ik heb een paard van bijna 4 jaar oud en is sinds vorig jaar beleert en heeft altijd een bit ingehad.
hij had daar geen problemen mee om het in te doen.Nu heeft hij een nieuwe omdat we dachten dat hij het bit steeds vasthield en ombestuurbaar was en daarom weleens kei hard gaat rennen.
nu heb ik dus een nieuw bit en heeft hij het 1 keer normaal ingedaan en de volgende dag kwam ik weer en heb ik het weer geprobeert en wou hij het ineens niet! kont toe draaien,bit niet innemen,tanden vast opelkaar,hoofd hoog, enz.... heel vreemd dus.
ik heb een tijd niet kunnen rijden vanwege het weer maar denk dat het daar eingelijk niks mee te maken heeft. Als ik het bit uiteindelijki met een stijd ervoor aan heb is er niks meer aan de hand dan is het gewoon een lief paard en luisterd gewoon goed.
HOE HET GAAT:
ik haal het hoofdstel op ga naar binen en meneer gaat al achter in de stal staan en kont toe draaien, vervolgens hgeb ik hem te pakken en draai ik hem om en houd ik het hoofdtel voor hem en doe ik het bit voor zijn neus en druk ik mijn duim in zijn mondhoek waardoor hij zijn mond moet open doen maar er niet op reageerdf en zijn tanden opelkaar houd, na toch wat meer te frommelen krijg ik zijn mond open en schuif ik het bit naar binnen maar ja dan heb je te maken met zijn hoofd die omhoog gaaten dan begint hij zelf te trekken ann het bit waardoor hij zelf chagarijnig van word. en dan heb je heet hoofdstel weer aan de grond.....
echt heel vervelend dit.Vorig jaar is de tandarts erbij geweest en heeft hij de dopjes van zijn kiezen weggehaald en dat was verder allemaal goed.
ik hoop dat jullie mij een soort van helpen kunnen biedden want ik zit met me handen in het haar.
mvg

zo ineens