Manege paard kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lovely7

Manege paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 22:38

Hallo iedereen ik zou heel erg graag een paard willen kopen dat op de manege waar ik rij staat (ze staat uiteraard te koop) mijn ouders hebben altijd (race)paarden gehad maar 2 jaar geleden besloten ze om alles te verkopen wnr mijn opa stierf ze weten dus welke kosten hiermee komen Enzo het probleem is dat iemand op de manege dit paard ook wil kopen maar ik durf het niet aan mijn ouders te vragen omdat ik bang ben voor hun reactie maar tegelijk ben ik bang dat ik lovely (zo noemt ze) voor altijd kwijt zal zijn mocht die andere persoon haar kopen dus alle tips zijn welkom om het mijn ouders duidelijk te maken dat ik lovely graag wil ik ben uiteraard bereid om haar zelf te betalen (ik heb dankzij mijn helaas overleden grootvader net genoeg)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Novastar

Re: Manege paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:41

Als je hier zelf héél erg zeker van bent, zou ik het onmiddellijk ter sprake brengen bij je ouders. Dan weet je heel snel hoe zij erover denken en kan er gepraat worden, niet?

Veel succes!

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:43

Als je het echt wil zou ik het gewoon aan je ouders voorleggen.

Bedenk wel dat een paard niet alleen veel geld kost, maar vooral heel veel tijd. Heb jij die tijd en ook de juiste kennis (of begeleiding) voor een eigen paard? En hoe ga je het doen als het straks drukker wordt op school? Dit zou ik dan ook met je ouders overleggen.

Als je het niet aan je ouders vraagt is het antwoord sowieso nee. Het kan sowieso geen kwaad erover te praten en de opties te bekijken!

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:46

Eens met bovenstaande. Nee heb je ja kun je krijgen.
Heel veel succes!

Lovely7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 22:49

De tijd heb ik en ik rij al 11 jaar paard tot 2 jaar geleden verzorgde ik elke dag de paarden van mijn ouders dus ik weet wat het inhoudt en volgens mij heb ik voldoende ervaring aangezien ik sinds mijn 5 jaar een eigen paard had en ik zal het inderdaad wel moeten overleggen met mijn ouders maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:52

Als je het moeilijk vindt om het zo aan ze te vragen, schrijf dsn een brief. Leg uit wat je graag wil en waarom jij debkt dat je dit aankunt.

Lovely7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 22:55

Ja dat zou ik kunnen doen maar denken jullie dat het een optie is om aan mijn oma die er wel van weet te vragen of ze het voorstel al op tafel kan zetten zodat ik er daarna mss makkelijker over zal kunnen praten? Ik wil jullie wel allemaal heel erg bedanken voor jullie reactie :))

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:40

Ik denk dat je het beter zelf kunt vragen, ik denk dat dat beter over komt. En hun mening zal vast niet veranderen omdat iemand anders het vraagt.. ;) Gewoon doen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 06:56

Je ouders bijten vast niet. En als je ouders altijd paarden hebben gehad, weten ze als geen ander dat de liefde voor paarden diep zit.
Dus zet na het eten vanavond koffie/thee en schenk het in, geef je ouders een kop koffie en ga met ze aan de eettafel zitten en vertel wat Lovely voor jou betekent en dat je haar graag wil kopen.
En vraag aan hun om je te helpen om Lovely te kopen en te verzorgen.
En dan hoor je wat zij er van vinden.

Dan ga je dehond uitlaten en laatje ouders er samen over praten en nadenken. En wie weet.........heb je aan het eind van de week wel een eigen paard :D of je ouders weten dat je het graag wil, maar er zijn redenen waarom het nu nog niet kan.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 07:14

Als je het niet durft te vragen omdat je het zo graag wilt en bang bent dat het niet kan en de ander koopt haar dan ben je haar zeker kwijt :(:)
Dus op welke manier dan ook, wanneer je het graag wil dan moet je het ter sprake brengen, succes :) /3

Carazonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:07

Als je ouders al veel ervaring met paarden hebben kan dat alleen maar in je voordeel werken!
Gewoon vragen! Ik ga uiteraard voor je duimen.
Hoe oud ben je trouwens en in welke klas zit je? (middelbare/basisschool)
Als je op de basisschool zit heb je zeeën vol tijd, dat is lekker meegenomen.

Lovely7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 18:41

Ik zal proberen het morgen voor te leggen aan mijn ouders en ik zit helaas niet meer in het lager -:) maar ik ga nu 4 keer per week naar de manege en kan het perfect met school combineren en als het echt te druk word ken ik enkele mensen die ik vertrouw die zeker mee zouden willen helpen om haar te verzorgen

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:49

bespreken met je ouders. Niks mis met een manege paard kopen. Heb zelf ook een manegepaardje

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:59

Ik zou maar wel een beetje mee gaan opschieten om het met je ouders te gaan bespreken, want er is nog iemand die interesse heeft in deze manegepaard.

Want als jij het weet dan weet de andere het ook dat jij er ook interesse in hebt.

Lovely7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 06:49

Mijn ouders gingen nadenken maar ik weet niet of dit echter een goed teken is ;(

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 06:59

Lovely7 schreef:
Mijn ouders gingen nadenken maar ik weet niet of dit echter een goed teken is ;(

Je kan niet verwachten dat ze gelijk na zeggen. Het is veel geld per maand en dat zal best ten koste moeten gaan van andere dingen zoals vakantie bijv.
Meeste ouders zeggen direct nee, dus je hebt nog een kans.

Lovely7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 07:07

Ja dat is zeker waar en we gaan nooit op vakantie dus dat is al probleem opgelost :D ik hoop erg dat het lukt heel erg bedankt voor al jullie kostbare hulp +:)+

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 07:25

Jou ouders hebben tot een paar jaar geleden zelf paarden gehad.
Jij hebt ook al ervaring met een eigen paard.
Er is geld en kennis genoeg in huis..........
Waarom is het nu in eens zo moeilijk om dit aan je ouders te vragen?

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:10

Misschien omdat het niet vanzelfsprekend is dat ze het antwoord krijgt waar ze op hoopt? Als je iets heel graag wilt maar mogelijk nee te horen gaat krijgen snap ik wel dat die drempel hoog is.

@Ts ik ben benieuwd en draai mijn duimen voor je

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:20

Ik denk gewoon dat als er altijd paarden in de familie zijn geweest, rénpaarden zelfs, dat de paarden bij de familie in het bloed zitten.
Ts rijd "gewoon "weer op de manege, dus lijkt het me een kwestie van tijd dat het bij dochter of ouders weer begint te kriebelen om zelf weer een paard als "bezit " te hebben.
Zeker als de financiële kant/ de ervaring en de tijd geen probleem lijken te vormen.

Lovely7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 20:55

Nou mijn mama wilt het wel en ze wilt het zelfs graag maar men papa in er totaal tegen helaas en die heeft meestal het laatste woord iem nu tips?

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:23

Laten gaan. Als je vader het er niet mee eens is, denk ik dat zeuren niet helpt. Bovendien heb je altijd het probleem dat als je het wel doet je vader niet blij gaat zijn als er eens onverwachte hoge kosten komen en hij dat allemaal mag gaan betalen :n

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:13

Ik zou toch op een goed moment vragen aan je vader, waarom hij tegen is.
Dan kan jij het beter begrijpen.
En laat dat even rustig bezinken. (Tuurlijk mag hij zien dat je verdrietig bent (beter zelfs, maar wel oprecht en niet aanstellen), maar ga niet zeuren of er tegen in)
Mocht het zijn dat jij een oplossing weet om hem tegemoet te komen, dan kun je dat met een vervolggesprek bespreken.
Doe dit niet gelijk zodat je oplossing goed kan uitwerken met bijv een schema.
Zorg dat hij ziet dat jij er zo volwassen mogelijk mee om kan gaan. Dat jij ook naar de toekomst kan kijken, want is de pony goed genoeg voor vijf wedstrijden in de toekomst of ben je er snel uitgegroeid en wat is dan je oplossing?
En in de toekomst met school en of werken, wat je plan is (realistisch)

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:12

Ik zou ook even afwachten en het laten rusten. Ik neem aan dat als je moeder het heel graag wilt en jij het nu op tafel hebt gelegd dat jij het ook heel graag wilt dat je moeder en vader en vast nog wel over zullen praten.

En inderdaad, wat Sneeuwpop zegt is ook een heel goed advies!

Lovely7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 19:13

Het mag helaas niet maar degene die haar wou kopen kan haar pas volgend jaar kopen en ik mag van de manege eigenaar halve stal doen dus dat is wel goed <3