Verdiensten (web)shop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bb321

Verdiensten (web)shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 19:41

Ik hoop de laatste tijd erg op een eigen paardje. Heb momenteel 2 leuke verzorgpony's, maar denk er langzaamaan steeds meer aan om een eigen paardje te nemen. Ik wil zelf ook een bijdrage leveren en vroeg me dus af, wat verdien je ongeveer per maand met een touwhalster-, of andere webshop.

Selina

Re: Verdiensten (web)shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:42

Ligt eraan hoeveel je kwijt bent aan materiaal/reclame/website en hoeveel je voor je producten vraagt. Daarbij moet je bekendheid krijgen en hoe meer bekend hoe meer je verkoopt. Zou er de eerste periode niet vanuit gaan dat het je meer oplevert dan het kost.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:44

Het laatste wat ik wil is jouw droom verstoren maar feit is dat je niet oud genoeg bent om een webshop te starten. Daarnaast zijn er heel, heel veel webshops en moet je echt wel iets bijzonders aanbieden om er tussen te komen.

Ik snap helemaal dat je graag een eigen paard wilt maar ik denk dat je nu heel blij mag zijn met je verzorgpaardjes.

Als je echt wilt komt dat eigen paard echt wel. Misschien nu nog niet maar over een paar jaar kan het heel anders zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:47

Nog los van materiaal/reclame/webwinkel/betaalmethodes (iDeal et cetera, paypal), en de tijd die je daarin steekt; hoeveel touwhalsters wil je maken op een dag? Ik ga er vanuit dat je met 14 jaar nog op school zit en hierna nog een vervolgopleiding moet/wil doen. Een webwinkel goed en wel draaiende houden kost zeker in het begin echt een hoop tijd (en geld). Ik maak het nu (mede dankzij m'n vriend :+ ) van dichtbij mee en het is wel iets wat je moet willen en kunnen als je er echt een salaris uit wilt kunnen halen om een pony of paard van te onderhouden.

Niet om je af te schrikken, maar nog even los van het feit dat je 14 bent; staan je ouders wel achter het paard kopen / webshop starten idee?

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 19:50

@selina dankjewel!

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 19:52

@percy dankjewel, maar van de leeftijd, er zijn talloze meisjes van mijn leeftijd die dat doen. Doen zij dat 'illegaal' dan?

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 19:55

@Gast3289 , ik wil een bijdrage leveren, niet alle kosten financiëren. Ik ben zeker bereid om er veel tijd in te steken. Mijn ouders staan nog niet 100% achter mijn ideeën, maar ik moet van hen altijd eerst alles uitzoeken (waar ik nu dus mee bezig ben). Heel erg bedankt!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:02

Oef meiske dat gaat hem niet worden. Naast de verkoopkant en dus de inkomsten zijn er ook uitgaven en die zijn bij een start vaak hoger. Er komt gewoon heel veel meer bij kijken maar daar zal ik je niet mee vervelen.
(Je leeftijd is idd een moeilijk puntje)

Om gewoon een klein zakcentje te kunnen verdienen, kun je ook gewoon lekker hobbyen en eens kijken of iemand een halster van je wil kopen.
Daarnaast is het verstandiger om een kranten of folder wijk te gaan lopen. Dat geeft meer zekerheid dat het wat oplevert dan wanneer je iets verkoopt.
Vraag je familie of ze een heitje voor karweitje voor je hebben.
En een slimme deal met opa's/oma's/ooms/tantes zou zijn een euro voor elke 10 voor je toetsen van school.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:03

Bibibosch schreef:
@percy dankjewel, maar van de leeftijd, er zijn talloze meisjes van mijn leeftijd die dat doen. Doen zij dat 'illegaal' dan?

Verkoop via Facebook, Marktplaats enz zou je wel kunnen doen.
Maar een echte webshop zou ik uit je hoofd zetten.
Kost veel geld (ook als je niks verkoopt) en nog veel meer tijd.

De eerste 3 jaar moet je er van uit gaan dat het geld kost ipv geld oplevert.

Ik zou dus gewoon lekker beginnen met maken, en veel oefenen, en dit via facebook, marktplaats je manege en vrienden verkopen.
Dan kan het best een leuk zakcentje opleveren, maar denk dat als je folders gaat doen, of kranten dat je meer verdient en minder hard hoeft te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:06

Ik zou er niet aan beginnen. Het kost onwijs veel tijd, en geld, en dat heb je (voorlopig) niet. Zeker niet als je nu nog met school zit. Verder: zorg ervoor dat je ouders overal achter staan. Een eigen paard lijkt heel leuk, maar kost veel tijd. Waarschijnlijk ga je volgend jaar naar de 4e, en vanaf dan wordt het heel zwaar.

Heb je al een verzorgpaard/bijrijdpaard?

Ik zou eerder gaan oppassen, werken in de supermarkt etc. Vooral oppassen kan ik echt aanraden! Je kan vaak ondertussen je huiswerk maken en als je geluk hebt kan je wel zo'n 80 euro in de maand verdienen. Meer dan aan je touwhalsters. ;)

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 20:09

Oke heel erg bedankt iedereen. Ik ga het niet doen, dankjewel voor alle tips en "waarschuwingen".

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 20:10

@deetjeeuh , ik ga volgend jaar naar de derde, maar sta er erg goed voor, dus hoop dat dat allemaal zo blijft

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 20:11

En oja, touwhalsters was trouwens gewoon een voorbeeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:13

Bibibosch, heel erg fijn dat je er nu goed voor staat, maar het wordt allemaal echt stukken lastiger. Verstandige keuze om het niet te doen! :) Ik neem aan dat je dan ook nog geen economie hebt? Wij hebben zelf een project op gezet, en dat was echt zoooo veel werk. Dat is niet normaal. En dat was maar voor één dagje. We waren blij dat we ervanaf waren. Want dat wil je niet, in combinatie met een eventueel paard én school. :P

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:14

RUI -> YRT

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:14

Er zijn al heel veel meisjes die dit doen, touwhalsters, neckropes, neusbontjes etc. zie ik veel voorbij komen op bijvoorbeeld Instagram accounts. En daar zitten ook echt wat bij die serieus een goed handeltje hebben. Maar je moet maar net diegene zijn die tussen de vele verkopers uitspringt.. :)

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 20:18

@deetjeeuh onee, ik wilde economie zelfs nog gaan kiezen _O-

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:25

Het is leuk, maar.. op kleine schaal ontzettend duur om te doen. Want hoe minder touw je afneemt, hoe duurder het in verhouding is...
Daarnaast zijn er inderdaad zo ontzettend veel jonge meiden die al dat soort spul verkopen, je komt er haast niet tussen.

Heb je niet iets anders waar je goed in bent? :)
Laatst bijgewerkt door Paris_ op 23-06-15 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 20:29

@paris_ ik heb je een pb gestuurd

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:32

Bibibosch schreef:

Eigenlijk wel want je moet toch echt minstens 18 zijn om een bedrijf op te starten.

Ik waardeer jouw ondernemingsgeest en de manier waarop je je inzet en ik hoop echt dat dat paard binnen jouw bereik komt. Je hebt daar nu wel keihard je ouders voor nodig.

Je instelling is wel super!

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 20:35

@percy heel erg bedankt voor het compliment!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:40

Heel graag gedaan. Je hebt het zelf verdiend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 06:43

Bibibosch schreef:

Het is echt super leuk hoor! Ik ga er zelf ook mee door. :D Volgens mij is het ook een project wat alleen onze school doet, het was leuk en leerzaam, maar op deze leeftijd naast school, paarden, etc. was het gewoon heel lastig. :+

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 06:59

Deetjeeuh schreef:
Bibibosch schreef:

Het is echt super leuk hoor! Ik ga er zelf ook mee door. :D Volgens mij is het ook een project wat alleen onze school doet, het was leuk en leerzaam, maar op deze leeftijd naast school, paarden, etc. was het gewoon heel lastig. :+

Op zich lukt het hier wel prima met paard en school. Ik zit nu in 5 gymnasium, paard staat 6 km van huis vandaan, maar vanuit school met een omweggetje fiets ik erlangs. Verder een baantje in de vakanties en volgend jaar (6 gymnasium) een baantje in het weekend.
Met die baantjes kun je ook wat bijdragen aan de kosten.

femkeonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 07:05

Ik zou gewoon lekker in de supermarkt gaan werken, dan heb je ook nog eens een veel vaster inkomen!