders overlaten en zelf alleen maar komen kijken als ze nog eens zin hebben om te rijden, en die ouders laten dat zomaar toe. Zoiets noem ik wel verwend, maar als je er zelf wat voor doet en je apprecieert wat je krijgt, dan vind ik van niet.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:01

Idd Katleen, ik ken een meisje die een eigen paard heeft. En ik zie haar nooit, haar pa wel of haar ma. Die mesten de stal wel uit en verzorgen de paard wel even. Zelfs in de lessen zie ik haar niet eens.

Andere meisje, haar ouders nooit zien zorgen voor haar paard, ze mest haar paard's stal gewoon uit.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:02

Ik heb 3 pony's, maar moet wel gewoon zelf uitmesten en ze beweging geven.

Dat doe ik ook met plezier.

Wanneer je verwend bent....... Ja, sommige zeggen nu dat je verwend bent omdat je 3 pony;s hebt, andere vinden dat weer niet. Het is maar wat je er van vindt.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:09

Als je een eigen paard hebt vind ik je niet verwend. De een heeft de ruimte er voor en de ander niet. Ik vind iemand verwend als die persoon zich verwend gedraagt. Dus echt alles krijgt en zelf niks koopt.

xKatleentjex schreef:

Vergeet er wel bij te zeggen dat ik elke dag in de stallen en buiten sta uit te mesten, eten geven, poetsen, verzorgen(lees: mijn paard wordt mooier en ik inc. mijn kleren worden maar zwarter), steek heel veel van vrije tijd in de paarden, en ik kijk helemaal niet neer op mensen die geen paard hebben. Dus of ik verwend ben, denk het niet, ik moet er zelf ook mijn steentje voor bijdragen.

Het hangt volledig van je eigen karakter af, ik ken ook jongeren van mijn leeftijd die al het werk aan iemand anders overlaten en zelf alleen maar komen kijken als ze nog eens zin hebben om te rijden, en die ouders laten dat zomaar toe. Zoiets noem ik wel verwend, maar als je er zelf wat voor doet en je apprecieert wat je krijgt, dan vind ik van niet.

Nee hoor dat ben je niet
Ik heb zelf 5 pony's, Die staan allemaal bij huis dus ook bij mij het zelf verhaal. zelf uit mesten. voeren, eten halen ect (doe het niet alleen maar samen met mijn zus en soms helpen mijn ouders mee)
Hoe ik aan 5 pony's ben gekomen zit nog een verhaal achter. Maar aan mijn fjord heb ik zelf contant 500 euro aan mee betaalt. en koop ook zelf dingen voor en die krijg ik dan niet van mijn ouders.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:29

Ik vind als je geluk heb om een paard in je bezit te hebben, dat je jezelf best verwend mag noemen, want dat hoeft (vind ik) niet altijd negatief te zijn! maar er zitten er een stel tussen inderdaa. die alles van pappie en mammie krijgen en voor de rest een paard voor de ''heb'' hebben!

gaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:54

Ik vind dat je niet echt verwend bent als je een eigen paard hebt......Er zijn heel veel die een paard hebben.. dus verwend?nee ik vind van niet
Ik vind mensen eigenlijk pas verwend als ze echt alles mogen en krijgen.....

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:14

Ik vind dat je wel verwend bent als je een eigen paard/pony hebt..
Ik heb er geen..
Het kost gewoon heel veel geld.. (niet de reden overigens dat ik geen heb ) en ik denk wel dat je verwend bent als je een paard hebt.
Dat betekend niet dat je een kreng bent of niet aardig kan zijn ofzo natuurlijk!

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:21

hooi!
Je bent niet verwend hoor, laat die mensen maar kletsen of zeg er iets van. Jij hebt gewoon hele erge mazzel dat je een eigen paard hebt!!!
Niets van aantrekken, gewoon gelukkig zijn met je paardje!
xxx Witvoetje

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:30

ik vind dat als je een eigen paard heb pas verwend ben, als je neerkijkt op ander!
dan ben je verwend en het zker niet waard! anders niet natuurlyk

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:04

ik heb ook een paard en een veulen en ik vind mezelf nou ook niet bepaald verwend... Pff en ik trek het mij ook niet aan dat sommige mensen (familieleden) zeggen dat ik verwend ben omdat ik gewoon heb wat ik wil. Maar ja familie woont niet in ons huis en weten ook de situaties niet hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:16

Mensen met eigen paard vind ik absoluut niet verwend, tenzij het van die arrogante mensen zijn die het alleen om het rijden gaat.
Ik ken een meisje, ze reed 3 maanden op de manege, nog in de beginnersles.
Ze heeft een rijke vader dus die kocht toen een pony voor dr, een arabiertje. Het was een enorm leuke temperament volle pony.
Ze heeft hem 2 maanden gehad en hij is toen verkocht, omdat ze hem niet aan kon. (Dat kan je van te voren toch wel bedenken, een beginner en een druk arabiertje is geen goeie combi)
Nou rijd ze helemaal niet meer en doet helemaal niks meer met paarden.
(Haar vader heeft nog wat springpaarden staan in een weiland die hij afentoe uitbrengt op wedstrijden, maar veel geeft ie er niet om)

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:23

Tja... hoe bekijk je het?

Ik ben bevoorrecht

Ja ik heb een eigen paard, eigen stal met weidegang en rijbak met officieele afmeting naast mijn huis liggen. Wat allemaal speciaal voor mij is aangelegd.

Betaal ook nauwelijks wat van de verzorging van mijn paard (luxe-dingen moet ik wel zelf kopen).

Ja verwend zou je het kunnen noemen

Maar ik ben niet een of andere kwal die zich beter voelt dan ieder ander.
En ik verzorg mn paard wel helemaal in mijn eentje. Betaal mijn eigen rijlessen. Ouders doen aan de verzorging helemaal niet, nada. En er word wel verwacht dat hij zijn dagelijkse verzorging en beweging krijgt. Het kost me dus wel degelijk vrije tijd.

Ik ga niet lui op mijn gat zitten, heb zelf meegeholpen aan het bouwen van de stal. Heb alle palen in de wei er zelf in gezet. Bestrating heb ik ook aangesjouwt.
Ja ik moet er wat voor doen, en ook thuis...
Ik heb er voor moeten werken thuis. Hulp is hier hard nodig, vanwege de thuissituatie.
Als tegenwaarde kreeg ik een paard.

Verwend? Zelf vind ik van niet.

Klasgenoten bekijken het anders.
'Groot huis, eigen paard naast huis... ze is een verwend rijke luis kind' Ja, dat word er wel eens geroepen. Ben het er zelf gelukkig niet mee eens

Jeaninee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 08:45

xKatleentjex schreef:

Het verschilt denk ik per persoon ja

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:54

als mijn ouders een eigen paard betalen & de stalling van het dier betalen. Zorgen voor dekjes, zadel, hoofdstellen, bandages, etc.
De verzekering, hoefsmid, wormenkuren betalen..

Dan kun je zeggen, zo hoort het of je kunt zeggen dat ik maar goed terrecht ben gekomen bij deze ouders

Tja, waar maak je het onderscheid tussen verwend zijn en niet?
Iemand die 2 paarden heeft met de mooiste spullen en zadels.. maar dus wel die paarden ontzettend veel aandacht geeft e.d kan ook verwend zijn.

Mensen koppelen het woord verwend té snel aan de woorden kapsones en arrogant.

Maar iemand die verwend is hoeft helemaal geen kaps en/of arrogant te zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:00

xKatleentjex schreef:

Ja hier ook zo.
Ik moet wel wat voor mijn paarden doen.
Maar toch ben ik verwend als ik zie hoe breed we het hier thuis hebben en dan toch zoveel uitbesteed word aan de paarden!
Mijn ouders zijn speciaal verhuist naar een boerderij, dan hadden we de paarden thuis.
Mijn ouders zijn er gelukkig net zo verslaafd aan als mij!

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:07

Dan zou half bokt verwend zijn

Maar ik vind van niet, het is gewoon een hobby waar je fanatiek in bent denk ik . Het is wel wat anders als je voor één paard 5 zadels enz hebt .

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:11

ik heb ook sinds anderhalf jaar een eigen paard. ik verzorgde haar al een tijdje en ik heb toen ingmar voor mijn verjaardag gekregen. ik mest daar alle stallen uit en maak het weiland schoon waar mijn paard in staat. en dat moet je echt niet verwend noemen

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:13

Wanneer ben je verwend? Ik vind als je je eigen paard heb, je niet meteen verwend hoeft te zijn..
Sommigen moeten er keihard voor werken.. anderen krijgen er 1 van opa of oma..
't ligt er denk ik ook aan hoe je ermee opgroeit enzo..

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 15:37

Ligt aan de situatie denk ik.
Als een meisje van 8 jaar pas een jaartje rijd ofzo en dan gelijk een pony krijgt en ook meteen gaat opscheppen enzo, dan vind ik dat wel verwend ja.
Of dat de ouders hun kind maar een paardje kopen omdat dat "zo goed staat".

Maar als je hem zelf hebt moeten verdienen of een deel ervan, dan niet.
Ligt er aan hoe je er mee om gaat.
Volwassen of kinderachtig. (Verwend)

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:32

Ik vind dat als je een eigen paard van je ouders hebt gekregen, of van iemand anders, die ook (bijna) alles voor je betaald, dat je erg veel geluk hebt! Als je een eigen paard hebt en daar al je tgeld in steekt heb ik daar alleen maar respect voor. Laat idd de mensen maar kletsen!

Wat ik wel vervelend vind is als mensen met hun eigen paard zo heel erg overdreven gaan doen en zich ook echt verwend gedragen en denken dat ze beter zijn, alleen maar omdat ze een eigen paard hebben. Maargoed, dat is weer de persoonlijkheid van die persoon
En bij ons lopen mensen die gewoon op de manege paarden in de manegeles rijden er ook al met zo'n attitude bij! (ik heb overigens helemaal niets tegen mensenn die op manege paarde rijden!!!)