Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
loopt er nu met gemak in. 
Anne_GTI schreef:Een onbekende paardenman/vrouw dat paard laten laden. Je maakt er nu al ophef over en dan kan je er op rekenen dat het laden niet lukt.
_helga_ schreef:Anouk1605 schreef:Oefenen op een leuke manier. Door de juiste training kende mijn paard het na 2x 3uur oefenenloopt er nu met gemak in.
Wat is een leuke manier?
fluffyfox schreef:Welk deel van het laden vind je paard het lastigst?
Ik lees in de trailer staan?
Het erop en eraf is geen probleem?
Hoe uit zich het probleem met het staan?
Ik ben zelf echt geen fan van kalmeringsmiddelen, het is namelijk geen oplossing.
Oefenen, oefenen, oefenen.
En misschien is het geen slecht plan om toch een ander te vragen het te doen...
Stress brengt stress...
Renskexb schreef:Het is in de trailer , erin en eruit geen probleem. Ik kan haar op het midden van de klep stoppen met uitladen en er weer in lopen. Alleen ze eet niet in de trailer. Ze is een binnenvetter dus je ziet het niet echt als je haar niet kent maar ik ken haar en zie dat ze stress heeft. Daarom wil haar het vervoer voor 1 keer zo stressloos mogelijk maken aangezien ze word verhuisd. Hierna gaan we tuurlijk weer heel veel oefenen. Verder laad iemand die ook zo'n trailerlaad cursus heeft gedaan haar.
fluffyfox schreef:Renskexb schreef:Het is in de trailer , erin en eruit geen probleem. Ik kan haar op het midden van de klep stoppen met uitladen en er weer in lopen. Alleen ze eet niet in de trailer. Ze is een binnenvetter dus je ziet het niet echt als je haar niet kent maar ik ken haar en zie dat ze stress heeft. Daarom wil haar het vervoer voor 1 keer zo stressloos mogelijk maken aangezien ze word verhuisd. Hierna gaan we tuurlijk weer heel veel oefenen. Verder laad iemand die ook zo'n trailerlaad cursus heeft gedaan haar.
Een introvert. Aha!
Goed dat je je daar bewust van bent.
Hoelang is het langst dat ze gestaan heeft?
Soms is het gewoon echt een kwestie van wachten. Nog geen stang erachter en klep niet dicht. Stoeltje erbij. Totdat er iets van ontspanning komt en dan direct eruit sturen. (Dit kan van ogen knipperen of dieper uitademen tot hals zakken. Zachtere ogen. Jij ziet dat zeker)
Even eruit. Rondje stappen en weer erin. Zelfde patroon. Eruit als ze ontspant. Na een aantal keer zal het heel waarschijnlijk eerder komen.
Helaas kan ik je geen tips geven voor medicatie.
fluffyfox schreef:Sorry. Ik heb m'n vraag niet duidelijk geformuleerd besef ik nu.
Hoelang heeft ze er vrijwillig in gestaan (zonder dat ze zelf drang maakte om achteruit te gaan) zonder dat er daadwerkelijk gereden werd. Ik bedoel dus echt met stang en klep open. Gewoon staan en wachten tot ze mentaal ook IN de trailer is.
Je zegt dat het pas sinds kort zo is. Heb je enig idee naar de aanleiding?
Heeft ze hiervoor een nare ervaring gehad. Kan ook iets voor jou onbenulligs zijn zoals dat er tijdens het rijden anders gereden is dan normaal. Meer op rem of zijn jullie af gesneden oid of een andere chauffeur dan normaal?
Evt ook wat is er de keren hiervoor gedaan toen ze op de trailer ging.
Lekker naar t bos of naar een kliniek (ik noem maar wat)
Ben gewoon even aan t meedenken wat de aanleiding geweest kan zijn en hoe je dit definitief op kan lossen.
fluffyfox schreef:ok en hoelang geleden is dat?
heb je haar al lang?
want voor je naar je huidige stal kwam stond ze dus wel altijd relaxt op de trailer?