KittyDylan schreef:Eerste vraag die je moet stellen; is er genoeg geld? Of je tijd hebt is eerlijk gezegd het tweede waar ik naar zou kijken, maar moet je zeker niet vergeten!
Ik ben zelf opgegroeid in een paardenfamilie. Op mijn 4e kreeg ik mijn eerste pony. Om wat rond te hobbelen ect (ik heb haar overigens nog steeds). En mijn ouders deden alles qua verzorging. Ik denk dat ik ongeveer op mijn 13e me meer bezig ging houden met het binnen en buitenzetten. Vorig jaar, op mijn 14e heb ik zelf een pony gekocht die ik ook zelf moet onderhouden. En dan pas merk je dat het echt werken is. En het neemt ook wel wat tijd in. (Ik heb dan zorg over twee ponys) Ik moet voeren, binnenzetten, buitenzetten als het kan, poetsen, mesten... als ik geen tijd hebt doet mijn moeder dat gelukkig wel.
Wel is het écht zo dat je verantwoordelijkheid opbouwt.
En zoals lovecappie ook zegt, over een aantal jaar heb je misschien andere interesses. Ik heb er gelukkig weinig last van. Ga niet uit ofzo, heb een hekel aan 'shoppen' maar bij iedereen kan dat anders ontwikkelen.
Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik wert niet of je nog op de basisschool zit, maar houdt dan altijd rekening met se middelbare school. Daar gaat ook heel veel tijd in zitten.
Ik ben dit jaar 12 geworden, ik heb nu zomervakantie en na deze zomervakantie ga ik naar de 2e