Aan de titel te zien zit ik dus in tijd nood en heb ik dus tips nodig. Laat ik maar beginnen bij het begin.
Ik train sinds 6 jaar karate en doe sinds 5 jaar topsport karate, daarvoor train ik 8 tot 12 uur in de week. Ik heb regelmatig wedstrijden en moet ook voor wedstrijden naar het buitenland. Ook rijd ik al 7 jaar paard en doe ik de opleiding havo.
Met karate ga ik binnenkort internationaal en ik ga dus nog meer trainen, na de zomer ga ik ook helpen met les geven.. Maar daarnaast moet ik dus ook mijn 3 paarden onderhouden. Deze paarden heb ik samen met mijn zusje maar die heeft het afgelopen jaar steeds minder motivatie om heen te gaan. Ik werk om mijn paarden te kunnen betalen (stalling, voer, DA enz hoef ik niet te betalen) maar lessen, rijkleding, dekens en poetspullen wel.
Ik heb de keuze gemaakt om na de zomer van het Havo naar het vmbo tl te gaan zodat ik meer tijd heb en ik mij meer op mijn sporten kan storten. Nu heb ik ook huiswerk en daar besteed ik ook redelijk veel tijd aan. Ik heb hulp van een meisje van 12 jaar alleen die gaat naar de zomer naar Spanje verhuizen, dus daar heb ik ook niet veel meer aan. Hoe moet ik volgend jaar goed uitkomen in mijn tijd
?Ik wil minimaal 3x mijn paarden rijden maar ik wil ook minimaal 12 uur karate in de week gaan trainen. Daarnaast moet ik dan ook nog werken om mijn paarden überhaupt te kunnen houden en dan moet ik ook nog huiswerk maken. En dit allemaal terwijl ik nog maar 14 ben
. Heeft iemand tips voor mij of iets waardoor ik dit allemaal makkelijker kan gaan doen? Alvast bedankt!
Maar bedankt!
Bedankt!