Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dus afhankelijk van de conditie bepaal ik welk masker ze op krijgt. Daarnaast is het voeren heel afhankelijk van de beweging. Ze rijdt nu 3x per week best intensiefHorseboy56 schreef:Blue_flower schreef:Gras of hooi en verder niets
Ik kreeg hiervoor ook reacties als brok enzo, ik ben wel bereid heel actief te zijn met de shet, maar dus niet van belang?
anemoonlena schreef:je kan n soort schema maken:
ochtend: hooi/gras
middag: slobber
avond: biks
ik noem nu maar een onozel en niet een heel sterk voorbeeld, maar ik zou zelf sowieso slobber doen,
hebben paarden niet perse nodig maar de meeste paarden vinden het heel lekker,
biks of hooi maak tmij nooit zo uit, mijn voorkeur gaat naar hooi omdat dat natuurlijker is, maar biks vind ik ook heel goed.
Azmay schreef:anemoonlena schreef:je kan n soort schema maken:
ochtend: hooi/gras
middag: slobber
avond: biks
ik noem nu maar een onozel en niet een heel sterk voorbeeld, maar ik zou zelf sowieso slobber doen,
hebben paarden niet perse nodig maar de meeste paarden vinden het heel lekker,
biks of hooi maak tmij nooit zo uit, mijn voorkeur gaat naar hooi omdat dat natuurlijker is, maar biks vind ik ook heel goed.
Ik denk dat een shet dicht groeit als je zoveel slobber en bix geeft dat de darmen wat te doen blijven hebben.
Mijn voorkeur is veel hooi en een handje (vitamine) brok.
Blue_flower schreef:Mooi advies om alleen in de ochtend hooi te geven... Ahum! Een paard moet eigenlijk onbeperkt de beschikbaarheid hebben over gras/hooi. Alleen bij een Shetlander opbouwen, om hoefbevangenheid te voorkomen.
Horseboy56 schreef:Blue_flower schreef:Mooi advies om alleen in de ochtend hooi te geven... Ahum! Een paard moet eigenlijk onbeperkt de beschikbaarheid hebben over gras/hooi. Alleen bij een Shetlander opbouwen, om hoefbevangenheid te voorkomen.
Hier heeft hij een onbeperkte hoeveelheid hooi beschikbaar, weidegang elke dag, en gebruik van een paddock, dus volgens jou hoeft hij echt niet meer te hebben?
Horseboy56 schreef:Mischa schreef:Als je brok bij wilt geven (je kunt het altijd even aankijken of het wel of niet nodig is) maar dan kun je ook een brok voor sobere rassen voeren.
Dat is dan een soort brok voor bepaalde rassen?
BrechtCarlos schreef:Eerlijk gezegd zou ik geen brok gaan doen. Bom vol suikers en die shetjes worden al zo snel dik. Ik zou gaan voor iets wat het sobere gras in NL aanvuld, een balancer van bio-ron of zo.