getrapt met spelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xponylove

getrapt met spelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 18:45

Anoniem

Re: getrapt met spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:45

Irritatie.

xponylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 18:48

waardoor dan? want ze waren toch leuk aan het spelen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:50

KoudbloedKim schreef:
Irritatie.

Precies.
Duidelijk te zien dat het paard zich ontzettend (negatief) aan het opwinden is.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:52

DIt paardje ziet het duidelijk niet als spelen. Hij is zoals KBK zegt, geïrriteerd en laat dat dan uiteindelijk ook merken. En ik vind dat het paardje het nog lang vol houdt :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:53

Paard loopt zowat heel de tijd met de oren in de nek.Oren gaan alleen naar voren als hij een brokje/snoepje krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:54

Ik vind ook dat het paardje het lang volhoudt inderdaad.
Hij waarschuwt haar overduidelijk meerdere keren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:54

indegoofy schreef:

Kijk nog eens goed naar de lichaamstaal van het paard en dan met name naar zijn gezichtsuitdrukking. Wellicht zie je dan zelf ook wel dat hij het al lang niet meer leuk vindt.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:55

indegoofy schreef:

Dit is duidelijk niet 'leuk spelen' voor het paard. Alleen zijn oren zeggen al genoeg..

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:55

Ik denk ook dat het paard dit niet leuk vond. Het is onderandere te zien aan de lichaamstaal van dit paard.
Wat ik zie is bijvoorbeeld oren achteruit (niet geconcentreerd maar boos) en paard zwiept met zijn staart als het meisje dichter naar de achterhand van dit paard komt.
Paard-tot-paard zou het andere paard al lang genoeg afstand hebben genomen van de achterbenen van dit paard, maar ik denk omdat het meisje niet zo snel is (of sneller) is dan het paard, en tijdens het rennen de signalen mist van het paard, dat ht daarom helaas zo is afgelopen als het is afgelopen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:59

Paard is absoluut niet blij, in het hele filmpje niet! Oren naar achter, aangespannen spieren in het hele lijf, staart zwiept.

Verhouding en rangorde tussen paard en meisje zullen ook niet helemaal in orde zijn geweest.

challange

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:08

ik denk ook dat het paard flink geïrriteerd is. sluit me aan bij de vorige reacties.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:12

Het meisje is aan het spelen, maar het paard totaal niet. Ze krijgt een knal omdat ze dat gewoon niet zag en stug doorging met iets wat het paard mateloos irriteerde.
Dit is vergelijkbaar met de filmpjes van kinderen die over honden heen rollen en dan gebeten worden. Hond geeft dan al zoveel signalen, maar de mensen zien het niet.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:17

Paard is eigenlijk nog te lief geweest als je kijkt naar de hoeveelheid waarschuwingen..

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:20

Jammer voor haar. Maar als ze nog maar een beetje goed gekeken had ze snel mogelijk het paard gerust gelaten. Dit paard is mateloos geïrriteerd en doet toch braaf wat ze van hem verlangt.
Hoop dat ze er niets aan over houd e ndat het een goede leerschool zal zijn voor haar.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:21

Duidelijk voorbeeld van niet kunnen communiceren met je paard. Iets doen en denken dat het leuk is, signalen niet opvangen en vooral met je eigen spel bezig zijn i.p.v. met je paard. paard reageert nog laat inderdaad. Uberdom om zo met je paard aan de slag te gaan.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:22

Hij vind t niet leuk overduidelijk.

Maar ze loopt constant tussen paard en hek of tussen paard en obstakels. Ze kan eventueel in nood geen kant op.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:25

Maar niet alleen het meisje wat aan het spelen is mist het. Degene die staat te filmen kan het nog beter bekijken, maar lachte er eerst ook om.
Dit paard had je allang met rust moeten laten.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:27

eilleen333 schreef:
Dit is vergelijkbaar met de filmpjes van kinderen die over honden heen rollen en dan gebeten worden. Hond geeft dan al zoveel signalen, maar de mensen zien het niet.

Pfff, en dan is de hond zeker weer de banketstaaf? -O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:31

Gea99 schreef:
Maar niet alleen het meisje wat aan het spelen is mist het. Degene die staat te filmen kan het nog beter bekijken, maar lachte er eerst ook om.

Met het met rust laten ben ik het niet helemaal eens. In dit geval was dat voor het meisje veiliger geweest. Maar als mijn paard het in haar hoofd haalt om zo tegen mij te doen, dan is ze nog niet jarig. Maar ik zorg wel dat mijn voorwaarden goed zijn, dus dan heb ik ook het 'recht' haar te corrigeren.
In dit geval geef ik het paard groot gelijk. De mijne zou op een gegeven moment ook een keer dergelijk gedrag gaan vertonen (maar in veel mindere mate) als ik haar zo zou irriteren. Als ik weg ga rennen met brokjes, dan wordt ze pissig. Dat is gedrag wat ze niet snappen.

Jij loopt weg, en zij achter jou aan. Zij drijft jou dus, dus is zij op dat moment dominant over jou.
Jij hebt snoep, paarden leven voor eten, en ze krijgt soms wel wat, en soms niet. Dus heel onzeker wanneer ze wat gaan krijgen. En eigenlijk beloon je het feit dat ze jou opjagen. Daar krijgen ze stress van, adrenaline productie, en frustratie omdat ze geen idee hebben waar ze aan toe zijn.
Dan ga je ineens weer rennen, maar ze wil snoep, maar jij rent, dus ze weet niet wanneer ze het krijgt. Ze jaagt je op, maar je rent nog steeds, nog steeds geen snoep. Frustratie, je inhalen, bokken en je neerhalen.

Wat je op dit filmpje ziet is namelijk alles behalve een speelse tik of een ingelukje. Paard denkt vrijwel letterlijk: "Mens! Doe nou eens normaal, ik snap er niets van en vind dit niet leuk. Kappen nou!"

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:33

Chasey schreef:
eilleen333 schreef:

Pfff, en dan is de hond zeker weer de banketstaaf? -O-

Tuurlijk! Altijd! Het ligt nooit aan de mensen.

Een voorbeeldje van een hond:
https://www.youtube.com/watch?v=dlgfAZGeVBw

Klein wonder dat het kind niet echt gebeten is. Super lieve hond om zoveel te waarschuwen.

Deze hond was minder van het eindeloos waarschuwen, dus dit kindje had minder mazzel:
https://www.youtube.com/watch?v=xLZZekMsAXs

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:39

Eikels..... Sjonge jonge, en arme kinderen. WANT DIE WETEN NIET BETER!!
Stomme ouders, grijp in man, voor je hond en kind!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:39

eilleen333 schreef:
Gea99 schreef:

Met het met rust laten ben ik het niet helemaal eens. In dit geval was dat voor het meisje veiliger geweest. Maar als mijn paard het in haar hoofd haalt om zo tegen mij te doen, dan is ze nog niet jarig. Maar ik zorg wel dat mijn voorwaarden goed zijn, dus dan heb ik ook het 'recht' haar te corrigeren.
In dit geval geef ik het paard groot gelijk. De mijne zou op een gegeven moment ook een keer dergelijk gedrag gaan vertonen (maar in veel mindere mate) als ik haar zo zou irriteren. Als ik weg ga rennen met brokjes, dan wordt ze pissig. Dat is gedrag wat ze niet snappen.

Jij loopt weg, en zij achter jou aan. Zij drijft jou dus, dus is zij op dat moment dominant over jou.
Jij hebt snoep, paarden leven voor eten, en ze krijgt soms wel wat, en soms niet. Dus heel onzeker wanneer ze wat gaan krijgen. En eigenlijk beloon je het feit dat ze jou opjagen. Daar krijgen ze stress van, adrenaline productie, en frustratie omdat ze geen idee hebben waar ze aan toe zijn.
Dan ga je ineens weer rennen, maar ze wil snoep, maar jij rent, dus ze weet niet wanneer ze het krijgt. Ze jaagt je op, maar je rent nog steeds, nog steeds geen snoep. Frustratie, je inhalen, bokken en je neerhalen.

Wat je op dit filmpje ziet is namelijk alles behalve een speelse tik of een ingelukje. Paard denkt vrijwel letterlijk: "Mens! Doe nou eens normaal, ik snap er niets van en vind dit niet leuk. Kappen nou!"

Ik niet dat je mij quote als ik je reactie erop lees?
Dit meisje had zo te zien geen idee waar ze mee bezig is, en ziet dit als een leuk spelletje, evenals degene die staat te filmen. Je ziet toch hoe het paard reageert??
Als ik daar had staan filmen, had ik toch echt gezegd om hier mee te stoppen! Het paard geeft zoveel signalen af.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:40

Nee, sommige mensen zien die signalen dus niet! -O-

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:43

Ooh jeetje, ik bekijk het filmpje en besef me gewoon dat ik dat 'meisje' ken... Ik heb eens dat bruine paard van haar gereden...

Maar inderdaad, paard is flink geïrriteerd.