hoe ga je om met kinderen die op je pony willen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lizzytje

hoe ga je om met kinderen die op je pony willen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 12:41

Heej!

Ik wandel vaak met mijn shetlander over straat omdat de hoefsmit me dit heeft aangeraden.

Maar als ik over een straat loop dan voel ik me soms net een kermisatractie. Alle kinderen komen naar buiten en vragen of ze even op de pony mogen zitten..

Ik zeg meestal dat het wel eventjes mag omdat ik ze graag een plezier wil doen. Die kindjes vinden dat superleuk!

Maar soms voel ik me er ook wel vervelend onder, want als ik bijvoorbeeld de week daarop weer aan het wandelen ben dan gaan ze er vanuit dat het dan weer mag.

En als je 1 kind erop laat zitten kun je moeilijk tegen zijn vriendje/vriendinnetje zeggen dat hij/zij niet mag.

Hoe pakken jullie dat aan? Als een kindje aan je vraagt of ze even op je pony mogen zitten, kun je dan nee zeggen?

ps. Het heeft ook wel voordelen moet ik eerlijk toegeven. Mijn pony vind het meestal hartstikke leuk, maar dat komt dnek ik omdat alle kinderen meteen naar huis rennen en vragen aan hun ouders of ze de pony een appel of een koekje mogen geven Tong uitsteken En ze krijgt van ieder kindje ook een dikke knuffel als bedankje Haha!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 14-06-05 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Elinaa

Re: Voor alle mensen die een shet hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:11

ik zeg vaak nee. ik vind het behoorlijk aso dat mensen dat vragen. maar hier wonen ok veel aso's haha..ligt ook een beetje ana mijn bui hoor Tong uitsteken

esther83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:51

ik woon in het bos en dan is vaak de eerste reactie: ben je je hondje aan het uitlaten? en de kinderen vragen dan ook of ze erop mogen, maar bij ons is het altijd nee, hij zit in zijn dekperiode, dus het is ff ontspanning in het bos...Lachen (moet ik ook wel toegeven dat ik mini"s fok, luxe type...)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:55

Ik zeg ook gewoon nee, ben geen wandelende liefdadigheidsinstelling ... aaien mag, maar zitten/rijden ? nee hoor, geef ze 1 vinger en ze nemen je hele hand

Mii_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:15

Heej heej!

Okej k zal meteen duidelijk wezen..Tong uitsteken
Mijn shetje is 2.5 jaar.. dus word nog niet bereden..
Maar als ik in het bos wandel vragen veel kinderen het wel...
maar als ze over een paar maand toch bereden word,,
dan word ze zowieso niet bereden door een onbekend kindje..
Ik heb er helemaal een hekel aan, als anderen op mijn pony's rijden,
natuurlijk vind ik het niet erg als een vriendin van mij op
haar wil rijden. Maar onbekenden absoluut NIET..! Aaien is goed,
maar meer niet.
Ook niet op me andere pony een 3/4 arabier.. Ze is ontzettend mak,
maar er komt niemand anders op dan ik of een vriendin...
Misschien lijk ik nu wel ontiechelijk egoistisch.. maar ik hou er gewoon
niet van, Knipoog en ik ken er genoeg die er ook zo over denken..!

Je moet ook gewoon duidelijk wezen als je het niet wilt hoor!
Want anders komen ze iedere keer weer, en dan denken ze:
'Dat meisje vind het toch niet erg, we mogen er deze keer weer op.'
En dan stel je ze juist teleur..! Niet dat dat erg zou wezen..Tong uitsteken haha

Maar je moet het zelf weten..Knipoog

Dikke Kuz Suuz

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:59

Heey

Als ze het mij vragen zeg ik ook meestal nee, want ze bokt nogal veel met vreemden op haar rug. Als ik dat zeg willen ze haar meestal alleen aaien!! Knipoog

astridvh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 22:09

Ik wandel ook vaak met mijn 2 shetlanders en ik zeg ook altijd nee als iemand vraagt of ze er even op mogen zitten. Aaien mag maar verder ook niet. Ze mogen ze ook niet wat lekkers geven want voor je het weeet staan ze voortaan bij het hek die ponys van alles en nog wat te voeren.Dit gebeurt al vaak genoeg en als je dan een keer ja zegt doen denken ze gelijk dat ze het vaker mogen doen.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:34

Niemand komt erop..
Aaien mag, maar verder moeten ze hun handjes thuis houden.. Lachen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:47

Ik heb wel eens gehad dat ik mijn pony na een boswandeling vast had staan bij een snackbar en dat papa's doodleuk zo hun peuter er op planten. Ik had de shet niet ingereden. Tja, op een gegeven moment stond hij op een voetje. Moet ik me dan schuldig voelen? Meestal heb ik ze voor de wagen te stuiteren en dan durft niemand te vragen of ze erop mogen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:32

Aaien mag, er op niet.

Gister zijn we met 2 pony's bij het ringsteken geweest te kijken. En uiteraard hadden we weer hordes kinderen. Er mocht er niet eentje op, want als er 1 op gaat willen ze allemaal. Zelfs wat meiden die les rijden bij ons mochten er niet op, die zijn morgen weer aan de beurd Knipoog Tong uitsteken.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:49

ik heb een kruising wels/shet, a maat maar niemand mag erop. Simpelweg omdat dat niet kan, ze is net 3 en is niet bereden. En dan zou ik er nog geen mensen op laten als ze dit wel was.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:11

Nee, ik zet ze er ook niet op, er was een keer een man zo aco bezig, hij zetten gewoon zijn kind op me pony! ik zo 'sory meneer maar ze zijn nu even aan het uitrusten' hij zo: 'het kan heus wel even hoor' Ik : ' sory maar we gaan nu' ( kind er afgetild en weggelopen) aso!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:22

Ik zeg ook vaak nee. Aaien mag best, rijden niet. Die vaders die vragen of hun kindjes er even op mogen zijn helemaal erg.

Pas heb ik het wel een keertje gedaan. Het verzorgstertje van Grietje (shetje dus Haha! ) deed haar communie. Als verassing ben ik toen met Griet daar heen gegaan. Grietje had haar kaart met envelop om haar nek. Toen heb ik Die kindjes even een stukje laten rijden. Vonden ze leuk en ze hebben haar daarna ook overladen met knuffels Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:25

elinax21 schreef:
ik zeg vaak nee. ik vind het behoorlijk aso dat mensen dat vragen. maar hier wonen ok veel aso's haha..ligt ook een beetje ana mijn bui hoor Tong uitsteken

Als ze het gewoon beleeft vragen vind ik het niet aso Tong uitsteken
Maar als je van die lui hebt die het gek vinden dat je nee zegt, die vind ik aso.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:18

Hee heeft iemand een tip voor mij?? als ik janike(shet dus) uit het weiland wil halen draait ze altijd de kont naar me toe, pas na een hele tijd krijg ik haar het weiland uit!! Hoe doen jullie dat bij lastige pony's??? Haha! Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:22

Of geen, of allemaal. Maar als ik ze allemaal laat gaan ben ik meestal wel een paar uurtjes zoet, waar ik niet altijd tijd en zin in heb (voel me dan idd net zo'n ponypark Slagharen attractie Tong uitsteken). Dus knuffelen mag wel, maar rijden niet. En idd, je kan niet tegen het ene kind zeggen jij mag wel, terwijl het volgende kind niet mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:59

Ik heb een mini van 1. Ik zeg dus nee, het kan niet want hij's te jong. Ookal zou het wel kunnen dan zou ik het niet doen. I wandel nog wel een met mijn appie of zit ik er zonder zadel op en vragen er ook mensen of ze erop mogen. Ik zeg dan op een vriendelijke manier dat ik daar niet aan begin en dat ze het misschien op een manege moeten proberen omdat die evoor zijn Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:19

RP -> JVMR

Lizzytje,

algemene pardenvragen kun je beter op VMR stellen, dit topic (rassenpraat) is bedoeld voor rasspecifieke dingen. In dit geval zet ik het op de jeugfora, waarschijnlijk sluit dat meer aan op je vraag.

N0_Limit

Re: hoe ga je om met kinderen die op je pony willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:28

Ik zou ook nee zeggen maar dat komt omdat mijn paard niet te vertrouwen is met kleine kinder... Hij is nog maar 3 dus nog een erg groen paard ik vind dat gewoon te gevaarlijk... Knipoog

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:32

niemand komt op mijn pony, behalve m'n zusje of instructie. aaien mag nog..maar ik heb wel is gehad dat ze m'n pony een tik op de neus gaven. sinddien is mijn pony gevoelig op het hoofd als je dr daar gaat aaien..dus als ze gaan aaien..het liefst op de hals.

N0_Limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:39

als die kinderen jouw paardje zomaar een tik geven dan verkoop je die kinderen toch ook een tik..
Kom op als iemand mijn paard een tik geeft on terecht krijgen ze der 1 terug ook en hard...
Je mag best me paard aaien maar tikken geven doe je maar lekker bij een ander paard waarvan het mag van de eigenaar jaa toch...
Ik zou dat niet pikken ik hoop ook niet dat jij dat hebt gedaan

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:33

nee.
en daarbij zou mijn pony dit toch nooit toegelaten hebben.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:32

Mensen die ik niet ken, nee. Ik vind het zohiezo al onbeschoft dat ze dat gaan vragen Verward

Maar m'n buurmeisje laat ik wel eens een rondje op Lisa stappen. Ze is nog maar 3 ofzo en dan zie je ze hele maal blij zijn. Achja, de andere kindjes in de straat zijn gelukkig op het moment dat ik buitenrij er niet Vork Maar die heb ik er liever niet op. Die zijn veel te hyper en te gillerig. Scheve mond

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:56

HopelessGC schreef:
Mensen die ik niet ken, nee. Ik vind het zohiezo al onbeschoft dat ze dat gaan vragen Verward

Maar m'n buurmeisje laat ik wel eens een rondje op Lisa stappen. Ze is nog maar 3 ofzo en dan zie je ze hele maal blij zijn. Achja, de andere kindjes in de straat zijn gelukkig op het moment dat ik buitenrij er niet Vork Maar die heb ik er liever niet op. Die zijn veel te hyper en te gillerig. Scheve mond

Als ik voorbij kom mag ik wel Schijnheilig

Ik laat ook geen vreemden op de paarden hoor, ookal is Amo zo rustig als wat, daar begin ik niet aan Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:21

van mij mogen ze niet.
aaien wel, en als er bv een klein kindje is alleen, met de ouders erbj, dan mg die wel een stukje stappen voor mij in het zadel (dus kindjes van 1-5 jaar ongeveer), maar anders niet.
als ze het vragen negeer ik het gewoon, en als ze iets anders vragen dan antwoord ik wel, maar rijden moeten ze niet doen.
zeker niet als ik er regelmatig passeer op weg naar de piste, dan ben je voor altijd zoet...