POLL: Rij jij met bit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rij jij met bit?

Ja
263 (71%)
Ja, Dan loopt ie mooi
9 (2%)
Ja, Dan luistert ie goed
28 (7%)
Nee
25 (6%)
Nee, Dat vind mijn paard niet fijn
14 (3%)
Nee, Ik wil dat mijn paard vriendelijk bereden word
28 (7%)

Totaal aantal stemmen: 367

SavvyPony

POLL: Rij jij met bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 16:32

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik rij zelf bitloos omdat mijn pony dat niet fijn vind, en ik vind het veel vriendelijker. Want hoeveel metaal heb je nodig om een paard onder controle te houden?!?! Elk paard kan bitloos. Je moet er alleen de tijd voor nemen!

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:37

Het tuig of bit is zo vriendelijk als de hand van de ruiter. Ik vind dus dat je poll totaal niet eerlijk is en heel erg bevooroordeeld dat alleen bitloos goed is. ;)

davinci17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:38

ik rijd op de manege en heb dus geen keus ;)
(rijd trouwens met bit :P )

SavvyPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 16:40

davinci17 schreef:
ik rijd op de manege en heb dus geen keus ;)
(rijd trouwens met bit :P )

Hoi,

Misschien kan je eens een voorstel doen om een keer bitloos te gaan rijden :)
Bitloos is net zo veilig als met bit. Je moet alleen goed met je paard omgaan, dan is er niks aan de hand ;)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:43

SimchaKatie schreef:
Ik rij zelf bitloos omdat mijn pony dat niet fijn vind, en ik vind het veel vriendelijker. Want hoeveel metaal heb je nodig om een paard onder controle te houden?!?! Elk paard kan bitloos. Je moet er alleen de tijd voor nemen!

Sorry je pol is echt belachelijk. Iemand die bitloos rijdt en constant loopt te rukken is net zo slecht als wanneer je aan een bit loopt te plukken. Dus 'als je met bit rijd ben je niet paard vriendelijk' bullcrap die je hier neerzet pas ik voor. >;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:43

Mis de optie "deze poll is al zo duidelijk niet objectief".

Zou als ik jou was even door de geschiedenis van bokt scrollen. Zo veel topic's over dit eindeloze loze kreten discussie.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:44

Ik rij bitloos omdat het kan :o En als het niet meer kan, dus mijn paardje zou er niet meer op reageren. Dan ga ik weer met bit rijden.

SavvyPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 16:47

AustriaTrick schreef:
SimchaKatie schreef:

Sorry je pol is echt belachelijk. Iemand die bitloos rijdt en constant loopt te rukken is net zo slecht als wanneer je aan een bit loopt te plukken. Dus 'als je met bit rijd ben je niet paard vriendelijk' bullcrap die je hier neerzet pas ik voor. >;)

Wie zegt dat iedereen loopt te rukken?
Ik doe dat niet. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat paardrijden ook zonder metaal kan!!

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:47

miss_lizje schreef:
Mis de optie "deze poll is al zo duidelijk niet objectief".

Zou als ik jou was even door de geschiedenis van bokt scrollen. Zo veel topic's over dit eindeloze loze kreten discussie.

Mee eens.
Ook mis ik de optie "ik rijd zowel met bit als bitloos".

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:48

Ik rij over het algemeen bitloos (met touwhalster) en daar lopen ze allebei erg fijn op.
Als ik met 1 van mijn paarden op wedstrijd ga rij ik wel met bit. Een bosal vinden we beide maar een onding en dat is de enige toegestane bitloze optoming in de westernsport. Hij heeft totaal geen probleem met het bit dus doen we het mooi op deze manier.

Heb de poll daarom niet ingevuld.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:49

Ik rij bitloos maar ben inderdaad van mening dat alles zo vriendelijk Is als de hand van de ruiter. Ook bitloos kan onvriendelijk zijn. Als je aan het bit 'trekt' doet het zeer maar als je dat bitloos doet ook. Ik rij veel buiten en vind het onderweg makkelijker als ze dan ff wat eet bv. Denk dat ieder paard bitloos gereden zou kunnen worden als je dat wil. Mijn bijrijders kregen altijd zelf de keuze ze mochten bitloos maar ook met bit als ze dit fijner vonden (al loopt mijn Pony bitloos lekkerder)
Laatst bijgewerkt door muzzy17 op 25-06-15 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:49

Ik vind dit een nutteloze poll.

Je antwoorden zijn ernstig bevooroordeeld. In je berichten in dit topic ben je mensen aan het overhalen om zonder bit te gaan rijden.

Onnodig om hier een topic voor te openen, er zijn hier al genoeg discussies over geweest.

Overigens rijd ik soms met bit, soms zonder bit, en soms tuigloos.

Domino_2006

Re: POLL: Rij jij met bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:53

Met de notitie dat ik bitloos heb geprobeerd en dat mijn pony daarvan knettergek werd. Rennen, bokken en steigeren terwijl ze met bit relax de bak rond gaat!!

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:54

Een bit is zo streng als de ruiter met zijn handen is, dat geld ook voor bitloos rijden. Ik vind dus ook niet dat je perse paardvriendelijker bent wanneer je zonder bit rijdt. Daarbij reageren niet alle paarden even goed op het bitloze rijden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:55

Hahaha wat een suggestieve poll :')

Ik rijd met bit omdat mijn pony druk op neus of kaak niet fijn vindt en wel fijn loopt op een bit. Nou, schiet mij maar af hoor :D Schandalig :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-06-15 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:55

[quote="AustriaTrick"][quote="SimchaKatie"]
Dit is puur onzin. Ik wil je wel eens op mijn pony de bak zien doorvliegen. Uitloos is voor mij echt geen optie. (sidepull en touwhalster geprobeerd, werd levensgevaarlijk)

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:57

Ja ik rijd met bit anders krijg ik een rodeo sessie, omdat ik dan niks te vertellen heb :+
Dan denkt ponyvriend Hooft naar beneden en rennen maar je kan toch niks doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:58

Ik rijd met en zonder bit, afhankelijk van de pony. Vlek kan slecht tegen het bit, krijgt daarvan irritaties in d'r mond en mondhoeken. Bitloos is ze fijner te rijden. [naam] rijd ik wel met bit.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:58

AustriaTrick schreef:
SimchaKatie schreef:

Dit is puur onzin. Ik wil je wel eens op mijn pony de bak zien doorvliegen. Uitloos is voor mij echt geen optie. (sidepull en touwhalster geprobeerd, werd levensgevaarlijk)

Wat ik wel met TS eens ben is dat (met hoe veel geduld dan ook) nagenoeg elk paard gereden kán worden zonder bit. Of ruiter en paard dat prettig vinden is een tweede. Als paard en ruiter beide een voorkeur hebben voor rijden met bit, waarom dan paard en ruiter plagen door bitloos te rijden? Doet imo meer kwaad dan goed in dat geval.

EDIT: Quote verqluote. Gaat om het idee.
Laatst bijgewerkt door Kwal op 25-06-15 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:59

Wat is dit voor rare poll. Beetje penny :=
Ik rij overigens met bit, maar zou het liefst zonder rijden, alleen kan dit niet :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:59

Je poll is niet objectief. Duidelijk dat jij pro bitloos bent. Daarboj mis ik de optie beide.

Ik rij namelijk met bit en bitloos...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:00

Elk paard kan bitloos gereden worden. :j
Niet elk paard kan veilig en verantwoord bitloos gereden worden, hoeveel tijd je er ook in steekt.
Mijn paard reageert simpelweg niet op de druk en heb al tig diverse hoofdstellen uitgeprobeerd.
Je krijgt enkel een zeer kleine reactie als je met 2 handen aan 1 teugel gaat hangen met je hele gewicht.

Ik ga niet mijzelf, mijn paard en mijn omgeving in gevaar brengen door met dat paard bitloos te gaan rijden, omdat een ander zegt dat dat vriendelijker is.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:02

KoudbloedKim schreef:
Elk paard kan bitloos gereden worden. :j
Niet elk paard kan veilig en verantwoord bitloos gereden worden, hoeveel tijd je er ook in steekt.
Mijn paard reageert simpelweg niet op de druk en heb al tig diverse hoofdstellen uitgeprobeerd.
Je krijgt enkel een zeer kleine reactie als je met 2 handen aan 1 teugel gaat hangen met je hele gewicht.

Ik ga niet mijzelf, mijn paard en mijn omgeving in gevaar brengen door met dat paard bitloos te gaan rijden, omdat een ander zegt dat dat vriendelijker is.

Precies dit.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:02

Ik rij met de optoming die het beste bij de combi en de omstandigheden past.

Dat kan variëren van niks of halsring tot snaffle met shank (en 2 teugels er aan).

MiReRe

Re: POLL: Rij jij met bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:04

Ik rijd meestal met bit en soms voor de afwisseling zonder.