Pony missen op vakantie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jorike14

Pony missen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 13:12

Hoii, Ik ben Jorike en ik ga 2 weken op vakantie in Griekenland. Ik heb een verzorg pony maar die kan ik natuurlijk niet meenemen het vliegtuig in :( Ik mis hem echt heel erg en ik ben niet een persoon die de hele dag op het strand kan liggen. Ik wil graag iets doen of iets hebben wat me bezig houdt (dat is voor mij dus op stal zijn) maar mijn ouders en mijn broer vinden op het strand liggen wel leuk om de hele dag 2 weken lang te doen ;( Ik verveel me kapot en ik mis mijn pony heeeel erg. Ik weet zeker dat er wel goed voor hem gezorgd wordt door een hele goede vriendin van mij die zelf ook een pony heeft. Herkent iemand dit? Heeft iemand tips? Bedankt voor het lezen en sorry dat het zo lang was.

Liebeskind

Re: Pony missen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:18

Je bericht is helemaal niet lang hoor.

Overleg met je ouders over dingen die je zou kunnen doen. Jullie liggen toch niet twee weken continue op het strand hoop ik?

jorike14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 13:20

Mijn vader surft ook veel. Bijna de hele dag en dan moet ik daar ook blijven omdat het te ver terug lopen is. Mijn moeder en broer liggen te slapen en zinnen en hebben totaal geen aandacht voor mij

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:21

Mag je ook niet gewoon gaan wandelen ofzo en dan gewoon op een bepaalde tijd op een bepaalde plek afspreken?

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:22

Ik snap het wel hoor, dit is ook de reden dat ik niet meer op vakantie ga. Hoewel ik hier vroeger als kind geen last van had, bij mij (23 jaar 'oud') speelt dit sinds 5 jaar. Dit jaar ga ik voor het eerst niet op vakantie.

jorike14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 13:31

Ik ben vandaag echt heel boos geworden op mijn ouders omdat ik geen zin had om mee te gaan. Ze zeiden: nou blijf dan maar lekker alleen binnen. Ik ben nu alleen in ons huisje en ik heb wel wat boekjes maar dat is niet echt leuk voor 2 weken. Wandelen kan helaas niet hier omdat het 35 graden is en dan brand ik dood

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:32

In de meeste vakantieplaatsen is wel een manege waar je kunt rijden.Dat is best leuk in het buitenland en je kunt er veel van leren.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:34

Van 35 graden ga je niet dood hoor. Gewoon goed insmeren. Is er geen manege in de buurt die je zou kunnen bezoeken? Misschien samen met je ouders? Ik zou ook gek worden van een strandvakantie. Zo zonde van mijn tijd.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:35

anjali schreef:
In de meeste vakantieplaatsen is wel een manege waar je kunt rijden.Dat is best leuk in het buitenland en je kunt er veel van leren.

Dat kan ook gevaarlijk zijn. Niet elk land neemt het even nauw met verzekeringen of mensen op geschikte paarden zetten. En dan spreek ik volledig uit eigen ervaring.

jorike14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 13:39

Ik ga misschien na het eten wel een stukje lopen, maar maneges zijn niet in de buurt. 1.5 uur rijden

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:47

Vind je het niet leuk om te lezen? Misschien kan je op wattpad wat verhalen vinden? :)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:49

AlwaysH schreef:
Vind je het niet leuk om te lezen? Misschien kan je op wattpad wat verhalen vinden? :)

Dat gaat ook vervelen na zoveel uur. Ik snap best dat het zeer frustrerend is, als je geen strandmens bent, dat je hele familie graag dag in, dag uit op het zand gaat liggen. Ik had zo'n ex....was geen leuke vakantie.

jorike14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 13:56

Ik lees jeugd thrillers en ik maak soms puzzeltjes zoals sudoku.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:57

Deze reactie komt natuurlijk te laat voor nu, maar misschien kan je bij de volgende vakantie voor het boeken dit bespreken met je ouders. Dan kan je half-half doen met activiteiten en relaxen, ieder zijn zin. Ik neem aan dat je ouders je ook wel een fijne vakantie gunnen.

Ik ben zelf ook in Griekenland geweest, en eigenlijk is dat geen fijn klimaat om heel actief in te zijn. Daar is het gewoon, in de zomerperiode, te warm voor. Wij wilden ook activiteiten gaan doen, maar na een paar bezoekjes aan steden en vlindertuinen e.d. , waren we flink uitgeput. Echt veel aanraders om in je eentje te doen met dit weer heb ik dan ook niet. Misschien kan je zelf eens googelen naar leuke uitstapjes die niet te veel energie kosten ivm de rest van je gezin? Dan heb je een soort middenweg.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:59

Ik heb dit ook altijd (gehad). Vorig jaar niet mee geweest en dit jaar 'wel' 5 dagen mee geweest. Heb de 5 dagen alleen maar sodoku's gemaakt (wel 1 keer gereden). Ik ging ook vaak tekenen, dat kan ik helemaal niet, maar dan had ik wel wat te doen en waren er weer wat uurtjes verstreken.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:02

Ik ken het, ik blijf ook veel liever thuis. Ik zou thuis mogen blijven vanaf mijn 18e, maar nu we paarden hebben vind ze het zelf ook fijner als een van ons bij de paarden in de buurt blijft. Ik hoef volgende vakanties al niet meer mee en ben dan 17. *\o/* Misschien kan je met je ouders ook een leeftijd afspreken, dan heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken. :)
Ik besteed mijn tijd nu maar aan series kijken en ik ga straks misschien even bij de paarden kijken die hier bij het appartement staan. Ik ben gelukkig wel op vakantie in Nederland en ik weet hier alles te vinden, dus tips voor jou in Griekenland heb ik niet helaas.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:09

Oei zo herkenbaar.
Ik wilde vroeger ook nooit mee, we gingen altijd heel lang camperen en ik vond er niets aan. Uiteindelijk nog 1-2 jaar in overleg wat uitgezocht wat voor iedereen leuk was (een vriendin meegenomen) en daarna was ik oud genoeg om niet meer mee te gaan.
Ik baalde altijd enorm, ik had een stal vol verzorgpaarden en uitgerekend in de vakantie kun je er niet heen -O-
Sterkte.

jorike14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 14:10

Omg jaaa series kijken! Ik was Netflix helemaal vergeten ❤️ we gaan misschien binnenkort naar een soort zwembad park met allemaal glijbanen, dat lijkt me erg leuk! Een nadeel aan sudoku's maken is dat het (voor mij) heel erg makkelijk is en dat gaat vervelen. Ik ben nu namelijk 14 en ga volgend jaar naar 3VWO en ik wil mezelf graag blijven uitdagen

jorike14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 14:11

In de vakantie heb ik idd ook het gevoel dat ik mijn tijd verspil omdat ik dan de hele dag op stal bij mijn pony had kunnen zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:12

Misschien vragen of je een hele moeilijk mooie puzzle van 5000 stukjes mag kopen?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:19

Of een puzzelapp installeren. Ik lig vele uren op bed en dan is dat ideaal tijdverdrijf. :)

Wat doe je de hele dag bij je pony? Want ik neem aan dat die ook gewoon lekker op het land oid staat en die jou ook niet de hele dag ziet staan als je daar dan bent?

jorike14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 14:23

Ik ben meestal rond 1 uur op stal en hij staat van 6 tot 1 dan op de wei. Meestal 1 á 2x in de week een rustdag omdat hij al 23 is. Ik ga meestal eerst zijn stal uitmesten, dan lekker lang poetsen, opzadelen, rijden, naverzorgen, wat musli en havermout geven, soms wat vrijheidsdressuur, de andere paarden allemaal binnenzetten (20 a dertig maar dat doe ik met andere stal genoten samen), spullen schoonmaken, spullen opruimen enz. Enz. Ik verzin steeds meer dingen die ik daar kan doen en ik heb de dag zo vol❤️

jorike14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 14:24

Welke puzzelapps hebben jullie?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:12

jorike14 schreef:
Welke puzzelapps hebben jullie?

Legpuzzel real jigsaw, van google play store vind ik het fijnste.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:18

Ga mee naar het strand, zwem wat, leer ook surfen, zoek schelpen en/of fossielen... Je zit aan de Middellandse zee, meer dan genoeg om je bezig te houden. Ga een duikbril en snorkel kopen en ga op verkenning...