tja, 1 van mijn vroegere paarden werd geleidelijk aan sloom, voor mij gingen dan de alarmbellen rinkelen omdat ze dan hoefbevangen werd
ellepel
Geplaatst: 17-06-20 08:02
mijn ruin had het vroeger door Selenium tekort. hij was echt moe, wilde niet graag lopen.was ook wat stijf. dus bij twijfel kun je bloedonderzoek laten doen
Afhankelijk van je doel kan een paard te ontspannen zijn. Als je bv een rijpaard hebt die er maar wat bij hangt, gebruikt hij ook de goede spieren niet. Die paarden ploffen vaak op de voorhand, gebruiken de buikspieren niet. Die moeten een beetje ‘wakker’ worden zodat ze hun lichaam beter gaan gebruiken.
Als het erger is dan normaal zou ik de dierenarts even contacten. Als het paard altijd zo is zal het gewoon een rustig dier zijn. Je geeft weinig informatie verder dus ik denk niet dat bokt hier een goed antwoord op kan geven zo.
het ging al beter vanmiddag geen koorts pas geleden bloedonderzoek gedaan,was goed bij de tandarts had ze een paar haakjes ze is goed bekapt ontwormd en daarna nog een mestonderzoek gedaan ze staat zins kort de dag op het weiland en savonds in de paddock met ruim hooi smorgens ligt er nog een klein beetje ik vond het vreemd dat ze bijna in slaap valt als ik bij haar kom ze gaat gewoon mee om te rijden,ook naar buiten maar is erg dromerig ze reageerd goed op hulpen,zelfs van stap in galop met heel weinig been maar meer met stem ze kan ook bitloos en zonder zadel is ook geen probleem
ja ze heeft geen wintervacht misschien is het een vorm van hengstig zijn ik heb haar al maanden niet duidelijk hengstig gezien maar dit gedrag heeft ze wel vaker en iedere keer gaat het over maar wat het is weet ik niet
Klinkt mij inderdaad in de oren als hengstigheid daar je heel veel zaken al hebt uitgesloten. Je kan nog zo veel pepers in dr reet stoppen maar sneller wordt ze er niet van, maar ze luistert verder wel goed, maar dan met aanzienlijk minder actie en tempo. Zo eentje heb ik er ook gehad, ik weet dat je met kruiden en voerbeleid wel wat winst kan behalen (hengstigheidsymptomen worden daardoor wat minder) maar ik weet niet precies welke dit zijn. Desondanks de moeite waard om je er eens in te verdiepen.