Alvast bedankt om te klikken.
Zoals elke andere ruiter heb ik de verre droom om ooit zelf een paardje te kopen. Het minpuntje - mijn ouders [vooral mijn moeder ] zijn niet erg overtuigd. Mijn vader echter, die vroeger ook een lange tijd heeft paardgereden, zie ik telkens wegdromen als hij bezig is met mijn verzorgpaardje. Hij ziet het denk ik wel zitten om samen met mij een paardje te stallen.

Ik zit er aan te denken om mijn moeder ook warm te maken voor dat idee, ik probeer haar al te overtuigen door haar vaker naar de manege te nemen en haar veel te laten omgaan met mijn verzorgpaardje. Ze is kritisch op het financieel gebied, en dat kan ik haar niet kwalijk nemen. Daarom wil ik een schema maken voor alle voordelen en nadelen van een eigen paard en waarom het eventueel beter zou zijn dan een halve stal/verzorgpaard. En ook daarom wil ik spreken met mensen die dat natuurlijk ook weten.
Heb ook nog een vraagje - hoeveel ervaring heb je nodig voor een eigen paard? Ik rijd nu een flinke 5 jaar denk ik, heb 1 halve stal/verzorgpony gehad en help regelmatig mee op de manege met wat klusjes. Op m’n zestiende [waar ik stiekem graag m’n eigen paard zou kopen
] zou ik dan al 8 jaar rijden, is dat genoeg? En denken jullie dat dat mogelijk is in combinatie met school?Alvast bedankt!
Maar voor mij wegen de voordelen er gewoon tegen op. Ze zijn van jou, je doet er mee wat je wil, je bent van niemand afhankelijk in je beslissingen en ze kunnen ze niet onder je gat uit verkopen.
)
ik ben dolblij met mijn 19 jarige merrie maar ik ben nu toch fanatieker dan gedacht en wedstrijden rijden had ik toch graag willen doen met haar. Maar is voor haar niet verstandig. Van te voren zei ik absoluut geen wedstrijden te willen rijden