Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar op jouw leeftijd heb je dat nog niet denk ik, goed dat je dat zelf toch ook beseft. Maar hé, toekomstplannen heb je ook nodig!
)
_Dominique schreef:Ik ga even in op iets anders uit de OP: waarom van de paardenmarkt?
Daarbij, de aankoop is (vaak) niks, alle kosten er omheen maken het zo duur. Wat als alle 5 tegelijk ziek worden? Bijvoorbeeld. Haalbaar zou het kunnen zijn, alleen moet je wel een spaarpot klaar hebben staan.
Janinevv schreef:_Dominique schreef:Ik ga even in op iets anders uit de OP: waarom van de paardenmarkt?
Daarbij, de aankoop is (vaak) niks, alle kosten er omheen maken het zo duur. Wat als alle 5 tegelijk ziek worden? Bijvoorbeeld. Haalbaar zou het kunnen zijn, alleen moet je wel een spaarpot klaar hebben staan.
Ik heb twee shetlanders van de markt en nooit echt problemen mee gehad. Misschien ook geluk, dus is niet altijd zo.
! Maar was benieuwd naar de reden van TS, vooral omdat ik het idee kreeg dat het dan allemaal wat goedkoper zou zijn haha.
antje_vip schreef:Het is leuk om daar nu al over te fantaseren; maar 5 paarden/pony's onderhouden mag je behoorlijk goed verdienen. Zeker als je 5 stallen moet huren. Vergeet ook niet dat hooi redelijk prijzig is, en dat je de hoefsmid gemiddeld elke 8 weken weer moet betalen x5
En dan hebben we het nog niet over het (men)tuig gehad + kar
En misschien wil je wel een keer gewoon rijden, zadel voor je Shire
) enzo... als jij (en misschien je man?) een erg goede baan krijgen, kan je dit misschien wel bereiken! maar dan kan je duure vakanties ook wel vergeten, bovendien kosten 5 paarden ook ontzettend veel tijd, je hebt al erg veel tijd voor een paard nodig, dus ga maar uit van niet veel dingen behalve werk en paarden, ook moet je werk hebben dat goed verdient, en dat niet fulltime is, want je moet dus ook tijd hebben voor de paarden! 
waarom niet twee paarden/ponies in totaal? Dan is het kosten plaatje al een stuk positiever, en daarnaast mesten 5 paarden ook ontzettend veel, dus veel meer schoonmaakwerk dan met twee. Ik merk al heel veel verschil tussen twee of drie paarden/ponies
) dus ik zou als ik jou was eerst beginnen met misschien 1 of 2 shetties, of 1 shettie en een shire, en als je het financieel aankan kun je er altijd nog een bij nemen