Band met een manegepony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xAnniekx

Band met een manegepony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 18:33

Hee, ik heb een vraag en ik hoop dat hier iemand is die mij verder kan helpen!

Zou je een band met een manegepony kunnen krijgen? Ik rijd op een kleinschalige manege, maar ik kom er maar 1 keer per week... Ik was dus benieuwd of dat zou kunnen, en zo ja, hoe je zo'n band met zo'n pony opbouwt. :)

purny

Re: Band met een manegepony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:35

Ja hoor. Ik had ook een klik met mijn oude manegepaard

Zoe_97

Re: Band met een manegepony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:36

nee, het mag wel zo lijken, maar die pony's zien elke dag 10-tallen mensen die denken een band met ze te hebben

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:38

Jij kan wel een band met hem hebben natuurlijk :j

Hij met jou is een heel ander verhaal. Met 1x in de week is het wel erg lastig. Zeker
omdat er ook nog zoveel andere mensen om hem heen zijn :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:38

Ik denk dat je wel een hele goede klik kunt hebben, maar die pony's hebben inderdaad de hele dag alleen maar verschillende mensen om zich heen. Dus dan zou je echt al bijna elke dag moeten komen.

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:39

Ik denk dat er een groot verschil is met een band tussen een manege pony en een band met een eigen pony. Echter is het een niet direct beter dan het ander. Jij zult namelijk wel je voorkeuren hebben voor bepaalde manege pony's, met de een heb je wel een klik en met de ander niet. Ik denk dat de manege pony's ook met de ene ruiter/amazone een betere klik hebben dan met de andere. Echter komen er dagelijks veel mensen, dus zal de pony waarschijnlijk ook met meerdere mensen een klik hebben.

xAnniekx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 18:39

purny schreef:
Ja hoor. Ik had ook een klik met mijn oude manegepaard

Leuk! :D

san4nie

Jazeker wel. Het is echt niet zo dat op elke manege een dier 7 dagen per week 3 verschillende ruiters op zijn rug heeft.
Ik heb net het boek Manegeruiters rijden beter gekocht. Daar staat ook wat in over dit onderwerp. Misschien ook leuk voor jou om eens te lezen?

_Annika

Als je er elke dag bijna 24/7 bent, denk ik dat je wel dergelijk een band kan krijgen.
Maar die paarden zien zoveel mensen die hun even poetsen, rijden of aaien, dat je niet echt een band met ze kan krijgen als je er maar een paar keer per week komt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:40

xApple schreef:
Jij kan wel een band met hem hebben natuurlijk :j

Hij met jou is een heel ander verhaal. Met 1x in de week is het wel erg lastig. Zeker
omdat er ook nog zoveel andere mensen om hem heen zijn :)

Dit inderdaad.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:40

Nee dat denk ik niet. Jij voelt misschien een band maar dat gevoel dal niet wederzijds zijn. Dat paard krijgt elke dag twee à drie verschillende ruiters op zijn rug, en als je maar één keer per week komt zal hij jou echt niet speciaal vinden oid.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:42

Yezzi schreef:
Nee dat denk ik niet. Jij voelt misschien een band maar dat gevoel dal niet wederzijds zijn. Dat paard krijgt elke dag twee à drie verschillende ruiters op zijn rug, en als je maar één keer per week komt zal hij jou echt niet speciaal vinden oid.

Dat denk ik ook

kesha1

Ik heb wel met 2 manege pony's een band gehad. Dit waren wel pony's waar niet veel mensen op reden door lastigheid/slecht naam gekregen. Ik ben er echt kapot van geweest toen ze weg waren, dus ja het kan

Hillady

Natuurlijk kan jij wel een band met je lieveling hebben. Maar hij met jou is immers een heel ander verhaal. Eigenlijks precies het zelfde wat hierboven wordt beschreven. Het is erg jammer, maar (helaas) waar.. :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:43

Het kan zeker, maar niet als je 1 keer in de week loopt.
Neem als voorbeeld een paard hier, met rugproblemen. Meid die er 1 keer in de week reed heeft die tijd zijn oefeningen aan de longe voor haar rekening genomen. en dat zo'n 4x per week. Ze noemt hem altijd "Spekkie" dus dat beest wende daar aan en herkende haar. Zo gauw ie weer in de lessen kon lopen en zij maar weer 1x in de week kwam, ging dat weg. Jammer, maar zo gaat dat.

Ik rijd ook een vast paardje op de manege, ik herken haar uit duizenden, maar dat paard mij niet. T zal dr een worst wezen of ik er op rijd of iemand anders.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:43

kesha1 schreef:
Ik heb wel met 2 manege pony's een band gehad. Dit waren wel pony's waar niet veel mensen op reden door lastigheid/slecht naam gekregen. Ik ben er echt kapot van geweest toen ze weg waren, dus ja het kan

Jij was er kapot van, jij zag het als een band, maar was dat wederzijds?

Je kan erg kapot zijn als er een paard uit je leven verdwijnt, maar dat wil niet zeggen dat je dan ook daadwerkelijk een wederzijdse band hebt gehad.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:45

Cinnepin schreef:
kesha1 schreef:

Jij was er kapot van, jij zag het als een band, maar was dat wederzijds?

Je kan erg kapot zijn als er een paard uit je leven verdwijnt, maar dat wil niet zeggen dat je dan ook daadwerkelijk een wederzijdse band hebt gehad.

Aan het eind was ik de enige die erop reed, ik heb met beide onderlingen wedstrijdjes gedaan,ik was de enige die erop zat. Ik kwam uit school even wandelen/poetsen en in het weekend kwam ik ook even de stal in behalve toen ze hun veulens kregen

xAnniekx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 18:47

Jullie hebben wel gelijk ja. :j

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:47

Ik denk dat maar 1x in de week komen niet uitmaakt. Als jij alleen maar 1x per week een voerbeurt doet, staan alle paarden te springen als ze je zien hoor :D Kwantiteit boven kwaliteit. Het lijkt me alleen dat een paard zich niet zo hecht aan al die verschillende mensen die poetsen, opzadelen, rijden en weer afzadelen.

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:47

Ik kom vele mensen tegen die denken dat ze een band hebben met een paard, maar vaak voelen zij alleen de band, en niet het paard.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:48

_Annika schreef:
Ik kom vele mensen tegen die denken dat ze een band hebben met een paard, maar vaak voelen zij alleen de band, en niet het paard.

precies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:58

Appelmoes_11 schreef:
Ik denk dat maar 1x in de week komen niet uitmaakt. Als jij alleen maar 1x per week een voerbeurt doet, staan alle paarden te springen als ze je zien hoor :D Kwantiteit boven kwaliteit. Het lijkt me alleen dat een paard zich niet zo hecht aan al die verschillende mensen die poetsen, opzadelen, rijden en weer afzadelen.

Een voerbeurt is heel wat anders dan een manegelesje hè. Daarbij geloof ik niet dat alle pony's hinnikend in hun stal staan als ze je langs zien lopen zonder voerkar maar dat terzijde.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:00

Yezzi schreef:
Appelmoes_11 schreef:

Een voerbeurt is heel wat anders dan een manegelesje hè. Daarbij geloof ik niet dat alle pony's hinnikend in hun stal staan als ze je langs zien lopen zonder voerkar maar dat terzijde.

Dat zeg ik toch, dat een voerbeurt anders is dan een manegeles? :) Mijn persoonlijke ervaring is dat ze ook reageren als je zonder kruiwagen langskomt, wel wat minder enthousiast.

xloveedx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:00

ik huur een manegepony daar rijd ik 4x per week op en maar 6x per week andere mensen. (waarvan dan ook 4x weer iemand anders die haar ook huurt) en ik heb zeker wel een goede band met dit paardje! ze hinnikt als ik aan kom lopen en als ik haar roep als ze op het weiland staat komt ze ook naar me toe gegaloppeerd en dit doet ze met niemand anders! dus ik weet dat je zeker wel een band met een manegepaardje kan hebben!! https://instagram.com/p/1vy8GJkjQa/ foto van mij met "mijn" manegepony <3 <3
Laatst bijgewerkt door xloveedx op 16-05-15 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:01

Appelmoes_11 schreef:
Yezzi schreef:

Dat zeg ik toch, dat een voerbeurt anders is dan een manegeles? :) Mijn persoonlijke ervaring is dat ze ook reageren als je zonder kruiwagen langskomt, wel wat minder enthousiast.

Dat lees ik nergens maar dat maakt niet uit. :)