vinden jullie ponyparkcity ook zo zielig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superauke

vinden jullie ponyparkcity ook zo zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 13:26

Heyhey,
Vroeger al heel Wat jaartjes geleden was mijn eerste keer paardrijden in ppc en ik bond het HELEMAAL geweldig... vanaf toen wist ik dat paardjes echt helemaal mijn ding zijn :)
Net besloot ik het dus weer eens op te zoeken om Wat herrineringen op te doen... en echt, ik wist niet Wat ik zag!!!! Al die VEEL te grote kinder en op die shetjes! !! Eb het ergste: niemand zegt er Wat van!!! En mij hoef je echt niet te vertellen dat Shetlanders sterk zijn want ik weet genoeg over ze... en ja inderdaad... tuurlijk zijn ze sterk, maar dat will niet betekenen dat ze even veel kunnen dragen als een paard hoor!! Die is even normaal!!! Wie is het hier mee eens? Ik bind het echt een STOM park dat niks meer geeft om hun paardjes maar alleen om geld... :'(

Frieskee

Re: vinden jullie ponyparkcity ook zo zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:30

daar draait alles om geld.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:31

Pak maar even de zoekfunctie erbij, weet je binnen 100 pagina's exact hoe bokt erover denkt! :j

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:33

Ponyparkcity is een hardstikke leuk bedacht park, maar ik vind inderdaad dat het er altijd heel zielig uitziet voor die ponys. Ook jaren geleden (toen ik 10 was) twee meisjes die allebei wel een schop moesten geven aan de pony dat hij stout was. Daar word je ook niet vrolijk van.

xminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:33

hoi
ik ben het echt helemaal met je eens! ik snap inderdaad ook niet hoe die mensen dit kunnen doen met die shetlandertjes :n heel veel paardjes die daar rondlopen hebben ook een vreselijk doorgezakte rug, en er lopen ook paardjes rond die zo klein zijn dat je er normaal gesproken niet eens op kan rijden! :( ik vind het echt erg... ben blij om te horen dat ik niet de enige ben

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:39

Ik ben het met je eens!

marlouv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:35

Ben het er helemaal mee eens. Ben er een paar jaar geleden wel eens geweest, toen reden er ook al grote meisjes op de shetlanders. Sommige pony's zijn heel chagrijnig op het park, maar dat snap ik. Sommige pony's hebben ook doorgezakte rug... Ik vind dat ze er strenger voor moeten zijn en dat ze er wat van gaan zeggen!

thesound

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:16

Ik vind het een prima park, alleen hoe de klanten met de paarden omgaan is het tweede..

starxfren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:19

Lijkt net op mishandeling hoe die kinderen er mee omgaan.. Zelf ben ik er een paar x geweest en ik vindt het wel een leuk park maar doe dan ook grotere pony's dan alleen shetlanders de kinderen zijn hartstikke groot doe dan tot 5 jaar ofz.

AnnePPC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:30

Nee? Ik ben het totaal niet met je eens. Als je er zo over denkt kan je net zo goed zo naar manege paarden kijken, bijv. Paarden op de manege worden elke dag bereden, meestal krijgen ze niet veel aandacht behalve het rijden, elke dag rijden met een onbekende op je rug, geforceerd om dingen te doen. Nou bij ppc hebben ze het dan nog beter, ze worden vertroeteld met snoepjes en echte aandacht. Ik vind het geen mishandeling, want die mensen die op die pony rijden doen dat met liefde. En daar gaat het toch uiteindelijk om? :o

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:00

Tja ben er laatst heen geweest puur om te kijken hoe het daar nu echt gaat en er worden gewoon kleine ponys een veelste zware kinderen en te grote kinderen gegeven :? Toch laten ze echt wel zien als ze het niet willen want die ponys trappen dan echt wel ( ja dit heb ik met eigen ogen zien gebeuren) maar er zijn ook best grote hoor zo als milan en maxime en natuurlijk Mijando

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:03

Opzet is leuk, uitvoering is niet zo geslaagd. Ze zouden alleen rijden onder toezicht moeten doen én wat meer grotere pony's voor de kinderen die wel jong zijn maar 'helaas' lang.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:03

AnnePPC schreef:
Nee? Ik ben het totaal niet met je eens. Als je er zo over denkt kan je net zo goed zo naar manege paarden kijken, bijv. Paarden op de manege worden elke dag bereden, meestal krijgen ze niet veel aandacht behalve het rijden, elke dag rijden met een onbekende op je rug, geforceerd om dingen te doen. Nou bij ppc hebben ze het dan nog beter, ze worden vertroeteld met snoepjes en echte aandacht. Ik vind het geen mishandeling, want die mensen die op die pony rijden doen dat met liefde. En daar gaat het toch uiteindelijk om? :o

Ik vraag me af hoe veel te grote mensen nog op zo'n kleine pony kunnen rijden met liefde. Ze vinden het zelf leuk, maar denk dat de pony daar een andere mening over heeft :=. Bij een manege is daar meer controle op, die willen de ruggen van hun paarden nog proberen zo heel mogelijk te houden en gaan niet expres te grote ruiters op hun paarden zetten.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:19

AnnePPC schreef:

De pony's zullen de mensen heel dankbaar zijn die met alle liefde hun rug kapot gemaakt hebben... >;)

met liefde zonder liefde dat verandert niet de lichamelijke klachten die ze kunnen krijgen door te grote en te zware kinderen.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:12

Ik vind het best zielig ppc
Omdat de pony's veelste grote en zware kinderen op hun rug dragen. De grote maakt niet zoveel uit alleen het gewicht wel. Als de pony rugklachtenkrijgt kan de pony vals gedrag vertonen door de pijn. En er zijn ook kinderen met 0 rijervaring en die willen meteen al alles. En als er dan iets misgaat worden ze boos.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:21

Ligt ook helaas aan de stomme ouders ervan, ze staan ze ook van alles toe en denken niet logisch na.

Het draait helaas om geld...........PPC verdient eraan en de ouders willen er dubbel waar voor geld hebben voor wat ze betalen..............of het goed en leuk zijn voor de ponys, daar kijkt men niet naar.

Van mij mag die hele PPC afgeschaft worden, het is een ponyhel waar ze als gebruiksvoorwerp gezien worden.

En die ponys krijgen ook nog eens allerlei troep te vreten, gegeven door de kinderen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:27

AnnePPC schreef:

Ik wil ook wel met een beetje liefde een uur op jouw rug gaan zitten? Daar draait het toch om? :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:29

MarlindeRooz schreef:
AnnePPC schreef:

Ik wil ook wel met een beetje liefde een uur op jouw rug gaan zitten? Daar draait het toch om? :j

Ja, ik ook. Een hele dag aan jou sleuren en erop zitten.

moonxlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:29

Helemaal eens! zo zielig , vroeger was het VEEL beter daar :j . Tegenwoordig rijden er meisjes van 16 a 17(!) er ook op :? ! niet normaal toch. Eigenlijk is het tot 12 jaar maar er word niks van gezegd! En veel kinderen galopperen de hele dag met die pony's , laten ze niet eten , drinken en rusten mar nee se hele dag in galop :( . Ik vind dat het afgeschaft moet worden. Of betere maatregelen nemen zoals overal camera's ophangen om te kijken hoe er met de pony's omgegaan word , en als je dan slecht bezig bent moet je je pony inleveren en dat ze overdag een paar uur gewoon weer de big stable ingaan zodat ze rust hebben ofzo. Iniedergeval moeten er zeker dingen veranderen. Waarom hoor je bij zulke dingen NIETS van de dierenbescherming......

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:36

punt is, dat het leeftijdsgebonden is, niet naar gewicht.
Ik ben er laatst ook geweest ( mijn schoonzus had geboekt), en gheb vele kindeen keurig de hele dag zien stappen en ( ok, dat mag dan niet) wat draven. Heb ook heel wat oerstomme ouders gezien, en ponys, die heeeel goed voor zichzelf konden zorgen( "wil jij hard? ok, geen probleem" en dag pony).

Zag een paar medewerkers, die echt veel paardenkennis hebben, en in die ( rustige) week, echt probeerden de ponys af te wisselen. De huisvesting is echt goed.

Maar er zou meer contrôle moeten kunnen zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:38

Ben er laatst ook geweest en goen hingen er ook bordjes dat de kinderen tot een bepaald gewicht op de ponys mochten.
Ponys stonden er verder ook prima bij :j
Ik zie er dus geen probleem in??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:02

Mwah ik kwam er voor het eerst in 1996 , takelt wat af daar. Zo called lovers staan liefst de dag van te voren in de rij voor hun pony, om maar te zwijgen over al die arrogante verwende koters die alle grote pony's hebben want ja ze kunne n niet zonder ze. Dagjes erheen , tegenwoordig is de sfeer weg , draait om geld en draait om een grote macht partij wie welke pony heeft.

Heb vroeger hele leuke vakanties gehad, maar tegenwoordig nee.. Is niet meer wat het geweest is

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:47

Ben er inderdaad afgelopen jaar nog geweest en vond het schandalig.... sommige paardjes staan in de palle zon, geen gras, (zomertijd was het toen) zitten totaal niet goed in de vast en worden niet netjes onderhouden... Allemaal klitten in de manen en vieze vachten.. Erg jammer want het zijn allemaal schatjes

AS1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:30

AnnePPC schreef:

Ik weet niet welke manege jij kent, maar op onze manege krijgen de meeste paarden eerder te veel dan te weinig aandacht. Plus het feit dat we bij elke pony/paard een maximaal te dragen gewicht hebben. Dat is bij die pony's daar wel anders.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:38

AnnePPC schreef:

zal ik met liefde enkele dagen op jouw rug zitten en je overal heen sleuren? ik zal et zeker met leifde doen! dan is het toch ok? :D