Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JPS schreef:Ik begrijp dat je dat moeilijk vindt om te vertellen maar denk dat de eigenaren je wel begrijpen als je het eerlijk vertelt zoals je dat hier doet. Is het misschien een idee om je vader of moeder mee te nemen?
Horsy83 schreef:Ik vind het best begrijpelijk. Ten eerste of telefonisch of in een persoonlijk gesprek opzeggen en bevestigen via de mail. Zo heb je veel minder kans op misverstanden.
Gewoon zeggen wat je hier schrijft. Paard/pony heeft helaas veel last van ongemakken waardoor jij niet kunt rijden. Je wilt daarom nu een ander paard leasen.
Ik zou er niet meer van maken. Ik zou het als eigenaar jammer (denk ik), maar begrijpelijk vinden.
Celiien schreef:Ik vind het sowieso vrij bijzonder dat als een paard al zo lang niet goed is, je gewoon volle prijs moet doorbetalen voor lease..
Anyways, gewoon afspreken, het verhaal uitleggen en vertellen dat je ermee stopt. Wel ook zeggen dat je een ander paard gaat lessen
F_Orumster schreef:Help je ook een beetje met de behandeling? In dat geval zou ik aanbieden dat je haar nog wel wilt helpen bij het verzorgen van de zweer op de dagen dat je toch al op stal bent. Zo kun je ook nog wat doen voor en omgaan met het paard waar je toch ook al op gesteld bent geraakt en komt het niet zo over alsof je het alleen voor het rijden doet. Je sluit zo met een positieve noot af.
Joltsje schreef:Lastig ts.
Ik zou je moeder meenemen en het gewoon rustig uitleggen. Je bent erg op het paard gesteld en wilt gerust og helpen. Maar jij ziet het niet meer goed komen qua rijden en je zegt dat je stopt.
Houvwel rekening met een opzegtermijn, dat zou ik best redelijk vinden (een maand dan. Dus doorbetalen tot 1 oktober). Dan hebben zij nog tijd om een oplossing te bedenken.
Verder je moeder laten reageren mochten ze niet leuk reageren. (Ja maar nu kunnen we het paard niet houden, je geeft niet om haar want je wil alleen maar rijden etc.). Zoals eerder aangegeven ben je steeds gebleven terwijl het paard geblesseerd was. Kan gebeuren, maar de blessure komt steeds terug. Je hebt dus genoeg verantwoordelijkheid getoond.
Succes met vertellen.
kitobeer schreef:Houd achter de deur dat deze mensen flink in hun gat gebeten gaan zijn.
Helemaal omdat jij financieel hun stok achter de deur bent.
Ik zou je ouders hierin betrekken en samen met hun gaan vertellen dat je gaat stoppen met leasen van dit paard. Omdat jij het budget niet krijgt voor 2 paarden te leasen . En je eigenlijk least terwijl je bijna niks meer kan.
Hierdoor hebben ze geen kans om erover te gaan roddelen . Ik ken zulke situaties op stallen wel . En van de moment dat iemand ergens mee stopt en er geld mee gemoeid is worden ze onterecht boos.
Maar hun situatie mag niet doorwegen op jou. Vergeet dat niet.
bedankt voor het advies. bigone schreef:Waarom komt het paard niet van de rotstraal af, dat zou ik mee eerst eens afvragen want met goede zorg hoeft het niet elke keer weer terug te komen, hoefsmid en stalmanagement erbij betrokken?
bigone schreef:Waarom komt het paard niet van de rotstraal af, dat zou ik mee eerst eens afvragen want met goede zorg hoeft het niet elke keer weer terug te komen, hoefsmid en stalmanagement erbij betrokken?
Nachtlampje schreef:bigone schreef:Waarom komt het paard niet van de rotstraal af, dat zou ik mee eerst eens afvragen want met goede zorg hoeft het niet elke keer weer terug te komen, hoefsmid en stalmanagement erbij betrokken?
Dat lijkt me nu juist niet de verantwoordelijkheid van TS om daar achter aan te gaan![]()
Dat is het fijne van een lease-paard (afhankelijk van de afspraken die je maakt natuurlijk).
Ts, lijkt me dat je fijne tips hebt gekregen. Vooral het meenemen van iemand is erg handig en fijn.
bigone schreef:Goede producten gebruiken voor de rotstraal en vooral de hoefzweren goed bestrijden. Indien het losgesneden is moet er niet weer opnieuw blubber in komen, daar helpt schoonmaken niet al te veel aan. Krijg de indruk dat de eigenaren wel een paard willen maar geen geld, dan kun jij iig beter stoppen zodat het paard wel verantwoordelijke eigenaren krijgt.
F_Orumster schreef:Je zou ook nog kunnen overleggen of er wat mogelijk is om wat aan de leaseprijs te doen in perioden dat jullie stilstaan.